Suku on pahin:( (joululahjat)

• Viestiketjun aloittaja olenko väärässä
  • Ensimmäinen viesti
olenko väärässä
Saimme miehen veljen perheelta lasten toivelistan:

- WII -pelikonseli (n. 300?)
- New bright, Jeep 1:10 punainen 40 mhz (n. 70 ?)
- Lundby, Stockholm nukketalo (n. 70?)

Meidän lista heille oli:

-Keppihevonen (n. 8?)
- Autoja 5kpl /pkt (n. 10?)
- PetShop eläimet ( n. 17 ?)

No, tyhmänä kysyin olisiko heillä muita toiveita, suuttuivat.

Eikö näin kalliita lahjoja vanhemmat ostaavat itse?

unohda
Minä en ainakaan ostaisi yhtään mitään, senkus suuttuisivat. Teidän lista näyttää todella hyvältä ja jos haluaa enemmän käyttää niin ostaa sitten vaikka kaikki. En voi sietää ihmisiä jotka kuvittelevat että kaikki ostavat heidän lapsilleen noin kalliita. Onneksi omalle kohdalle ei ole sattunut. Sano että liian kalliita ja kerran ei muuta toivo niin ajattelitte antaa olla.

:D
Ohoh! Varsinkin tuon WII:n hankinta ampuu ehkä vähän yli :D Oliko toiveena vielä, että ostatte kaikki nuo kolme toivetta? (siis esim. kolmelle lapselle omat lahjat?)

En kyllä ostaisi, sanoisin suoraan että on vähän turhan kalliita toiveita.

vieras
Huh huh :/
Ei ole tapana antaa kenellekkään mitään lahjalistaa,oma äitini ja lasten kummit kysyvät toiveita ja sitten kerron mitä lapset toivoneet ja lahjatoiveet hintahaitarilta 10-30? ja sitten sitä mukaa kerron minkä tiedän kummin varallisuuden olevan ja opiskelijalle tuon 10? lahjan ja sitten omille siskoilleni ilkeän sanoa tuommoisen 30? toiveen mutta en yhtään enempää,tuokin minusta aika paljon...
Eikä kyllä ole kukaan mieheni veljistä antanut toive listoja heidän lapsilleen,kummilapsen toiveita kysyn kyllä...

unohda
Meillä aina enemmän ongelma että lapseni kummit ja sukulaiset haluaa ostaa kalliita lahjoja lapsille ja minä siihen että tuohan on ihan liian kallis. Sanovat vain että älä sinä siitä välitä että he haluavat sellaisen lahjan antaa. Rahatilanne tietysti heillä eri kuin meillä, joten annan olla. Minä ainakin pitäisi pienen ripityksen tälle miehen veljelle ja vaimolle, sanoisin suoraan mitä mieltä tuollaisesta olen.

Ehkä veljen perheellä on vielä se harhakäsitys että juuri heidän lapsensa ovat kaikille ne kaikista rakkaimmat ja ihanimmat lapset. Meillä noita samoja juttuja ostetaan itse niin että ukki ja mummi osallistuu sillä summalla jolla haluavat, eivät edes tiedä paljonko noi vempaimet maksaa. Muut sukulaiset ostaa sit jotain 10 - 20 euron juttuja.

Keittiönoita
Onks toi toivomuslista nimenomaan teille? Vai myös isovanhemmille? Meillä on tapana laittaa lasten kalliimpiakin toivomuksia listalle, sillä joskus on ostettu isommalla porukalla kimpassa se toivelahja. Mutta jos toi on tarkoitetu vain teille, niin aika kalliita toivomuksia. Mikään pakkohan ei ole ostaa just noita, noi on kuitenkin vain toivomuksia.

:headwall: :headwall: :eek: miten jotkut ilkee!? |O

Meillä on osa toiveista hinnakkaampia, mut tiietään isovanhempien haluavan ostaa vähän isomman suman edestä. Tarjotaan monia vaihtoehtoja ja itekin laitetaan lapsen lahjaan rahaa. Täteiltä, kummeilta yms ootetaan sen hintasta lahjaa pojalle ku he ite haluuvat ostaa... Oon monesti toiveita kertoessa maininnu, että jättää ostamatta jos on kovin hinnakas, mä kun en ilkiä pyytää kallista vaan ostetaan sitte ite. Kaikkien hintoja ei aina tuu tarkistettua etukäteen. Ite pyrin ostaan mieleisiä lahjoja toisille... Hinta on sivuseikka, kunhan en lahjojen takia vartarikkoa tee.

Satu
Pojan kummi kyselee aina mitä ostaisi ja aina sanon ettei mitään, jos joskus ehtisi kylässä käymään. Mutta ostaa todella kalliita lahjoja esim. viime jouluna muumitalon ja mukana 100 euroa rahaa. Nyt aikoi ostaa jonkun ison lego paketin mitkä minusta ovat hurjan kalliita.

Laluluiita
Oliko tää provo? Keskustele vanhempien kanssa ja sano että voitte osallistua noihin parilla kympillä. Ei ole korrekstia. En edes ilkeis ottaa vastaan tommosia lahjoja omille lapselleni muilta!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Lauluiita:
Sitäpaitsi toivomukset on toivomuksia, eivät toteudu välttämättä. Jätä lahjalista omaan arvoonsa ja osta esim. jotain kirjaa tms. edullisempaa. Hävytöntä.
Näin, toivomukset on toivomuksia. Osta mitä itse haluatte antaa, tai jos ette halua antaa mitään niin sitten ette anna.

spraitti
Alkuperäinen kirjoittaja Ihalempi:
Alkuperäinen kirjoittaja Joopanoo:
Heh, nyt ei kyllä mene mulla läpi tämä. Että joku kehtais pyytää noin kalliita lahjoja veljensä perheeltä, en usko, en, en, en.
Usko hyvällä vaan. Mäkin tiedän tälläsen tapauksen. :|
peesiä. Minäkin olen kerran törmännyt tälläiseen. Eikä sen joulun jälkeen toiveita kyselty, vaan ollaan ostettu ihan omasta päästä.

Yhteistyössä