Suksivoiteet ja sikiövauriot?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua, raskaana olen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apua, raskaana olen

Vieras
Kuulin, että suksivoiteet aiheuttaisi sikiövaurioita? Tarkoittaako se kuitenkin sellaista, että itse päivittäin raskausaikana käyttäisi niitä suksivoiteita. Tai siis itse voitelisi sellaisen kuuman raudan kanssa niitä, joten altistuisi niille jatkuvasti.

Mieheni nimittäin työssään voitelee suksia (urheilukauppa) ja säikähdin, kun kuulin tuon. Olen minäkin siellä joskus seisoskellut vieressä hetken kun on suksia voidellut. En kylläkään ole haistellut mitään, mutta ei kai tuomikään riski ole?

Säikähdin, että onko mulla jotain riskiä. En tosiaan usein siellä ole vieressä, mutta satunnaisesti. Miehen työkaverikin raskaana ja hänkin tietysti altistunut niille suksivoitelle samalla tavalla kuin minä. En edes tiedä onko metrin päässä seisominen altistumista, mutta...

Alkuperäinen kirjoittaja muistelen:
eikös tälle takavuosien hiihtäjälle Marjut Roligille syntynyt vammainen lapsi ja epäiltiin et vois suksivoiteista johtua. Vai muistanko ihan väärin?

En tiedä mutta eikö hän nyt sentään ole altistunut niille jossain määrin eri tavalla kuin minä???

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
eikös tälle takavuosien hiihtäjälle Marjut Roligille syntynyt vammainen lapsi ja epäiltiin et vois suksivoiteista johtua. Vai muistanko ihan väärin?

En tiedä mutta eikö hän nyt sentään ole altistunut niille jossain määrin eri tavalla kuin minä???

taisi miehensä olla joukkueen suksien huoltaja :( ellen väärin muista.

Alkuperäinen kirjoittaja tellu:

Niin eli eikö tässä nyt sentään puhuta hieman eri asiasta?

varmaan joo. Mutta eikös hänkin raskautunut sit vasta uran jälkeen joten lieneekö suksivoiteet vaikuttaneet jotenkin miehensä siittiöihin kun eikös se mies enemmänkin ollut noitten voiteitten kanssa tekemisissä kun maajoukkueen huoltajia oli. Mutta tosiaan tuskinpa sulla on mitään syytä huoleen. Eikös noissa urheiluliikkeissä käsitellä ihan vaan perusjuttuja joten tuskinpa niistä on mitään vaaraa.

Alkuperäinen kirjoittaja tellu:

Niin eli eikö tässä nyt sentään puhuta hieman eri asiasta?

???

EI HYVÄÄ PÄIVÄÄÄ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!, Ulkona liikkuminen aiheuttaa sikiövaurion joten pysykää kaikki raskaana olevat äidit 9kk sisällä.

Alkuperäinen kirjoittaja ResuMehiläinen:
Alkuperäinen kirjoittaja siili:
Lääkärin kanssa kannattaa asiasta puhua. Minulta kiellettiin käsittelemästä työhöni liittyviä kemikaaleja, eikä työni ole "vaarallinen"

Mutta eihän ap edes ole töissä siellä vaan hänen miehensä.

on kai sillä miehelläkin jotain osaa ja arpaa raskautumiseen, ei kaikki sikiövauriot johdu äidin tekemisistä. Kohta täällä on tappelu, joten ei kannata tämän enempää jatkaa tätä aihetta.

ota ihan rauhassa! tuommonen hysterisointi on ihan hullua ja turhaa! ei kait sitä kannata tehäkkää muuta ku maata sängyllä jos haluaa et ei tapahdu mitään vaarallista ja menetä vauvaa!

Alkuperäinen kirjoittaja ssss:
Alkuperäinen kirjoittaja ResuMehiläinen:
Alkuperäinen kirjoittaja siili:
Lääkärin kanssa kannattaa asiasta puhua. Minulta kiellettiin käsittelemästä työhöni liittyviä kemikaaleja, eikä työni ole "vaarallinen"

Mutta eihän ap edes ole töissä siellä vaan hänen miehensä.

on kai sillä miehelläkin jotain osaa ja arpaa raskautumiseen, ei kaikki sikiövauriot johdu äidin tekemisistä. Kohta täällä on tappelu, joten ei kannata tämän enempää jatkaa tätä aihetta.

No on tietenkin, mutta on se nyt vähän liioittelua alkaa lietsomaan hysteriaa siitä että jonku mies töissä voitelee suksia. Ja tuskin edes sitä tekee jatkuvasti, kyllähän urheilukaupassa muutakin tehdään kun voidellaan suksia.

no joo, samaa mieltä, ei tästä kannata alkaa riitaa haastamaan. että jätetään tähän.

Yhteistyössä