suklaakuorrutus kakulle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sulata nokare rasvaa kattilan pohjalla ja lisää sitten suklaa paloina. Pidä koko ajan pienellä lämmöllä (esim jos 6 on maksimi, käytä 2). Sekoittele koko ajan. Kun on sileää, kaada kakun päälle.

Mä oon tehny kerran tällä:

1 tumma suklaalevy
0,5 dl kuohukermaa
25 g voita

kerma ja voi ensin kattilaan ja lämmitä niitä kunnes voi sulaa kerman joukkoon ja sitte sinne noin 4-5 palaa suklaata kerralla sulamaan ja muista pitää mieto lämpö ettei pääse kiehumaan =) toisinsanoen lämpöä niin paljon että suklaa sulaa ja se sulaa aika miedossa =) tosta tulee aika semmosta jämäkkää eli jos haluat vähän löysempää niin lisää kermaa vähän ... mutta pysyy hyvin kakun päällä ja saa leikattua kuitenkin kätevästi vaikka jähmettyy.

Toinen jota en oo kokeillu on mutta ohje löytyy kylläkin:

1 tumma suklaalevy
20 g kookosrasvaa

Sulata suklaa vesihauteessa ja lisää kookosrasva.

Sitte löytyy tämmönen myös joka on irtopohjavuuan mukana tullu:

1,5 dl kermaa
30g voita
140 g suklaata

Luulisin että tosta tulee paljonkin löysempää kuorrutetta =)

Olin jo hätää kärsimässä palaneen mantelikakkuni kanssa. Kaapissa tumma Marabou, mutta ei hitustakaan rasvaa koko talossa. Soveltelin vähän teidän kaikkien ohjeita ja lopputuloksena hulautin kattilan pohjalle kookos/lime ruokakermapurkin jämän , n 1dl, palastelin suklaan sinne ja miedolla lämmöllä sekoittelin velliksi ja velli kakulle. Kakku on nyt kaapissa. Vielä ei tiedä miten kovaksi suklaa menee ja tarvitaanko sahaa kakun nauttimiseen. Ainakin kuorrute on hyvän makuinen.

Yhteistyössä