Sukkikset jo nyt muksulle?

Senni Tonnika

Aktiivinen jäsen
28.11.2006
16 113
3
36
En tiiä, et onko tätä täällä vielä kyselty, joten kysympä nyt...

Ootteko jo laittaneet muksuille sukkikset housujen alle kun ootte menneet pihalle? Mietin vaan, et ku poju on tarhassa päivällä pihalla, et tarvisko jo sukkikset laittaa mukaan, ku lämpötila on jääny alle 10 asteen... Vuorilliset housut on kyl jo ollu, mut mut... Ikää ompi semmoset 1,5v

Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
Kahdella nuorimaisella on sukkikset jo. Ikää 1v3kk ja vajaa 4v. Itsellänikin oli tänään pitkät kalsarit. ;)

No mie kyllä itse rupean sukkiksia käyttämään vasta ku menee nollan paikkeille, mut taidampa kyllä huomenna pistää pojulle sukkikset tarhaan mukaan...saavat sitten itse laittaa pihalle lähtiessä...

Aamupäivällä saattaapi jo olla ihan tarpeen.
Just tässä itsekin pohdin että miten mä oikein puen tuon 4vuotiaan, siis että mitä pistän ulkohousujen alle, vai enkö mitään.. Iltapäivällä se tosin paineli pihassa ihan gollareilla.

Alkuperäinen kirjoittaja Greeata:
Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
Kahdella nuorimaisella on sukkikset jo. Ikää 1v3kk ja vajaa 4v. Itsellänikin oli tänään pitkät kalsarit. ;)

No mie kyllä itse rupean sukkiksia käyttämään vasta ku menee nollan paikkeille, mut taidampa kyllä huomenna pistää pojulle sukkikset tarhaan mukaan...saavat sitten itse laittaa pihalle lähtiessä...
Mun vanhoja luitani kolottaa, pakko pistää kalsarit. :) Tai siis jalkoja pakottaa aina kun vähänkin ilma kylmenee, helpottaa kun panen lämmintä jalkoihin. Nytkin villasukat jalassa. :D Mutta se auttaa kolotukseen.

Täällä taas yksi poikkeava vastaus, eli meidän perheessä ei todellakaan ole vielä sukkisten aika. Tyttö vasta tänään siirtyi pitkähihaiseen paitaan ja sukkiin. Meidän hikipetteri huiteli vielä viikonlopun nakuna mökillä ja uida polskutteli joka välissä (ilma n. 15 astetta ja vesi 19).

Alkuperäinen kirjoittaja Ihamieli:
Täällä taas yksi poikkeava vastaus, eli meidän perheessä ei todellakaan ole vielä sukkisten aika. Tyttö vasta tänään siirtyi pitkähihaiseen paitaan ja sukkiin. Meidän hikipetteri huiteli vielä viikonlopun nakuna mökillä ja uida polskutteli joka välissä (ilma n. 15 astetta ja vesi 19).

Aivan. Onhan kuitenkin +6 ( + mereltä pieni vinkka ) ja +15 asteessa aika ero.

Alkuperäinen kirjoittaja vai mitä:
Alkuperäinen kirjoittaja Ihamieli:

Aivan. Onhan kuitenkin +6 ( + mereltä pieni vinkka ) ja +15 asteessa aika ero.

On toki, siksi nämä kyselyt voivat olla aika harhaanjohtavia. Mutta tosi on, että meidän perheessä pukeudutaan huomattavasti kevyemmin kuin keskimäärin.

Ei ole vielä edes vuorilliset housut käytössä ;) No, me ollaan 2-vuotiaan kanssa kotona, voisin harkita oikein kylmänä aamuna sukkiksia jos pitäis maassa istua. Ja uitiin mekin järvessä viikonloppuna.

Mä vähän ihmettelen tätä touhua, et heti kun koulut alkaa kaivetaan sukkikset ja pipot esiin. Mun mielestä pipo tulee käyttöön lähempänä nollaa astetta, ei vielä kympissä. Ja syksyllä maa on vielä kesän jäliltä lämmin. Toisin kuin keväällä, sillon meillä on pitkikset vaikka hurjimmat kulkee teepparissa heti kun aurinko paistaa...

Esim kemin ja oulun seudulla on aikaisin aamulla vain noin 2astetta lämmintä ja vielä 9-10 aikaankin vain noin 5astetta +se mereltä tuleva tuuli joten täällä ei enää paljon missään uida jne eikä koulujen alulla ole tekemistä asiaan ;)
toki 10-15 astetta ihan eri asia! sehän on ihan lämpöinen keli :wave:

Meillä oli sukkahousut, päälyhousut ja sit haalari, jossa on jonkinmoinen vuori ja ei ollu yhtään liikaa tuolle 1v4kk ikäselle.

3v4kk ikäsellä oli housut, tuulipukuhousut ja takki ja ei hänkään valittanut kuumuutta.

Molemmilla oli vielä kurahousutki jalassa.

Ja äitee :saint: :ashamed: oli farkut ja pitkähianen paita ja takki päällä ja paleli tosissaan :ashamed: :whistle:

Asteita siis jotain 10 molemmin puolin ja tuuli aika kiva...

Alkuperäinen kirjoittaja Blue Rush:
Esim kemin ja oulun seudulla on aikaisin aamulla vain noin 2astetta lämmintä ja vielä 9-10 aikaankin vain noin 5astetta +se mereltä tuleva tuuli joten täällä ei enää paljon missään uida jne eikä koulujen alulla ole tekemistä asiaan ;)

No tätä minä ajoin takaa. Ja alotuksessa puhuttiin 10 asteesta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Blue Rush:

No tätä minä ajoin takaa. Ja alotuksessa puhuttiin 10 asteesta.

Joo, oli täälläkin tänään se 10 astetta, ja tytöllä siis pitkähihainen paita ja sukat nyt. Mutta ei vielä todellakaan sukkiksia.

Yhteistyössä