Sukkahousut pojalla

yxz
Joidenkin mielestä ei voi käyttää lainkaan. Meillä on vaihdettu pitkiin alkkareihin siinä vaiheessa kun on päässyt kokonaan vaipoista eroon, ovat olleet sellainen ison pojan merkki ;)

Olen muuten itekin miettinyt kuinka kauan poika voi käyttää sukkahousuja. Se kun on käytännöllinen vaate. Meitin poika on vasta 9 kk. Olen itse ajatellut että kait jo 5 v poikaa voi kaverit haukkua aika lailla. Siis tuskin laitan sukkahousuja noin vanhalle silloin kun toiset näkee. Muuten talviaikaan omissa oloissa uskoisin käyttäväni aika kauan.

En tiiä mihin asti mutta poju on 2v5kk ja käyttää sukkiksia koska ne peittää varmasti kylmällä nilkat eikä lapsi palele. Näen ihan liikaa sitä että vauvoja ja taaperoita esim ulkona leikkiessä nostetaan syliin ja tadaa...nilkat vilahtelee ihan paljaana kovallakin pakkasella. Jos on sukkikset, on EDES se sitten suojana jos ei mikään muu enää auta.

mulla 3v poika käyttää vielä sukkiksia on kyllä pitkiä kalsareitakin mutta nilkat on paljaana vielä kun hän pukeutuu itse ei osaa laittaa sukkia kalsareiden päälle. pidän sukkiksia pojalla niin kauan kun hän suostuu niitä pitämään.

nollalinjalla
Meillä ei käytetä pojilla sukkiksia lainkaan, mutta kyllä näkee monilla käytettävän 4-5-vuotiaaksi asti. Meillä ei käytetä miehen lapsuudentraumojen takia, joita hän sai kun hänen äitinsä pakotti käyttämään sukkiksia.

Varmasti ihan käytännölliset sukkikset ovat, mutta meillä käytetään pitkiä alushousuja ja sitten sukka vedetään niiden päälle. Ja sitten tietty villasukat (kun tekee itse niihin saa miten pitkän varren hyvänsä).

Meillä käytettiin se talvi vielä sukkkahousuja pojalla, kun hän oli 3-4-vuotias. Viime syksynä 4-vuotiaana tuntui jotenkin hassulta laittaa sukkikset hän taisi itse sitä ihmetellä, joten jätettiin ne pois käytöstä.

tiuku123
Meillä poika oli syksyn tarhassa(silloin n.3,5v) ja siellä oli kiusattu että tyttöjen sukkiksia käyttää. Joten tarhassa ei enää käyttänyt, nykyisin on kotihoidossa taas ja ulos laittaa välillä sukkikset ja välillä pitkät kalsarit. Poika nyt 4v1kk.

Vaimo-otus
Meillä molemmat pojat kieltäytyivät laittamasta sukkiksia noin 3vuotiaina jos kaapissa vain sattui olemaan kalsareita ja meillä ei koskaan aikasiemminkaan ole sukkahousut juuri kestäneet kun sukkiakin saa ostaa kuukauden välein uusia , jotkut eivät kestä kuin pesun tai kaksi niin jo on varpaat näkyvissä.... siis sukkien täystuhoojia meillä.

Täällä sitten taas on kyllä käytetty sukkahousuja edelleen....vanhempi poika täyttää ensi kesänä 6v. ja kuten sanottu; sukkahousut ovat käytännölliset. Kukaan ei ole poikaa päiväkodissa kiusannut ja tasan niin kauan aiomme sukkahousuja käyttää, kunnes poika itse ei niitä enää halua laittaa..Pakottamaan ei sentään aleta!!! \|O

Peikkomuori
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.04.2005 klo 10:21 belia kirjoitti:
mulla 3v poika käyttää vielä sukkiksia on kyllä pitkiä kalsareitakin mutta nilkat on paljaana vielä kun hän pukeutuu itse ei osaa laittaa sukkia kalsareiden päälle. pidän sukkiksia pojalla niin kauan kun hän suostuu niitä pitämään.
Näin tein minäkin. Lopetti sukkiksien käytön n.4-vuotiaana

Aika vaihtelevia on mielipiteet täälläkin. Yksi tuttavani totesi että heidän 10 vuotias poika käyttää kotioloissa isolta siskolta pieneksi jääneitä sukkahousuja, niin nyloneita kuin puuvillaisiakin. Totesi, että kyllä se hänen mielestään on ok, kun poika itse tykkää niistä enemmän kuin pitkistä kalsareista.

Sukkahousuja meillä on ollut tasan kahdet ja nekin on saatu kaverilta. Musta sukkahousuja on hankala pukea, pitkät kalsarit on paljon helpommat ja pehmeämmät iholle. Sitten meitin poitsu on niin kova leikkimään vesileikkejä lavuaarissa niin vessassa kuin keittiössä, että sukathan siinäusein kastuu, joten on paljon helpompi (ainakin musta) vaihtaa vaan pikkusukat kuiviin. Tomera pikku ukko on ny 2 kohta kolme v. Mutta kandee pukea siten kun itse helpommaksi näkee. Joku viisisuotias tosiaan saattaa ruveta kiusaamaan, jos on hokannut, että sukkiksia pitää yleensä vain tytöt...

Tatu
Meillä ei koskaan käytetty sukkahousuja pojalla vaan aina pitkiä alushousuja. Nyt jälkikäteen ajateltuna myös hyvä, koska mielestäni sukkahousujen pukeminen on rasittavaa verrattuna alushousuihin. 3vee tyttö taasen käyttää vaan sukkahousuja ja onneksi oppi ne jo itse pukemaan

Mitenkäs nuo värit. Meillä on aina käytetty vain tummansinisiä tai mustia sukkahousuja, kun on liikuttu ihmisten ilmoilla. Koti oloissa on joskus ollut valkoisia, mutta kaikki punaiset lahjoituksena saadut on jätetty käyttämättä.

Katselin vähän aikaa sitten, kuinka yksi tuttavani ripusteli ulos pyykkinarulle punaisia, vaaleanpunaisia ja valkoisia sukkahousuja. Kun perheessä on vain yksi lapsi, joka on poika, ei ole vaikea arvata kenen ne on. Kyllä siinä on suuri vaara että kaverit rupeaa kiusaamaan, jos poika käyttää punaisia tai vaaleanpunaisia sukkahousuja.

meillä on enemmän käytössä just sinisiä, vihreitä ja mustia. on kaikki keltaset ja punaset jääny käyttämättä. kerran kyllä ostin (vahingossa, oli paketissa) sukkikset oli siniset mutta niissä punasia kukkia joten niitä käytettiin vain kotona.

neljän äiti
Kyllä meillä vielä 5v poika käyttää sukkahousuja.Mieluummin laitan pojalle pväkotiin ne sukkikset kuin kalsarit;nimittäin kun itse siellä (tietenkin)pukee päikkärien jälkeen niin ne hoitotädit ei yhtään kyllä tarkista vaatetusta ja painelevat vaan ulos ja monta kertaa tänäkin tälvena ollut nilkat kotiin tullessa paljaana,kun oon sille aamulla kalsarit laittanut -> sukat olleet kalsarin pulttujen sisällä.Ehkä kuitenkin viimeistään eskari-iässä jätetään ne sukkahousut pois... ;)

jojoki
Kait pojat voivat sukkahousuja pitää siinä kuin tytötkin.
Tuli jotenkin sellainen olo näitä viestejä lukiessa, että taitavat ne vanhemmat laittaa lasten päähän ajatuksen, etteivät sukkahousut ole poikien juttu ollenkaan.
Itse olen omilla lapsillani pitänyt melkein esikouluun asti sukkahousuja, eikä kukaan ole tullut kiusaamaan. ;)

Joensuu
Mun poika on nyt 3v8kk ja on käyttänyt sukkahousuja tähän päivään asti, huomenna ei enää tarvitse käyttää kun tänä aamuna surkeena kysyi että saako jotkut toiset housut sukkiksien päälle kun hävettää.Oisko joku hoidossa huomauttanut pojalle sukkahousuista.

Yhteistyössä