Suihkussa käynnin yksityisyys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ghj
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

ghj

Vieras
Annatteko te minkä ikäisten lasten käydä itsekseen suihkussa ja minkä ikäisen kanssa käytte yhdessä vielä pesulla/saunassa?
Tuli mieleen tämmöinen kun muistan että siihen asti että muutin pois kotoa(17 v.) äitini tunki aina mitään sanomatta suihkuun yhtä aikaa kanssani.
Oli siis kylppäri missä 2 suihkua. :D
Tuon ikäisenä olisin jo sen verran halunnut yksityisyyttä, että saan käydä rauhassa suihkussa, ihan itsekseni.
Sanoin äidillekin asiasta, mutta ei ottanut sitä tosissaan eikä voinut ymmärtää että MIKSI.
Nykyään pikkusiskollani taitaa olla sama vaiva, käy nimittäin kolmannessa suihkussa joka tuli lähtöni jälkeen, sen kylppärin oven kun saa lukkoon.

No meillä ei ole kuin yksi suihku ja saa tuo 7vuotias poika jo käydä ilman äitiä siellä.

Muuten miksi pitää olla pesuhuoneessa kaksi suihkua? Mä en ole vielä keltään saanu siihen järkevää selitystä.

Eiköhän lapset itse sitten snao kun haluavat käydä täysin rauhassa suihkussa. Tai saunassa. Lapsen toivetta täytyy sitten tietenkin kunnioittaa. Meillä vielä kaikki lapset käyvät samaan aikaan saunassaeikä haittaa vaikka joku olisikin suihkussa ja pesuhuoneseen tulisi joku muukin. Lapsilla ikää 2-12v

No, yhdessä saa käydä niin kauan kuin haluaa, mutta jos toiselle sanoo että haluaa käydä yksin suihkussa, niin silloin sitä pitää myös kunnioittaa.
Eli yhdessä saunotaan ja suihkutetaan, jos ei joku toisin päätä.
Äitisi sen sijaan on toiminut tuhmasti, mutta kenties ajatteli että turhaan häpeät itseäsi ja siksi suihkutteli samaan aikaan eikä antanut sinun olla alastomuutta häpeävä.

No ei oo meillä vielä sen ikäsiä että yksin suihkussa kävisivät, mutta siis sitten kun haluavat mennä yksin niin sitten menevät. Mulla ainakin joskus murrosiässä ainakin tuli semmonen, että yksin halusin mennä

Samaa perhettä sitä ollaan ja ollaan ennenkin nähty toisemme alasti, joten miksi suotta lakaa häpeämään. Eriasia jos olisi vieraita kylässä ja ne tunkisi samaan aikaan suihkuun...

[QUOTE="Minttu";22249880]
Muuten miksi pitää olla pesuhuoneessa kaksi suihkua? Mä en ole vielä keltään saanu siihen järkevää selitystä.[/QUOTE]

Meitä kun on kuusi henkeä ja useimmiten saunotaan kaikki samaan aikaan niin kaksi suihkua olisi kyllä ihan huippu juttu. Ja seuraavaan asuntoon näin tuleekin...

[QUOTE="Minttu";22249880]

Muuten miksi pitää olla pesuhuoneessa kaksi suihkua? Mä en ole vielä keltään saanu siihen järkevää selitystä.[/QUOTE]

meillä on 5-henkinen perhe ja lapset ovat vielä pieniä, joten saunomme siis kaikki yhdessä. saunailtoja helpottaa kovasti kun kaksi ihmistä voi suihkutella yhtä aikaa eikä tarvitse odotella niin kauan pesulle pääsyä.

Saunoin itsekseni jostain 11-12 vuotiaasta. Outo äiti sinulla, itselläni olisi mennyt hermot.

Hermot meni minullakin moneen kertaan, mutta äitini ei voinut millään ymmärtää ja perusteli kantaansa sillä että tämä on hänen talonsa ja niin kauan kuin minä asun hänen talossaan, minulla ei ole oikeutta vaatia tuollaista,hän saa käydä suihkussa silloinkun itse tahtoo.

Ja meille laitettiin kylppäriin 2 suihkua ihan vain siksi, että on enemmän suihkuja. :D
Kun käytiin perheen kanssa saunassa minun ja siskojen ollessa pieniä, pääsi useampi yhtä aikaa suihkuun.
Toinen suihku oli myös normaali, toinen hierova ja vesisäästöinen(vai mikä sen virallinen nimi onkaan..).

saunominen varmaan siihen teini ikään...mutta mutta kyllä mulla 6v käy yksin suihkussa ja 3v niin että käyn tarkastaa tilanteen välillä.lapset saa hetken leikkiä suihkusssa mutta minä valvon kyllä pesutilanteen täysin.molemmat peseytyy itse.itse en käynyt enään saunassa vanhempieni kanssa kun täytin 10v,oli mukamas liian noloo.nyt voin taas aikuisena käydä :)

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja MIRKAMÖRKÖ;22249904:
saunominen varmaan siihen teini ikään...mutta mutta kyllä mulla 6v käy yksin suihkussa ja 3v niin että käyn tarkastaa tilanteen välillä.lapset saa hetken leikkiä suihkusssa mutta minä valvon kyllä pesutilanteen täysin.molemmat peseytyy itse.itse en käynyt enään saunassa vanhempieni kanssa kun täytin 10v,oli mukamas liian noloo.nyt voin taas aikuisena käydä :)

höh,meni ikäjuttu piellen eka...

Mä en ole edes koskaan tullut tuollaista ajatelleeksi. Varsinkaan samaa sukupuolta olevien kesken.

Tyttö 5v saa käydä yksin suihkussa, lotrata siellä niin halutessaan. Toki useimmiten käyn ensin minä ja sitten huutelen hänet sinne ja valvon sen peseytymisen.

Ei mulle suihkussa käynti niin yksityinen juttu ole ns. perheen kesken. Käynhän mä julkisissa uimahalleissakin suihkussa samassa tilassa muiden kanssa.

[QUOTE="vieras";22249902]meillä on 5-henkinen perhe ja lapset ovat vielä pieniä, joten saunomme siis kaikki yhdessä. saunailtoja helpottaa kovasti kun kaksi ihmistä voi suihkutella yhtä aikaa eikä tarvitse odotella niin kauan pesulle pääsyä.[/QUOTE]

Näin myös meillä..

Ja 5vuotiaat tuplat käyvät monesti kahdestaan suihkussa, käyn toki hiukset pesemässä ja muuta, harjottelevat kyllä itse pesua! ja saunassa käymme koko perhe yhdessä..
Itse halusin yksin suihkussa käydä 10v.. mutta kävin kyllä vanhempien kanssa saunomassakin, voin käydä edelleen, ei oo ollu sellasta ikää etten ois voinu.. :)

[QUOTE="vieras";22249918]Meitä on kahdeksan ja en ole nähnyt vielä mitään järkeä siinä että on kaksi suihkua. Toinen on vaan turhaan lääräykseen.[/QUOTE]

Kahden suihkun kanssa ei tarvitsisi "jonotella" sinne suihkuun. Tai näin ainakin meillä. Kaksi pientä menee yhdessä suihkuun mutta isommat lapset tarvitsevat kyllä koko suihkun itselleen.

Yhteistyössä