Suhteeseen tympääntynyt

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamma -67
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mamma -67

Vieras
Olen 40 v vaimo ja mieheni on kolme vuotta vanhempi. Meillä on kaksi tyttöä, jotka alkavat olla murrosiässä. Kun aloitimme seurustelun, niin olin vasta 16 v. Ikää kun on tullut lisää, niin suhtautuminen eri asioihin on muuttunut. Ei ajattele enää samoin kun 16 vuotiaana eikä teekkään kaikkia asioita niin kuin nuorena. Mutta mieheni ei ole juurikaan muuttunut. Hän ajattelee vain itseään, auto on hänelle kunnia-asia jota hän hoitaa tunnolla, liikenne käyttäytyminen on pöyristyttävää (huono esimerkki lapsille ja asiasta olen hänelle sanonut, mutta hän ei välitä) ja kun hän saa alkoholia niin jutut on kuin 18 vuotiaalla. Rakasteleekin kuin nuori hurja mies joka ei todellakaan tunnu hyvältä. Minua se kuvottaa ja tuntuu tosi pahalta. Kaipaisin niin hellää aikuista miestä. Mitä teen ? Onko vastaavia tapauksia ?

kissa pöydälle, sano mitä tunnet ja katso onko hän valmis mitenkään ymmärtämään sinua ja tunteitasi. Jos ei mitään tapahdu niin ehkä on aika vaihtaa maisemaa. Tylyä mutta niinhän se menee - joko hyväksyt nykyisen tai yrität mahdollisuuksien mukaan muuttaa asioita parempaan.
Juuri tällaisten "fiksujen" miesten takia olen jo 5 vuotta sitten päättänyt elää elämäni sinkkuna, ja hyvin olen viihtynyt.

Etpä voi oikeastaan muuta tehdä kuin ottaa asian vakavasti puheeksi miehesi kanssa. Ei siis nyrkkitappelua ja huutoa, vaan ihan asiallista keskustelua siitä, onko mies tyytyväinen parisuhteeseen ja mitkä asiat sinua ovat ruvenneet ärsyttämään miehessä ja ylipäätään parisuhteessa.

Ihminen on sellainen olento, että hänelle yleensä tulee tiettyjä "kriisejä", kuten 30- ja 40-v kriisi, jolloin ihminen pysähtyy miettimään, mitä on tullut tehtyä ja miltä tulevaisuus näyttää tässä valossa. Selvästikään sinä et ole tyytyväinen siihen, miltä elämäsi suunta näyttää.

Tärkeintä on se, että mies ymmärtää kunnioittaa ja arvostaa sinun mielipiteitäsi, vaikka hän olisikin niistä eri mieltä. Ihmiset muuttuvat vuosien varrella, mutta jos ei ole tottunut hoitamaan parisuhdetta, niin ihmiset saattavat muuttua ja kehittyä eri suuntiin, jolloin juuri AP:n tavalla käy niin, että toinen ihminen vierellä tuntuukin ihan oudolta. Pitäisi malttaa antaa parisuhteessa tarpeeksi aikaa rakastelulle, päivittäiselle hellyydelle ja keskusteluille. Yhteistä laatuaikaa ei saisi olla se, että istutaan telkkaria katsomassa sanomatta mitään toiselle.

Ikävä kyllä en voi olla hyvänä esimerkkinä, koska itsekin päädyin eroon (minun aloitteestani), kun tajusin, että mies on tyytyväinen elämäänsä ja minä taas täysin kyllästynyt, ärsyyntynyt ja kiukkuinen mieheen ja elämäämme. Yritimme mm. psykiatrin juttusilla saada parisuhdettamme kuntoon, mutta ilmeisesti olimme jo liian myöhäisessä vaiheessa liikkeellä, kun muutoshalua ei enää löytynyt oikein kummaltakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja mies1:
Joko taas mamma satuilee täällä, heh heh

Hitto tämä mies1 on täys idiootti. Kulkee ympäriinsä tällä palstalla ja kohottaa omaa surkeaa itsetuntoaan naureskelemalla toisten ihmisten todellisille ongelmille. Jos olet todella tyytyväinen omaan elämääsi eikä sinulla ole mitään muuta tarjottavaa kuin iva ja pilkka tämän palstan keskusteluihin, suosittelen keskittymään enemmän siihen upeaan elämääsi. Kiitos.

Alkuperäinen kirjoittaja Sarppana:

Hitto tämä mies1 on täys idiootti. Kulkee ympäriinsä tällä palstalla ja kohottaa omaa surkeaa itsetuntoaan naureskelemalla toisten ihmisten todellisille ongelmille. Jos olet todella tyytyväinen omaan elämääsi eikä sinulla ole mitään muuta tarjottavaa kuin iva ja pilkka tämän palstan keskusteluihin, suosittelen keskittymään enemmän siihen upeaan elämääsi. Kiitos.

Kiitti:)
Tämä aloittaja on kyllä herra provo, joka viihdyttää palstaa huvikseen. Ei siinä mitään, keskustella voi tästäkin asiasta:)

Tämä aloittaja on kyllä herra provo, joka viihdyttää palstaa huvikseen. Ei siinä mitään, keskustella voi tästäkin asiasta:)

Oletkos varma ettei kyseessä ole rouva provo??

Totta puhuen, ap:n kirjoitus vaikuttaa kyllä ihan todenmukaiselta. Niitä miehiä, jotka eivät koskaan aikuistu, löytyy ikävä kyllä aika paljon. Itsekin tunnen pari tällaista tapausta.

mies1 on kyllä ihan vainoharhainen näiden provoehdotustensa kanssa. Lähes kaikki kirjoitukset ovat mies1 mielestä provoja. Kyllä maailmaan mahtuu paljon erillaisia ihmisiä kuin sinä mies1, joten jos vaikka koittaisit laajentaa maailmankuvaasi ja lopettaa ton naurettavan"tää oli provo" juttujen kirjoittamisen!!