Suhteen alkuvaiheessa oli puhetta... myöhemmin mies perui puheensa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Tsirp"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"Tsirp"

Vieras
Eli ongelma on seuraavanlainen:

Tulevaisuuden suunnitelmat olivat yhteiset:

- Muutto maalle, lapsia ja koira.

Nyt kun on talo maalla ja lapset hankittu niin yllättävästi mies ei halua koiraa.
Koira on ollut mulle aina sellainen "ehdoton" asia jonka tulen joskus uudestaan hankkimaan (meillä oli suhteen alkuvaiheessa koira, joka sitten kuoli vanhuuteen) ja nyt mies on vakaasti päättänyt että koiraa ei tule.

Yhteistä elämää on nyt 12 vuotta takana ja asia tuli vasta nyt ilmi. Tähän asti on vain pitkitellyt että "ei vielä ei vielä" ja nyt sitten sanoi ettei halua enää ollenkaan.

Olen todella pettynyt mutta ei tämän takia nyt miestä voi vaihtoonkaan laittaa!
:(

Sun pitää ehdottaa vaihtokauppaa: mies saa jotain haluamaansa ja sä saat koiran. Miten ois ulkokoira tai joku ihan pieni koira josta ei lähde karvaa tms? Sinnikkyytä vaan! ;)

Ole tyytyväinen suoraan puheeseen. Mua ärsyttää, että mies ei pidäkään koirasta, vaikka antoi mulle luvan hankkia semmoisen. Olisi mieluummin sitten kieltänyt.

[QUOTE="vieras";25259342]Sun pitää ehdottaa vaihtokauppaa: mies saa jotain haluamaansa ja sä saat koiran. Miten ois ulkokoira tai joku ihan pieni koira josta ei lähde karvaa tms? Sinnikkyytä vaan! ;)[/QUOTE]

Sinnikkyyttä on ollut ja miehen mieli ei ole vaihtokaupan...
Tämä sinnikkyys on jopa koitunut hieman suhteen kiusaksi.
On meinaan otettu todella pahasti yhteen tämän asian johdosta :(

Harmittaa vaan niin vietävästi!

[QUOTE="ruusa";25259358]Ole tyytyväinen suoraan puheeseen. Mua ärsyttää, että mies ei pidäkään koirasta, vaikka antoi mulle luvan hankkia semmoisen. Olisi mieluummin sitten kieltänyt.[/QUOTE]

Entä sitten? Sun koirahan se on, ei kaikkien siitä tarvitse pitää.

Mitä? Minä luulin, että mies rupeaa hannaamaan lastenteosta, mutta vain koirasta. Koiraa ei kenenkään kannata hankkia monestakaan syystä. Viisas mies!

[QUOTE="tsirp";25259371]En näe tässä ratkaisua. Jos mies ei lainkaan pitäisi koirasta niin ei se ole koirallekaan kiva.
Joten tähän en lähde.[/QUOTE]

Sitten joudut unohtamaan koiran hankinnan. Älä kuitenkaan anna sen pilata suhdettanne tai ala marttyyriksi. Olisiko joku toinen vaihtoehto hyvä, kuten vaikka hevonen tai kissa?

[QUOTE="vieras";25259366]Entä sitten? Sun koirahan se on, ei kaikkien siitä tarvitse pitää.[/QUOTE]

Kaikkien ei tarvitsekaan pitää, mutta koira kyllä rajoittaa perheen matkusteluja, vieraita (osa pelkää ja osa on allergisia), ja arkiaikatauluja niin paljon että se kyllä pitäisi olla koko perheen juttu. Mitä jos vaimo sairastuu, viekö mies koiraa ulos? Lääkärireissut ym - tuleeko rahasta sanomista? Muu ajankäyttö?

[QUOTE="vieras";25259366]Entä sitten? Sun koirahan se on, ei kaikkien siitä tarvitse pitää.[/QUOTE]

Kyllä se elo jonkin verran tökkii, sen koiran etenkin, kun mies komentaa sen koko ajan pois silmistä. Koira tykkäisi olla muun porukan jatkona eikä yksin vuoteessaan.

[QUOTE="äiti";25259402]ole onnellinen. Asut sentään maalla ja sulla on ihanat lapset. Kaikkea ei voi saada elämässä.[/QUOTE]

No en mä nyt ihan tähänkään lähtisi.
Tämä ajattelutapa johtaa taas siihen, että ne jotka ei taas saa lapsia niin "olkaa onnellisia että teillä on edes katto pään päällä. Ja ruokaa... Kaikkea ei voi saada"

Hmph

Olisiko joku toinen vaihtoehto hyvä, kuten vaikka hevonen tai kissa?

:D Toi ois hyvä "No jos en sitä koiraa saa, niin hankin sitte hevosen (tai kaks, laumaeläimiä kun on)!!" Ehkä miehen mieli muuttuuis?

Tosi perseestä tollanen toiminta. Jos olisin sinä, niin kyllä sen koiran hankkisin. En mitään pirun hankalaa elukkaa, mutta sellaisen josta ei olisi harmia miehelle.

Lapsellista vänkäämistä, mutta kun mä haluuuuuuun... Minkä ihmeen näin on sovittu ja näin myös tehdään sopimuksen te olette naimisiin mennessä allekirjoittaneet. Jos toinen ei halua, niin hän ei halua ja sillä hyvä. Avioliitossa molempien on oltava päätöksen kannalla, jotta se toteutetaan.

[QUOTE="Tsirp";25259397]Kissa meiltä jo löytyykin (yllättäen kun mies on kissaihmisiä)
Jos mies ei halua koiraa niin miksi hevosen :D[/QUOTE]

Hevonen on täysin eri asia. Toisaalta jos alat haaveilemaan hevosesta niin mies voi jopa ehdottaa koiraa jotta unohtaisit hevoset :p Ehkä saisit miehesi innostumaan metsästyksestä, silloin koira olisi kätevä. Voisitte vaikka tehdä metsäästyksestä perheen yhteisen harrastuksen.

[QUOTE="mä";25259417]Lapsellista vänkäämistä, mutta kun mä haluuuuuuun....[/QUOTE]

Minusta kyllä mies on tässä tapauksessa lapsellinen. Ensin oltiin sovittu että hankitaan koira, ja yhtäkkiä "Emmää haluukkaa". Siis mit vit??! Ei noin voi tehdä!

Mitä syitä mies sitten on keksinyt? Millä tavalla vaikka joku puudeli voi hankaloittaa hänen elämää??

:D Toi ois hyvä "No jos en sitä koiraa saa, niin hankin sitte hevosen (tai kaks, laumaeläimiä kun on)!!" Ehkä miehen mieli muuttuuis?

Tosi perseestä tollanen toiminta. Jos olisin sinä, niin kyllä sen koiran hankkisin. En mitään pirun hankalaa elukkaa, mutta sellaisen josta ei olisi harmia miehelle.

Niin minäkin hankkisin. Ilmoita että koira tulee joka tapauksessa, mutta rodun tms. saa mies valita.

[QUOTE="Tsirp";25259440]Mies suorastaan raivostuu jos asian ottaa vielä esille. Sen verran monta kertaa tämä asia on "käsitelty" (miehen mielestä).

Eikai tässä muuta ratkaisua ole kuin niellä tappio. Mutta kun v*tuttaa niin v*tuttaa![/QUOTE]

Älä anna periksi! ;)

Yhteistyössä