Suhde vanhempaan mieheen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Olen 36v nainen ja seurustelen minua 22v vanhemman miehen kanssa. Mikä ihme siinä on, että mies tulee mustasukkaiseksi aina, jos menemme yhdessä johonkin, missä on paljon muita ihmisiä ja minä alan juttelemaan muille (ei ole väliä, onko kyseessä mies vai nainen), niin miesystäväni alkaa kiukuttelemaan, että jätän hänet ulkopuolelle? Olen itse sosiaalinen ja koska harvoin tulee missään käytyä, haluankin jutella muiden ihmisten kanssa ihan vaan vaikka säästä. Eli keskustelujen aiheesta riippumatonta. Minusta tuntuu, että tuollainen käytös lähes 60v mieheltä on todella lapsellista. Hän voisi mielestäni itse myös osallistua keskusteluun, eikä alkaa kiukuttelemaan kuin pikku lapsi. Kun tällainen tilanne on ollut, kysyn aina jälkeenpäin, miksi olit sellainen, niin hänen mielestään hänen käytöksessään ei ole mitään väärää. En tiedä kuinka kauan jaksan tällaista, että en saisi kenellään muille ihmiselle ikinä puhua, jos hän on samassa paikassa paikalla.. Hän itse puolestaan halailee ja pussailee muita naisia, vaikka mitä seisoisin vieressä. Hänen mielestään se on ok. Itse en tee niin, mutta olen kysynyt mieheltä, mitä mieltä Hän olisi, jos tekisin, niin kuulema ei käy. En ymmärrä, miksi en hänen mielestään saa puhua kenellekään, mutta hän voi tehdä tuollaista. Tämä asia vaivaa melkoisen paljon minua, mutta aina kun otan sen puheeksi, niin miehen mielestä kaikki on ok. Muuten meillä menee hyvin, kunhan pysytään kahden kesken. Olen tosin miettinyt jo pidempään, olisiko parempi heivata koko mies ja jatkaa omaa elämää ilman häntä. Ainakaan emme asu yhdessä, eikä se tule olemaan edes vaihtoehto, koska minä en halua. Hän on itse myös sitä mieltä, ettei koskaan haluaisi asua kanssani yhdessä. En tiedä, mutta silti tuo hänen käytöksensä vaivaa minua, ihan kuin hän omistaisi minut ja voi itse tehdä mitä vain, mutta jos minä avaan puheenaiheen vaikka säästä tai ihan jostain ei vakavasta aiheesta tuntemattoman ihmisen kanssa, niin hänellä on oikeus alkaa osoittamaan mieltään esim lähtemällä paikalta sanomatta mitään ja kiukuttella minulle siitä, että jätän hänet sillä tavalla ulkopuoliseksi. Missä mättää, en tiedä, mitä mun pitäisi tehdä..

Taitaa vain olla epävarma itsestään/sinusta/teistä?

Voihan se toki niinkin olla, mutta tuollainen lapsellinen köytös on jotenkin niin rasittavaa. Ja tuo vielä päälle, että hän voi kyllä tosissaan pokkana halailla ja pussailla naisia, vaikka minä olen vieressä. Ehkä pitäisi itse alkaa tekemään samoin, koska omasta mielestäni suhteessa ollessa pitää sitten hyväksyä myös toiselta sama, jos itse tekee jotain. Vai ehkä hän toivoo, että tulisin mustasukkaiseksi yrittämällä tuota keinoa.. Sitä en kuitenkaan ole. En tiedä, mutta en ala muuttaa itseäni siinä asiassa, jos haluan jonkun muun kanssa jutella, niin aion sen myös tehdä, koska en näe siinä itse mitään pahaa. Ja mielestäni hän voi myös puhua muille tai sitten olla tulematta mukaani, jos niin paljon ahdistaa, että muitakin ihmisiä on olemassa ja niille voi puhua.

Uskon että hän on suurehkon ikäeron takia epävarma itsestään ja että ”saatat lähteä” helposti jonkun nuoremman kyytiin.

Lisäksi hän on erittäin itsekäs koska sallii itselleen kaiken minkä kieltää sinulta, sano siitä suoraan päin näköä että hänenkin tulee siinä tapauksessa lopettaa sellainen käytös tai sitten sallia sinulle myös.

Erittäin, erittäin outoa on se, että myös naispuoliset kontaktisi halailuineen herättävät hänessä mustasukkaisuutta. Tuossa miehessä tuntuu kyllä olevan ikävällä tavalla havaittavissa narsistisia piirteitä

Sellaisen kanssa ei kyllä voi elää kovinkaan pitkään suhde käy henkisesti liian raskaaksi. En suoraan sanoen näe oikein tulevaisuutta teillä kahdella. Noin paha mustasukkaisuus ei ole ollenkaan tervettä!

Huomaan tuossa yhtäläisyyksiä erääseen pariskuntaan jonka elämään tutustuin, se päättyi kaameaan avioeroon ja riitelyym, nainen (psykologi, joka myönsi menneensä helppona narsistin kanssa) koki hermoromahduksen ja oli työkyvyttömän pitkään mutta pääsi onneksi jaloilleen

googleta narsismista, saatat löytää paljon yhtäläisyyksiä tuohon mieheen

-varttunut mies-

Nonni, nuorten naisten edunvalvonta-asiantuntijat @m1es ja Setis nyt tänne, avaamaan moisen ajattelun periaatteita. :sneaky:

Ap, sä seukkaat puoli-narskun kans. Ei kenenkään tartte katella ku ukko pussailee muita naisia, yhdistettynä äijän mustasukkaisuuteen. Se pelkää että joku nuorempi orhi vie sut.

Erotkaa.

Nonni, nuorten naisten edunvalvonta-asiantuntijat @m1es ja Setis nyt tänne, avaamaan moisen ajattelun periaatteita.

Ap, sä seukkaat puoli-narskun kans. Ei kenenkään tartte katella ku ukko pussailee muita naisia, yhdistettynä äijän mustasukkaisuuteen. Se pelkää että joku nuorempi orhi vie sut.

Erotkaa.
Setis oli täällä jo ennen sua kommentissa #4 😅

Kun nyt mainitsit, niin tunnustan, oon myös tuo -varttunut mies- 😎

Varttunut setis haluaa kokeneena neuvoa ja opastaa nimenomaan naisia ongelmallisissa suhteissa ongelmaisiin miehiin, to the toxic men

Meillähän on toimivat narskututkat molemmilla 🤓

• Haha
Reactions: Echo
Vikaahan hänessä varmasti onkin ja paljon.. Sekin on mielestäni outoa, että hän sanoo, ettei haluaisi asua ikinä kanssani, mutta silti olisi änkeämässä luokseni joka ikinen päivä. Tulisikin, jos en olisi kieltänyt. Ja aina, kun haluan olla ilman häntä, niin kiukuttelee siitäkin asiasta, kun hänellä ei sitten ole mitään tekemistä ja minä olen niin kauan kaverilla tms. Mutta kuten sanottu, en missään nimessä hänen kanssaan muuttaisi ikinä samaan osoitteeseen.. Ehkä se sitten onkin jonkin asteista narsismia häneltä. Ja kyllä, olen sanonut päin naamaa, mitä mieltä hän olisi, jos tekisin samoin, niin vastaus on, ettei hyväksyisi sitä. Mutta sen verran aikaa olla sietokynnys itsellä melko korkealla tasolla siinä asiassa, etten saisi edes puhua muille, että ensi kerralla toteutan myös sen saman, mitä hänen tyylinsä on tehdä. Tässä juurikin viimeksi miehelle sanoin, että ensi kerralla minä teen samoin, kun hän, koska ei voi mennä niin, että hän aina kiukuttelee minulle siitä, jos jollekin vieraalle naiselle tai miehelle puhun hänen läsnäollessaan, mutta hän voi vapaasti halailla ja suudella kenen kanssa vaan. Minusta niissä on suuri ero.. Ja vikaa joo on miehessä varmasti, sekin kertoo jo paljon, että hän on aina yksin, jos ei ole minun kanssani. Eli hänellä ei ole kavereita, joiden kanssa viettäisi aikaa. Minulla itselläni on ja sekin ärsyttää, etten ehkä hänen mielestään saisi heidän kanssaan olla. Kommentit on tyyliä, että olet niiden kanssa aina niin kauan tms. Totuus on se, että näen omia kavereitani hyvinkin harvoin, koska osa asuu kauempana ja kaikilla on lapsia, kuten minullakin ja yllätys sairastumiset tms tuovat omat vaikeutensa tapaamisten jörjestämisiin.. Miehelle olen kyllä sanonut, että aion nähdä kavereita niin paljon kuin pystyn, eikä sitä kukaan tule minulta kieltämään tai jos yrittääkin, voi lähteä samantien kävelemään. Niihin miehen kommentti on aina, et eihän hän ole kieltänyt, eikä kuulema ole suuttunut.. huoh.. Ehkä eroaminen olisikin paras ratkaisu, mutta toisaalta saan mieheltä paljon juttuja (en ala tarkemmin selittämään, kyse ei ole rahasta vaan ihan esim kotini siivouksesta), mistä on myös hyötyä minulle. Toisaalla mietin käyttäväni häntä hyväksi, mutta mielestäni olen tehnyt selväksi, että minulla on myös omat menoni, joihin hän ei kuulu mukaan ja oikeus saada olla myös ihan yksin. Yksinolo on minulle itselleni erittäin tärkeää siis edes muutaman kerran viikossa.. Ja toisaalta,ei voi hyväksikäyttöä, kun hän myös saa hyötyä tästä jutusta..Että en sitten tiedä kummasta on enemmän haittaa erosta vai tämän jatkamisesta. Hankaloittaa sekin, että lapseni pitävät miehestä kovin, joten minun on mietittävä myös heitä ennenkuin teen lopullisen päätöksen..

Ukko ei voi uskoa onneaan, että on saanut nuoremman naisen ja odottaa vain hetkeä jolloin onnensa menettää. Tämä on seurausta siitä, että ette ole riittävän epätasa-arvoisessa asemassa. Suurten ikäerojen suhteet toimivat parhaiten silloin kun nuorempi on alisteinen. Rikkaan ja vaikutusvaltaisen ei tarvitse olla huolissaan köyhän nuoremman motiiveista.

• Haha
Reactions: Echo
Ukko ei voi uskoa onneaan, että on saanut nuoremman naisen ja odottaa vain hetkeä jolloin onnensa menettää. Tämä on seurausta siitä, että ette ole riittävän epätasa-arvoisessa asemassa. Suurten ikäerojen suhteet toimivat parhaiten silloin kun nuorempi on alisteinen. Rikkaan ja vaikutusvaltaisen ei tarvitse olla huolissaan köyhän nuoremman motiiveista.
No totta, tuo varmaan suurin syy onkin. Mut ei se silti oikeuta häntä tuolla tavalla käyttäytymään.. Olen hyväksynyt jo liikaakin...

Parempi ku vielä antaa ap:lle nyrkkiä, niin pysyy hiljasena. :unsure:

Naulan kantaan 👍

Yhteistyössä