Suhde vakava, mut mies ei halua julkistaa suhdetta? (Fb)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pusiousi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Facebook muuttaa asetuksia joskus käyttäjän tietämättä. Ehkä miehesi haluaa pitää kaverilistansa piilossa kaikilta muilta käyttäjiltä, ja se on siksi salattu myös sinulta. Se on voinut olla hänellä näkyvissä aikaisemmin ja ajatus sen salaamisesta on tullut myöhemmin, tai sitten Facebook on välillä tehnyt listasta julkisen ja mies on salannut sen uudelleen.

Tiedän lukuisia pariskuntia, joiden Facebook -profiileissa ei ole pienintäkään viitettä perhesuhteisiin tai muihinkaan yksityiselämän tietoihin. Ehkä jostakin harrastuksista voidaan puhua, mutta sen yksityiskohtaisemmin asioista ei puhuta. Kuten tiedossa on, kaikki tieto, joka on Facebookiin annettu, voi olla joskus julkista ja kenen tahansa saatavilla, joten monet pitävät siellä tiukkaa linjaa julkaisuissaan.

Ehkä mies tietää, että kaverinsa alkaisivat mahdollisesti heittää herjaa parisuhteesta, ja hän haluaa pitää Facebookin puhtaana aiheesta. Ei halua nostaa hälyä. Ei pidä huomiosta, ainakaan netissä.

Tai sitten miehellä todella on jotakin salattavaa. Mutta miten se näkyy hänen käytöksestään? Miten se näkyy hänen kaveripiiristään? Onko profiili muutenkaan kovin julkinen?

Ja ennen kaikkea se vaihtoehto, että mies voi puuhata selkäsi takana ihan mitä tahansa ilman Facebookiakin. Missä tahansa netissä tai tosielämässä. Et voi hallita kaikkea, voit vain tehdä parhaasi ja luottaa.

Ei jeesus mikä elämää suurempi asia tuosta facebookista on joillekin tullut. Mulla ei näy kaverilista muille. Miehen lisäsin parisuhdetietoihin hääpäivänä, tai taisi olla häiden jatkoilla mies kavereineen kun kävi lisäämässä. Yhdessä ollaan oltu melkein 10 vuotta ja lapsi on. Facen kavereista suurin osa siis tietää parisuhdekuviot ja jotka eivät tiedä niin asia ei liene oleellinen, jos livenä ei kerran tule puheeksi. Sori, minulle tulee vaan mieleen, että a) olet sekoboltsi, b) olet teini-ikäinen tai c) totaalisen wt-meininkiä tyyliin suhteet kuin Matti Nykäsellä....

Mä en ymmärrä kuinka tärkeä voi joku fb olla ihmisille. Jos et kerro asiaa fb:ssä niin sitä ei ole olemassa? Voi herranjumala sentään mitä touhua...

Ei kai kukaan ole näin väittänyt. Mutta jos ihminen muutenkin käyttää facebookkia, on todella outoa piilottaa kaverilista puolisolta. Ja etenkin tuo selitys "en halua joutua SELITTELEMÄÄN suhdetta" ontuu todella pahasti. Mitä hemmetin selittelyn tarvetta aikuisen vapaan ihmisen parisuhteessa olisi?

Kysymyksenä vielä sekin, että mieti miten paljon mies käyttää Facebookia? Jos harvoin, niin on varsin ymmärrettävää, ettei se ole hänelle mikään alttari kaikelle tärkeälle, vaan lähinnä mukana olemista siksi, ettei olisi ihan pihalla. Oikeasti ihan tuntemattomistakin ihmisistä saa ällistyttävän yksityiskohtaisia tietoja pelkän julkisen Fcebook -profiilin vilkaisemisesta, ja se on vähän pelottavaa.

Onko mies esimerkiksi omistanut profiilinsa lähinnä etäisempien ihmisten kanssa yhteydenpitoon? Työkavereihin ja muihin tuttuihin, joille yksityiselämän asiat eivät kuulu?

Joo, mä oon susiruma, wt-henkinen sekoboltsi teini, joka on liian omistuksenhaluinen ja jolle fb on elämää suurempi asia. Em. syistä en myöskään ole tyttöystäväksi sopivaa materiaalia. Jne

Mut ihan tosi, jos tilanteen kääntäis niinpäin, et ne paskat ois niin sanotusti jo housuissa ja mies ois jääny jostain pettämisestä/salasuhteesta/tmv törkeydestä kiinni, niin siinä vaiheessahan mä oisin se typerä, naiivi ja sinisilmä'inen nainen, joka uskoo miehestään vain hyvää ja kaiken mitä sanotaan?

Alkuperäinen kirjoittaja En hyväksyisi;29323546:
Ei kai kukaan ole näin väittänyt. Mutta jos ihminen muutenkin käyttää facebookkia, on todella outoa piilottaa kaverilista puolisolta. Ja etenkin tuo selitys "en halua joutua SELITTELEMÄÄN suhdetta" ontuu todella pahasti. Mitä hemmetin selittelyn tarvetta aikuisen vapaan ihmisen parisuhteessa olisi?

Musta siinä ei ole mitään outoa. Ei kaikkea tartte jakaa sinne facebookiin tai yleensäkään selitellä siellä mitään julkisesti. Mutta, jos sä et sitä tajua niin...

Otsikon kysymykseen meinasin vastata, että ei oo musta outoa ja että miksi itse välttämättä haluaisit julkistaa suhteenne Facebookissa. Mutta jos syynä on tuo miehesi sanoma "ei jaksa selittää kavereille", niin SITÄ pidän outona. Miksei voi kertoa kavereilleen susta? Onko vastikään eronnut? Onko ollut ehkä jotain muuta sutinaa...

Me ollaan mun miehen kanssa vakavasti yhdessä, mutta ei olla pari fb:ssä. Ei kumpikaan haluta laittaa sinne liikaa tietoja itsestämme. Ja kyllähän nää kaverit nyt muutenkin tietää, että me ollaan pari. En mä julkaise siellä mitään opiskelu- enkä työpaikkojakaan, vaikken niitäkään mitenkään toisaalta salailekaan.

Erosta useampi vuosi eikä omien sanojensa mukaan ole ollut mitään merkityksellistä sen jälkeen.
Joku tässä ei nyt täsmää, selitys outo..
Ja miksi sitä ei voisi julkaista,vaikka sinne ei tarvitsekaan koko elämäänsä ja jokaista pikkuasiaa kertoa.

Olen ihmetellyt joistain tutuista samaa; ei mitään mainintaa että on suhteessa, vaikka suhdetta takana monta vuotta. Tarkoittaako se jomman kumman puolelta sitä että empii vielä onko suhde kestävä, vai miksi ei kehtaa paljastaa kenen kanssa seurustelee tai asuu??? Omituista. Sitten on tietysti niitä, jotka eivät fb:ssä kerro mitään itsestään, sellaisessa tapauksessa ei kai ole outoa ettei myöskään puhu suhteistaan eikä laita suhdestatusta. Mutta jos on muuten melko avoimesti fb:ssä ja kertoo asioita itsestään, niin miksi ei voi julkisesti olla jonkun kanssa? Oma arvaus on;että sisimmässään etsii vielä jotain oikeampaa parisuhdetta...

Mä olen laittanut, että olen naimisissa, mutta en sitä kenen kanssa. Ei olla miehen kanssa edes kavereita facessa. Enkä ymmärrä, miksi pitäisikään. Kyllä kaikki meidät hyvin tuntevat tietävät, että olemme pari.

Onneksi mun ei tarvitse pyöriä seurustelumarkkinoilla, enhän mä osaisi enää toimia oikein. Silloin seurustellaan kun siitä yhdessä erikseen sovitaan ja poistetaan nettideittiprofiilit ja parisuhde on vakava kun siitä tiedotetaan facebookissa. Kyllä sittenkin ennen vanhaan oli helpompaa vaikka piti soittaa lankapuhelimella tai lähteä ihan kävellen katsomaan onko armas kotona

No kyllä mä ainakin ihmettelisin jos mun mies ei olis mun kaveri naamakirjassa tai ei haluais mulle kavereitaan julkaista, meillä kun on paljosti yhteisiä kavereita. Enkä ihan purematta nielis "joutua selittelemään suhdetta" miljoonille naamakirjalaisille, täh? Siis miten sitä pitää edes selitellä? Vain sellaisille tarvii selitellä, joille on uskotellut olevansa sinkku.

Onko miehesi A.hyvännäköinen, vitsikäs naistennaurattaja vaiko B.tavallinen sitoutunut tallukka, joka ei flirttaile naisten kanssa juurikaan? Itse voin sanoa, että tyyppi A on juurikin sellainen, joihin ei voi täysin luottaa. Ehkä ovat sitoutuneita/uskollisia parisuhteessaan, mutta heillä on aina vilkuilua muuhunkin suuntaan ja ollaan jotenkin salaperäisiä. Minun elämässäni on ollut monta herra A:ta, näiden kanssa ei suhteet kestäneet vuottakaan, koska en voinut luottaa heihin. Menin sekaisin mustasukkaisuudestani ja suhteista ei tullut pitkäkestoisia.
Elämässäni on ollut myös useampi herra B. Uskollisia, kunnollisia, heistä tietää, että eivät vilkuile muita, vaikka eivät mitään hissukoita ole olleetkaan. Minä olen itse sitten päättänyt nämä suhteet. Nykyinen mieheni on herra B, hän on kunnollinen, uskollinen perheenisä. Ei tarvitse olla mustasukkainen, luotan häneen täysin. Hän ei ole facebookissa, minulla ei ole tarvetta tietää mitä puuhailee koneellaan, en ole mustis työkavereista, harrastuskamuista yms. Tällainen sopii minun luonteelleni paljon paremmin.

Voi ei. :(
Oonkohan mä sittenkään naimissa kun se ei lue facebookissa :/ ja vielä pahempaa, onkohan mun mies mielikuvitusta, kun sitä ei löydy laisinkaan facebookista ?

Mä olen ollut 5 vuotta miehen kanssa enkä silti halua julkistaa facessa mitään. On yhteisiä kuvia ja kommenteista kyllä näkee että ollaan pari, mutta jostain syystä vaan kaiken tiedon julkistaminen tärkeistä ihmisistä, kuten perhesuhteista tai parisuhteesta on ahdistava, koska kaikki fb-kaverit eivät ole minulle läheisiä enkä halua heidän tietävän kuin pintapuolisia juttuja itsestäni. Minusta on myöskin kiva olla itsenäinen henkilö fbssä, ei liity mitenkään pettämiseen. Mies voi katsoa ja onkin katsonut fb:ni ja minä hänen kun jätetään aika huoletta yhteisessä taloudessa auki koneet, joten epäilyksiä mihinkään ei ole. Fb on tyhmä tapa ilmoittaa että ollaan hei muuten suhteessa. Ihan kuin kaupan kassallakin olisit että hei muuten, me ollaan yhessä ihan tiedoks vaan kaikille!

Yhteistyössä