Suhde äitiin ja isääni

  • Viestiketjun aloittaja Tyttö 12
  • Ensimmäinen viesti
Tyttö 12
Olen 12 vuotias tyttö ja minulla on suhde ongelmia äitini ja isäni kanssa. Isäni juo, olen todella vihainen siitä. Suutun todella helposti etenkin isälleni kun illalla hänen henkensä haisee kaljalle. En osaa enää kertoa mitään heille. Minulle ei ole asetettu rajoja ja se ärsyttää myös. Ainut sääntö on että kouluiltaisin yhdeksältä sänkyyn. Antaisitteko pari vinkkiä miten oppisin elämään ja keskustelemaan heidän kanssaan.
 
Pääsisitkö itse puhumaan jollekin aikuiselle esim. terveyskeskukseen, johonkin neuvoloista tsm? Joskus se ulkopuolinen apu voi herättää vanhemmatkin ja yrittämään keskustelua. Yksipuolinen keskustelu ei oikein toimi.
 
Kirjoita kirje esim. äitilles tai onko luotettavaa ja läheistä sukulaista? Esim mummi...mut koulu henkilökunnalla on velvollisuus auttaa: uskaltaisitko mennä terkkarille tai opelle jutteleen? Voit kertoa myös eka jollekkin luotettavalle ystävälle jos se auttaa ja mennä vaiks sen kans terkkarin pakeille. Tai jos sun kavereilla on luotettavat vanhemmat, niin kerro niille. Jok. tap. ota yhteys johonkin turvalliseen aikuiseen...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tyttö 12;24234750:
Hhm. Anteeksi jos yritin kysyä. Eipä taida ketään kiinnostaa. Yritän kertoa äidilleni tunteeni ja isälle olen kaljasta sanonut. Ei usko.
Ei tietenkään usko. Ikävää siun kannalta :(
Yritä vain oppia elämään asian kanssa. Mie en helpolla usko, et vanhempas alkais raittiiksi, varsinki, jos oot puhunu jo asioista.

Kokemusta on. Mie opettelin olemaan noteeraamatta ja muutuin näkymättömäksi. Yleensä olin sillo kavereillani paljo. Kotoa lähin n. 15v pois.

Yritä keskustella esim. kouluterkan kans?
 

Yhteistyössä