"Sudet ovat käyneet alkuvuoden aikana suomalaisten pihoilla jo 4 000 kertaa."

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En pelkää susia. Luin ihanan kirjan ruotsin kielisenä, joka kertoo susien palauttamisesta Skotlantiin.
Minulle tämän palstan irvistelijät ovat ”susia”.
Olen kommentoinut muutaaman ketjun susille, jotka ovat taas käyneet nuuskimassa kirjoituksiani, ja ulvonta kuuluu vaikka napautin mykistä napin.

NOMINERAD TILL ÅRETS BOK 2022*

Inti Flynn reser till Skottland med sin tvillingsyster Aggie och ett team av biologer för att försöka återinföra vargar i de avlägsna högländerna. Hennes förhoppning är inte bara att rädda det döende landskapet utan också Aggie, som lider svårt efter den fruktansvärda incident som drev systrarna att lämna sitt hem i Alaska.

När försöket med vargarna visar sig lyckat kan Inti äntligen slappna av. Men det dröjer inte länge förrän allting vänds upp och ner. En av lokalborna hittas död och Inti vet att alla kommer att skylla på vargarna. Själv vägrar hon tro att vargarna ligger bakom attacken och för att skydda dem tar hon ett ödesdigert beslut. Men om det inte var vargarna som dödade mannen, vem var det då?

När vargarna kom är en pulshöjande, hjärtskärande vacker och fullständigt oförglömlig roman. Författaren har tidigare skrivit den internationella bästsäljaren Den sista migrationen.

"Jag var helt uppslukad av den här boken."
Johanna Lundin, SVT Go'kväll

En pelkää susia. Luin ihanan kirjan ruotsin kielisenä, joka kertoo susien palauttamisesta Skotlantiin.
Minulle tämän palstan irvistelijät ovat ”susia”.
Olen kommentoinut muutaaman ketjun susille, jotka ovat taas käyneet nuuskimassa kirjoituksiani, ja ulvonta kuuluu vaikka napautin mykistä napin.
riitelykoneemme haluaa täälläkin sytyttää riidan

sairas tyyppi

5000! Montako kielteistä kohtaamista ihmisen kanssa tuohon sisältyi? Liioitellaanko suden vaarallisuutta?
Mainitsemani kirjan lukemisen jälkeen käsitykseni susista muuttui paljon.
Sudet ovat tärkeä osa ravintoketjua.
Olen aina ollut eläinten ja luonnon ystävä. Tänään ihailin valkoista perhosta, ja toin ulkoa sireenin tuoksuvia oksia.
Korvissani soi oksia taittaessani Olavi Virran laulu Sireenien aikaan.

5000! Montako kielteistä kohtaamista ihmisen kanssa tuohon sisältyi? Liioitellaanko suden vaarallisuutta?
Susi on eläin. Se ei ole vaarallinen tai kiltti tms.
Yhdessä videossa iltalehdessä kurki levittelee siipiää ja tekee hyökkäysliikkeitä autoa kohden. Se varmaan suojelee poikasiaan. Jos ihminen olis menny siihen, siltä olis voinu mennä silmä.

Susi on peto. Jos sillä on tarve ja tilaisuus, se hyökkää. Jos ei ole, se väistää. Energiaa ei tuhlata ja omaa selviytymistä ei turhaan aseteta vaaraan. Mutta se tehdään, jos on tarve ja tilaisuus.

Mene Super-Setis mielikuvituskavereinesi kanssa päiväunille.
Unien jälkeen etsi sopiva käninäpalsta.
Jos ei löydy, pyydä Suomen Uutiset-toimittajia sellainen perustamaan.
Olet tukkinut tämän palstan 90 %:sti persuviesteilläsi.
Naisoletettu mt-potilaamme riehuu vähän joka ketjussa. Pahoittelut siitä, vaikken sille mitään voi.

Kyllä! Hyvä muistisääntö on että ihminen ei kuulu suden ruokavalioon. Vihaajat haluavat vaan levittää aiheetonta hysteriaa. Ja lahtauskiimassa olevat metsästäjät myös.

Tällä palstalla jolkottelee lähes päivittäin kaksi sutta.
Ihmissudet ovat luonnossa liikkuvia susia vaarallisempia.
Punahilkka meni tapaamaan isoäitiään, ja susi oli jo käynyt
asialla. Kun vertaan nykyajan elämää sadun kirjoituksen aikaan,
eihän sadussa ole mitään kamalaa.
Israelissa lapsia ja aikuisia lentää taivaan tuuliin avustusjärjestöjen soppajonoissa.
Italian kielessä paljon onnea toivotus taipuu suden suudelmaksi.
Kumpi osapuoli lienee onnellinen. Susi vai suden suutelema onniteltava.
Sus siunatkoon, kun juttu karkasi taas lapasesta.

Yhteistyössä