Subwayta ei oikeesti kiinnosta asiakkaiden hyvä ja tasapuolinen kohtelu... Boikottiin!

  • Viestiketjun aloittaja "murmur"
  • Ensimmäinen viesti
"murmur"
Laitoin viime viikolla netin kautta asiakaspalvelupalautetta koskien hygieniaa ja leivän puolikkaiden kokoa sekä myyjän asiakaspalvelutaitoja.

Vieläkään eivät ole viitsineet vastata palautteeseen. Asiallisesti jne kuitenkin laitoin ja omalla nimelläni ja puhelinnumerollani.

En enää mene ko. paikkaan. Ei hygieniasta tietoakaan, asiakaspalvelutaidoista puhumattakaan.
 
Ei jaksa yöllä enää kiukkuuntua. Varsinkaan toisen puolesta.

Mut hyvä vaan että ketjuravintolat menettää asiakkaita. Sais joskus jotain kelvollistakin syötävää kaupungilla, jos kaikki liiketilat ei ois jonku s-ryhmän tai subwayn tai mäkkärin.
 
"vieras"
No itse tykkään subwaysta eikä ole kauheasti valittamista, mitä nyt joskus leikkaavat leivän vähän pieleen. Tuttu on töissä subwaylla ja hygienian tuntuisi olevan kunnossa. Heitetään kaikki, vaikka koko pellillinen keksejä/leipää roskiin jos sattuu tippumaan. Toisin kuin vaikka kotipizzassa jossa nostetaan pudonneet takaisin pizzaan, kun mikään ei saa mennä hukkaan.
 
[QUOTE="vieras";28884216]No itse tykkään subwaysta eikä ole kauheasti valittamista, mitä nyt joskus leikkaavat leivän vähän pieleen. Tuttu on töissä subwaylla ja hygienian tuntuisi olevan kunnossa. Heitetään kaikki, vaikka koko pellillinen keksejä/leipää roskiin jos sattuu tippumaan. Toisin kuin vaikka kotipizzassa jossa nostetaan pudonneet takaisin pizzaan, kun mikään ei saa mennä hukkaan.[/QUOTE]

No kyllä on perseestä tuollainen ruoan haaskaaminen. Toivottavasti jättävät edes roskikseen siististi dyykattavaksi niille jotka sitä jaksaa harrastaa.
 
"Alkup"
[QUOTE="moi";28884199]mikä meni hygienissa pieleen? kerro[/QUOTE]

rahan käpälöimisen jälkeen ei pessyt käsiään vaan laittoi ne surkeat mikkihiirihansikkaat käteen ja alkoi tekemään uutta leipää.

Hanskat kädessä avasi uuninluukun, painoi jotain nappia, otti leivän, leikkasi sen, uuni piippasi taas, painoi nappia, jatkoi leivän käpälöimistä, laittoi täytteet, grillasi leivän ottamalla sen paistoalustan, avasi uunin, näppäili ajan, sulki uunin, tällävälin pyyhki talouspaperilla leiväntekotiskiä, otti paistoalustan, avasi uunin luukun, painoi nappia, otti leivän pois uunista, laittoi luukun kiinni jne jne jne. Tämä kaikki rahan vastaanottamiseen saakka jolloin otti vasta hanskat pois kädestä. Eikä taaskaan pessyt käsiään.

Otti myös liian monta leipätilausta kerralla (5 tilausta) jolloin osa leivistä seisoi tiskillä, osa uunissa, ja osa valmiina paketoimista varten.

Jotain meni nyt pieleen tuossa...
 
Pin
Kannattaa laittaa uudestaan. Laitoin kerran tuohtuneen viestin kun ei eräs ketju vastannut lainkaan ja olivat pahoillaan ja kertoivat ettei jostain syystä palautteeni ollut mennyt perille. Nolotti. :D Laita siis sama uudestaan.
 
"vieras"
[QUOTE="Alkup";28884230]rahan käpälöimisen jälkeen ei pessyt käsiään vaan laittoi ne surkeat mikkihiirihansikkaat käteen ja alkoi tekemään uutta leipää.

Hanskat kädessä avasi uuninluukun, painoi jotain nappia, otti leivän, leikkasi sen, uuni piippasi taas, painoi nappia, jatkoi leivän käpälöimistä, laittoi täytteet, grillasi leivän ottamalla sen paistoalustan, avasi uunin, näppäili ajan, sulki uunin, tällävälin pyyhki talouspaperilla leiväntekotiskiä, otti paistoalustan, avasi uunin luukun, painoi nappia, otti leivän pois uunista, laittoi luukun kiinni jne jne jne. Tämä kaikki rahan vastaanottamiseen saakka jolloin otti vasta hanskat pois kädestä. Eikä taaskaan pessyt käsiään.

Otti myös liian monta leipätilausta kerralla (5 tilausta) jolloin osa leivistä seisoi tiskillä, osa uunissa, ja osa valmiina paketoimista varten.

Jotain meni nyt pieleen tuossa...[/QUOTE]

Ja jos myyjä olisi jokaisessa välissä riisunut ja pukenut hanskoja, sinä itkisit kun meni niiiiin paljon aikaa.
 
"alkup"
[QUOTE="vieras";28884295]Ja jos myyjä olisi jokaisessa välissä riisunut ja pukenut hanskoja, sinä itkisit kun meni niiiiin paljon aikaa.[/QUOTE]

En olisi. Olisin tyytyväinen että huolehtii hygieniasta.
 
"smak"
Sub-ravintolassa myyjä näppäili kesken leivän tekoa kassaa, ja jäi odottelemaan rahoja! Rahat ovat tunnetusti kaikkein bahteerisimpia, voittaa tiskirätinkin... En tosiaan antanut rahoja, vaan odotin että leipä tehdään ensin. Taisi olla mun viimeinen visiitti tuossa paikassa...
 
Mr.amer
Ameriikan touhua on sellainen, että esimerkiksi raakaa lihaa eivät halua nähdä valmistettavan tai jos ruoalla on silmät, esim. kokonaisella kalalla niin tulee tunne, että ruoka tuijottaa. Näin olen usein todennut USAlaisten kanssa asioidessa.
 
lueskelija
Asiakkaiden ja yleensä ihmisten kohtelu on nykyisin senlaatuista, että alan ymmärtää terroritekoja. Mennessäni lukemaan iltapäivälehteä Kurvin William K -ravintolaan, portsari vaati tervehtimään kuuluvammalla äänellä. Simputus oli nöyryyttävää. Suosivat nuoria työntekijöitä mutta mahtavatko testata tälläisten oveen kahdellä kädellä nojaavien sällien työkuntoa?
 
Meijaana
Omasta mielestäni tuo ei nyt hirveän pahalta kuulosta. Ymmärrän että jos kassalla on yksi, jonka pitää ottaa vastaan kaikki tilaukset, valmistaa ne ja rahastaa, sekä mahdollisesti leipoa vielä leivät, on aika hankala juosta pesemässä käsiä koko ajan. Lisäksi (hoitajana tiedän) hansikkaiden jatkuva riisuminen ja pukeminen likaisiin käsiin ei ole kovinkaan steriiliä.

Minusta subway on melko hygieeninen paikka, toisin kuin monet muut ketjut. Asiakkaat näkevät koko ajan tuotteet ja niiden valmistuksen, joten tuotteet on väkisinkin tuoreita ja pinnat puhtaita.
 
Meijaana
Ja lisään että hiljaisempina aikoina olen nähnyt myyjän leipien leipomisen ja raaka-aineiden täydentämisen ohella puhdistavan pintoja usein. Oletko omassa kotonasi noin tarkka ap? Koska eihän siellä tiskin takana näpli pintoja kukaan muu kuin myyjä, joka oletettavasti pesee käsiään päivän mittaan kuitenkin useaan kertaan.
 
kohtuuu
Eihän myyjä mitenkään ehtisi pestä käsiään aina kun on rahastanut! Sitä varten on ne hanskat, eihän bakteerit muovin läpi pääse hyppäämään leipiin.

Itse olen ollut Hesburgerissa töissä ja siellä kassa laittaa myös ranskalaiset ja joskus auttaa myös paistajaa pakkaamaan hampurilaiset paperiin. Ja toki pakkaa myös mukaan menevät ruuat pusseihin. Näissä tilanteissa väkisin tulee joskus myös osuttua suoraan ruokaan, ilman hanskoja tai käsienpesua! Olen nähnyt myös paistajan nostavan pudonneita sämpylöitä ja senkun vaan täytteet väliin..

Uskoisin, että Subwayn hygienia on siis melkoisen hyvä verrattuna moniin muihin pikaruokapaikkoihin! Ainoastaan kalliit hinnat harmittavat, kun meillä ei ole varaa siellä usein käydä :(
 
kohtuuu
Eihän myyjä mitenkään ehtisi pestä käsiään aina kun on rahastanut! Sitä varten on ne hanskat, eihän bakteerit muovin läpi pääse hyppäämään leipiin.

Itse olen ollut Hesburgerissa töissä ja siellä kassa laittaa myös ranskalaiset ja joskus auttaa myös paistajaa pakkaamaan hampurilaiset paperiin. Ja toki pakkaa myös mukaan menevät ruuat pusseihin. Näissä tilanteissa väkisin tulee joskus myös osuttua suoraan ruokaan, ilman hanskoja tai käsienpesua! Olen nähnyt myös paistajan nostavan pudonneita sämpylöitä ja senkun vaan täytteet väliin..

Uskoisin, että Subwayn hygienia on siis melkoisen hyvä verrattuna moniin muihin pikaruokapaikkoihin! Ainoastaan kalliit hinnat harmittavat, kun meillä ei ole varaa siellä usein käydä :(
Niin ja joskus sama henkilö on sekä paistossa, että kassalla, mutta tuolloin toki käyttää hanskoja hamppareita tehdessään, mutta käsiä ei olisi voinut pestä välissä.
 
Hmpf
Subit ja kotipizzat on yrittäjävetoisia, ihan turha siis laittaa ketjuphjaukseen palautetta. Suoraan kyseiseen ravintolaan palaute, niin menee perillekin (jos yrittäjä on suomenkielentaitoinen, mikä ei ole mikään itsestäänselvyys).
 
Valitivaliti
Mikä meni pieleen tasapuolisuudessa? Sähän valitat hygieniasta, vai tekikö se toiselle asiakkaalle niin leivän että riisui joka välissä hanskat? Saitko ap muuten ripulin tai jonkun muun taudin siitä leivästä?
 

Yhteistyössä