Stumppaa tähän kirjan huvittavuudesta.. :D

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Mun useampi kaveri on lukenut kyseisen kirjan ja sen seurauksesta lopettanut stumpannut siihen. Mutta huvittavaa tässä kirjassa on se, että tyypit jotka on stumpannu on alkanut halveksumaan tupakoitsijoita ja ruvennut kiihkolla paasaamaan tupakoinnista. Kuinka ällöttävää se on ja kuinka lapsellista on tupakoida sen takia että muutkin ja kuinka tupakoitsijat ovat heikkomielisiä ja plaa plaa plaa. Eli vain se tupakomattomuus on järkevää ja suorastaan säälinyt tupakoijia. Suoraan sanottuna siis haukkunut lyttyyn suorin sanoin lähipiirinsä tupakoijat.

Ja mikä hauskinta, ainakin 5 kaveriani on lukenut kirjan, kiihkonnut siitä ja räyhännyt lähipiirilleen ja viimeistään parin kk päästä hyvin salassa ja nöyränä alkaneet tupakoimaan..hehheh! Eli kannatti haukkua lyttyyn läheiset ja sitten aloittaa itsekin polttaminen. Ja kun olen pyytänyt kirjaa lainaa niin kaikilta on tullut sama vastaus: kirjassa sanotaan että sitä ei kannata lainata vaan se pitää ostaa itselleen! No mutta..toisaalta uskottiinhan Hitlerinkin aikoinaan olevan ihan fiksu tyyppi.

En taida ainakaan tätä kautta yrittää savuttomaksi..etten pilaisi ystävyyssuhteitani.
 
"vieras"
Mulle tuo kirja opetti, ettei tupakkaa oikeasti tarvitse mihinkään ja siitä oli apua lopettamisessa. Kyllä, minäkin olen paasannut tupakoinnin haitoista ja ei, en ole ratkennut polttamaan, kesällä tulee 5v täyteen savutonta elämää. Vaikuttaa siltä ettet vain itse pysty lopettamaan ja halveksut siksi niitä jotka siinä onnistuivat (edes väliaikaisesti).
 
"alkup"
Itse en ole lukenut mutta nämä ystävät ovat kyllä kirjasta kertoneet..luultavasti kirjassa on tarkoitus saada me-henki tai jonkinlainen hurahtaminen aikaan. :D Mutta hyvä jos joku on sillä kuukaudenkin ilman ollut, nolottaa vaan heidän puolestaan kun käymme tupakilla ja he ovat niin vaivautuneita..poltavat mutteivat nauti. Ja häpeävät sanomisiaan kirjan humalassa ollessaan.
 
"alkup"
[QUOTE="vieras";23081942]Mulle tuo kirja opetti, ettei tupakkaa oikeasti tarvitse mihinkään ja siitä oli apua lopettamisessa. Kyllä, minäkin olen paasannut tupakoinnin haitoista ja ei, en ole ratkennut polttamaan, kesällä tulee 5v täyteen savutonta elämää. Vaikuttaa siltä ettet vain itse pysty lopettamaan ja halveksut siksi niitä jotka siinä onnistuivat (edes väliaikaisesti).[/QUOTE]

Meinasinkin laittaa tuohon, että kommentteja tulee varmasti siitä että olen kateellinen tms. Kyllä, yritän itsekin lopettaa ja hatunnosto niistä parista kuukaudesta jotka kaverit pystyivät olemaan. Itse sosiaalisena ihmisenä kuitenkin kammoksun tuollaista muiden lyttäämistä. Olen lopettanut mm. juomisen kokonaan mutta en todellakaan ole haukkunut lyttyyn kavereita jotka juovat. Enkä muutenkaan ole pilannut/aio pilata ystävyyssuhteitani muiden arvostelulla ja sitten retkahtaa itse.
 
"vieras"
En ole koko kirjasta koskaan kuullut, mutta olen ollut 1,5 kuukautta polttamatta. Olen yrittänyt kannustaa läheisiä ja ystäviä lopettamaan ja antanut vinkkejä. Ehkä joku ottaa sen paasaamisena?
 
No just taas
Ja sinä voit sitten ylpeänä vetää sitä paskaa keuhkoihisi?sinähän olet "parempi" tupakoitsija? Et ole edes yrittänyt lopettaa, olisithan muuten ostanut tuon kirjan jos olisit ksikkesi yrittänyt?!? Halveksut muita vaikka itse olet yhtälailla riippuvainentästä huumausaineesta? Huraaa sinä! (jos edes lukisit ensin kirjan jota tulet tänne haukkumaan. Tuskin se on kirjan vika jos ihmiset ei osaa käyttäytyä ja pitää suutaan kiinni.
 
"alkup"
[QUOTE="vieras";23081966]En ole koko kirjasta koskaan kuullut, mutta olen ollut 1,5 kuukautta polttamatta. Olen yrittänyt kannustaa läheisiä ja ystäviä lopettamaan ja antanut vinkkejä. Ehkä joku ottaa sen paasaamisena?[/QUOTE]

Sanoisin kyllä näin että enemmän uppoaa näiden jutut jotka ovat ilman kirjaa kannustaneet ;) Eräs kaveri mm. sanoi kun olimme lähdössä muu porukka tupakille että miettikää kuinka oksettavia olette, menette jotain tervaa vetämään keuhkoihin ja samalla poltatte rahaa ilmaan. No, kk päästä tämä sama tyyppi tuli meidän mukana tupakille. Jotenkin vaan kaikkia huvitti se, että ensin haukutaan toiset lyttyyn ja sitten lopetetaan. Paljon normaalimpaa on kun joku sanoo esim. että kivaa kun ei yhtään tee mieli vaikka muut polttaa/ tekisipä mieli mutta en retkahda! Toisinsanoen normaalit jutut on ok, mutta sellanen kiihko -asiassa kuin asiassa- saa jotenkin karvat pystyyn. Toki eri asia jos näillä ystävillä kirja olisi oikeasti toiminut, silloin antaisin anteeksi tämän räyhäämisen ;)
 
Häh?
Eli et voi lopettaa kun et halua lukea kirjaa ja pilata näin ystävyyssuhteitasi? Monet tekosyyt olen kuullut mutta tämä tuli uutena. Kirja maksaa jonkun 14 € . Luulis olevan varaa ostaa oma. Et taida kuitenkaan haluta lopettaa?
 
"alkup"
Ja sinä voit sitten ylpeänä vetää sitä paskaa keuhkoihisi?sinähän olet "parempi" tupakoitsija? Et ole edes yrittänyt lopettaa, olisithan muuten ostanut tuon kirjan jos olisit ksikkesi yrittänyt?!? Halveksut muita vaikka itse olet yhtälailla riippuvainentästä huumausaineesta? Huraaa sinä! (jos edes lukisit ensin kirjan jota tulet tänne haukkumaan. Tuskin se on kirjan vika jos ihmiset ei osaa käyttäytyä ja pitää suutaan kiinni.
Nimenomaan epäilisin että se on kirjan vika, kuten edellisessä tekstissä kerroin. En ole parempi, mutta en myöskään hauku ystäviäni jotka esim. juovat vaikken itse juo.
 
"alkup"
Alkuperäinen kirjoittaja Häh?;23081993:
Eli et voi lopettaa kun et halua lukea kirjaa ja pilata näin ystävyyssuhteitasi? Monet tekosyyt olen kuullut mutta tämä tuli uutena. Kirja maksaa jonkun 14 € . Luulis olevan varaa ostaa oma. Et taida kuitenkaan haluta lopettaa?
En niin sanonut. Ihmettelin vain kirjan vaikutusta sosiaalisiin suhteisiin, jos sait pointin. Ja siitä kirjan ostamisesta sen verran, että se huvitti että kirjassa sanotaan että sitä ei saa lainata..no aika hyvä myynninedistäjä ainakin ;) ainakaan en ole koskaan kuullut alkoholistien kirjasta jota ei muille saa lainata- päinvastoin! Ja esim. terveelliset elämäntavat muuten, syöminen ja urheilu niin yleensä ihmiset haluavat jakaa tätä "ilosanomaa" ei haukkua ystäviä siitä että he syövät/liikkuvat huonosti. Saitko kiinni langan päästä?
 
"Jjjjj"
[QUOTE="alkup";23081994]Nimenomaan epäilisin että se on kirjan vika, kuten edellisessä tekstissä kerroin. En ole parempi, mutta en myöskään hauku ystäviäni jotka esim. juovat vaikken itse juo.[/QUOTE]

Oletko sä sitten ollut alkoholisti? Jos et niin toi on todella huono vertaus! Tupakoivat ovat riippuvaisia nikotiinista ja alkoholistit alkoholista. Miten on?
 
"alkup"
[QUOTE="Jjjjj";23082009]Oletko sä sitten ollut alkoholisti? Jos et niin toi on todella huono vertaus! Tupakoivat ovat riippuvaisia nikotiinista ja alkoholistit alkoholista. Miten on?[/QUOTE]

Mikä tekee vertauksesta huonon? En ole ollut alkoholisti. Ja rauhallisesti hei vaan, mielenkiintoinen aihe ja keskustelen siitä mielellään.
 
Tsempiksi
Kirjaa ei suositella lainattavaksikoska joskus jos tulee uskonpuute on hyvä että tämä opus on lähellä. Mä en kyllä nyt myöskään ymmärrä sun kavereita että täytyy muita lähteä haukkumaan ja pönkittää näin omaa erinomaisuuttaan. Olen myös lukenut kirjan ja kaikessa hiljaisuudessa lopettanut enkä edes kirjaa ole maininnut jos ei kukaan ole kysynyt. Se etteivät ystäväsi ymmärtäneet kirjan lainaamisen pointtia ei hämmästytäsen jälkeen mitä kirjan luettuaan ovat suustaan suoltaneet. Kummallisiaihmisiä.
 
Jjjjjj
[QUOTE="alkup";23082026]Mikä tekee vertauksesta huonon? En ole ollut alkoholisti. Ja rauhallisesti hei vaan, mielenkiintoinen aihe ja keskustelen siitä mielellään.[/QUOTE]

Jos sä et ole ollut riippuvainen alkoholista niin miten sä voit verrata juomisen lopettamista siihen että nikotiiniriippuvainen saa itsensä irti tupakasta? Sama kun sanoisi että mäkin lopetin karkinsyönnin.
 
  • Tykkää
Reactions: Minuli
"alkup"
Kirjaa ei suositella lainattavaksikoska joskus jos tulee uskonpuute on hyvä että tämä opus on lähellä. Mä en kyllä nyt myöskään ymmärrä sun kavereita että täytyy muita lähteä haukkumaan ja pönkittää näin omaa erinomaisuuttaan. Olen myös lukenut kirjan ja kaikessa hiljaisuudessa lopettanut enkä edes kirjaa ole maininnut jos ei kukaan ole kysynyt. Se etteivät ystäväsi ymmärtäneet kirjan lainaamisen pointtia ei hämmästytäsen jälkeen mitä kirjan luettuaan ovat suustaan suoltaneet. Kummallisiaihmisiä.
Sinulla siis erinlaisia kokemuksia kirjasta? Itsekin haluaisin -ehkä- lopettaa, mutta olen miettinyt järkevää keinoa.. tuo kuitenkin hämmästytti tosiaan tuo kavereiden vaahtoaminen. He ovat ihan normaaleja mielestäni muuten ;) Pelottaa sitten vain että minkähänlaiseksi hirviöksi itse muutun. :p Olen melko ystävällinen ja muutenkin ihminen joka ei halua pahoittaa muiden mieltä. Ja tosiaan yhdestäkin kaverista en kyllä olisi uskonut.. mielestäni erittäin fiksu ja korrekti ihminen(muuten)!
 
"Kii"
Kirjaa voin suositella kaikille!!! Tosta kirjan kesken jättämisestä oli jopa kirjassa maininta juuri siitä että monet eivät uskalla lukea loppuun sillä tietävät että lopettaisivat.Ei siinä kirjassa mun mielestä ollut mitään niin huvittavaa että mä olisin sen lukemisen jättänyt kesken.
 
"alkup"
Jos sä et ole ollut riippuvainen alkoholista niin miten sä voit verrata juomisen lopettamista siihen että nikotiiniriippuvainen saa itsensä irti tupakasta? Sama kun sanoisi että mäkin lopetin karkinsyönnin.
No hmm.. mielenkiintoista. Millä nimellä kutsut ihmisiä jotka dokaavat joka viikonloppu ja viikonloppu menee pilalle jos ei dokaa? Tavallisiksi bilettäjiksi vai alkoholisteiksi? He eivät ole kai alkoholisteja mutta myöskin jollakin tasolla riippuvaisia kuitenkin. Jos on dokannut ja lopettanut sen niin kyllä mielestäni voin sanoa että olen lopettanut dokaamisen. Vai mikä oli pointtisi? Ja jos syöt säännöllisesti karkkia ja lopetat sen niin voit myös sanoa että lopetit karkinsyömisen. Vai tuliko väärä vertaus :D
 
Kirjaa ei suositella lainattavaksikoska joskus jos tulee uskonpuute on hyvä että tämä opus on lähellä. Mä en kyllä nyt myöskään ymmärrä sun kavereita että täytyy muita lähteä haukkumaan ja pönkittää näin omaa erinomaisuuttaan. Olen myös lukenut kirjan ja kaikessa hiljaisuudessa lopettanut enkä edes kirjaa ole maininnut jos ei kukaan ole kysynyt. Se etteivät ystäväsi ymmärtäneet kirjan lainaamisen pointtia ei hämmästytäsen jälkeen mitä kirjan luettuaan ovat suustaan suoltaneet. Kummallisiaihmisiä.
Kirjaa todennäköisesti ei suositella lainattavaksi, jotta useammat ostaisivat sen :rolleyes:
 
  • Tykkää
Reactions: Minuli
"alkup"
Ja sinä voit sitten ylpeänä vetää sitä paskaa keuhkoihisi?sinähän olet "parempi" tupakoitsija? Et ole edes yrittänyt lopettaa, olisithan muuten ostanut tuon kirjan jos olisit ksikkesi yrittänyt?!? Halveksut muita vaikka itse olet yhtälailla riippuvainentästä huumausaineesta? Huraaa sinä! (jos edes lukisit ensin kirjan jota tulet tänne haukkumaan. Tuskin se on kirjan vika jos ihmiset ei osaa käyttäytyä ja pitää suutaan kiinni.
Ja siis ihan esimerkiksi.. juuri tällaista vauhkoamista tarkoitin. Tämä teksti vrt. muihin jotka tällä palstalla ovat sanoneet lopettaneen tupakoinnin. Tarkoitin siis sitä, että tuntuu kuin kirja saisi JOILLAKIN ihmisillä jonkinlaisen kiihkomielisyyden pintaan.
 
079o8iu
Luin koko kirjan ajatuksella, ja totesin sen aivan *askaksi! Kyllä täytyy olla turhaan polttanut ja huonoin motiivein, jos se kirja saa jonkun lopettamaan. Sen kirjan väittämät tupakoijista ei pidä yhtään paikkaansa ainakaan minun kohdallani! Se ei saanut muuta aikaiseksi, kuin sen, että tajusin sen kirjoittajan olevan aivan pöllö. :D Sai minut vain valitettavasti halveksimaan sitä henkilöä... Oi voi... :( Minä siis vielä ostin sen kirjan ja toivoin sen auttavan, mutta valitettavasti se on täyttä roskaa. En polta tällä hetkellä, sillä kyseessä ei ole tällä hetkellä ainoastaan minun terveyteni, joka onkin ainoa asia, joka saa minut lopettamaan ilman mitään muttia. Pelottaa kyllä, että voisin taas ratketa, kun tämä vaihe elämästä on taas ainakin hetkeksi ohi... En ole aikomassa, mutta niin olen sanonut jo monta kertaa aiemminkin... :/
 
"alkup"
Itsekin siis sain vähän huvittavan kuvan kirjoittajasta -kavereiltani jotka sen ovat lukeneet- ja erityisesti nauratti tuo ettei sitä saa lainata ;) Mutta onneksi olkoon lopettamisesta!
 
OHHOH!
Luin koko kirjan ajatuksella, ja totesin sen aivan *askaksi! Kyllä täytyy olla turhaan polttanut ja huonoin motiivein, jos se kirja saa jonkun lopettamaan. Sen kirjan väittämät tupakoijista ei pidä yhtään paikkaansa ainakaan minun kohdallani! Se ei saanut muuta aikaiseksi, kuin sen, että tajusin sen kirjoittajan olevan aivan pöllö. :D Sai minut vain valitettavasti halveksimaan sitä henkilöä... Oi voi... :( Minä siis vielä ostin sen kirjan ja toivoin sen auttavan, mutta valitettavasti se on täyttä roskaa. En polta tällä hetkellä, sillä kyseessä ei ole tällä hetkellä ainoastaan minun terveyteni, joka onkin ainoa asia, joka saa minut lopettamaan ilman mitään muttia. Pelottaa kyllä, että voisin taas ratketa, kun tämä vaihe elämästä on taas ainakin hetkeksi ohi... En ole aikomassa, mutta niin olen sanonut jo monta kertaa aiemminkin... :/
mikä sun motiivi sitten on? Mitä sä saat tupakoinnista? Ihanko vaan haluat olla riippuvainen nikotiinista? Muita syitähän ei ole. Mä en ikimaailmassa halveksuisi ihmistä joka on päässyt irti tupakasta ja vielä yrittää auttaa muitakin lopettamaan polttamisen!
 

Yhteistyössä