stressi vai tupakka.........ja raskaus

jaahas
Alkuperäinen kirjoittaja Marsa:
tääh miten siitä voi ottaa stressin....jos ei polta vaan.Kyl mä ymmärrän et se on sit stressi jos polttaa ja ei haluis,syyllinen olo yms...mut ku lopetat ja et vaan röökää niin ainut mitä sul on niin vierotusoireet(mut se ei ola sama ku stressi) TEKOSYYS JOS SANOO ET EI VOI LOPETTAA KU STRESSIKIN ON PAHASTA,VALITSEE ENNEMMIN TUPAKAN KU STRESSIN!

Hitto et en arvosta yhtään äitejä jotka odotusaikana polttaa!!!!!

Miten itsekästä toimitaa,kannattaa perehtyä siihen et miten paljon se vaikuttaa sen pienen tulevaisuuteen....9kk.n aikana äiti saattaa aiheuttaa isot tuhot ja lapsi kantaa seuraukset!!!!!!!!!!!!!!!
Et varmaan ite oo polttanu koskaan...
 
Marsa
Kyllä olen mut sen verran fiksu et lopetin ennen raskautta! ei se ole niin vaikeaa!!!!! Ammattini puolesta näen näitä heikkoja äitejä ja sit niitä lapsia kun ne on syntyny ja täytyy sanoa et menkää itteenne jos sauhuttelette raskaana....ois paljoooooooon terveempiä lapsia....
 
No ei mikään syyllistäminen ainakaan auta. Päätös on lähdettävä äidistä itsestään. Mulla itsellä on paljon ystäviä jotka eivät ole tupakointia lopettaneet odotusaikana ja se on ollut sitten heidän päätöksensä johon ei muilla ole sanomista. Monet pitää sitä typeränä ja monet on sit mieltä ett terveen lapsen saa tupakoinnista huolimatta.

Mä itse sain lopetettua ja olen onnellinen siitä, mutta kaikki eivät siihen pysty eikä se kuitenkaan ole mun tehtävä heitä ruveta tuomitsemaan.

Ja totta on sekin että jos itse ei tosissaan halua lopettaa niin varmaa on että ei siihen myöskään pysty.
 
Annu

Mää en ymmärrä miten kysymys voidaan esittää noin, että stressi vai tupakka...Itsellenihän tuo stressi tulis siitä, että vetäsin sitä tupakkaa. Eikö aina ole parempi vaihtoehto se, että ei tupakoi. Stressittömämpi vaihtoehtohan se on....
 

Yhteistyössä