Stressi-oireet tähän pinoon!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja waimo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Stressioireet minulla: hengenahdistus, huimaus, käsien puutuminen, heikkous, väsymys, ärtyneisyys, paha olo, ahdistus, vatsavaivat, hiusten lähtö, rytmihäiriöt.. jne... Stressioireet voivat kyllä aiheuttaa melkein mitä vain!

Minulla syksyt on pahinta aikaa, fyysiset oireet vaan vaihtelee ensin oli hengenahdistusta, tutkittii pois astma ja kaikki muu mitään ei löytynyt, vuosi siitä alkoi syksyllä paine ohimoilla joka oli myös takaraivolla alkoi yhtä äkkiä ja paheni vaan mitä enemmän ajattelin asioita itkin, masenti, liikunta haluttomuus tuli, ei oikein tiedä miten päin olisin illat ja yöt oli pahimpia, mutta sitten kun nukahti niin oireet häviää. Minulla on todettu panikkihäiriö ja siinä on käsien puutumista, sykkeen nousua, tuskanhiki ja kaikki mahollinen. Juteltuani lääkärin kanssa sain lähetteen psykoterapiaa ja lääkityksen nyt sitten odotellaan vaikuttaako mikään, minulta myös otetttiin niskasta ja poskionteloista kuvat niissä ei mitään poikkeavaa, ajattelin jo että minulla on jotain pahaa, mutta mitä enemmän ajattelee pahoja asioita sitä enemmän oireet lisääntyy tulee jo luulosairaaksi, olenkin lopettanut ruumiini tutkiskelun että se ei aiheuta minulle enemmän paniikkia, toivottavasti kaikki selviää ja pääsee taas jatkaa normaalia elämää!!!

Vaikeus saada unta
Vaikeus pysyä unessa
Horrostila unessa, eikä syvä uni
Huimaus
Heikotus
Oksentelu
Näköhäiriöt
Laihtuminen
Rytmihäiriöt
Hyperventilaatio
Mieliala masentunut, ärtynyt, levoton, ahdistunut tms negatiivistä
Puutuminen ympäri vartaloa
Hyperventilaation takia hetkellinen halvaus pienessä osassa kehoa.
Kipeä vatsa
Ripuli jne

Jumalaton unettomuus, jos saan unta herään itkien jostain painajaisesta
Väsymys
Kärttyisyys
Kokoajan itkettää
Närästää
Päätä särkee
Niska ja hartiat jumissa
Iho huonossa kunnossa
Rytmihäiriöt
Kynnet lohkeilee
Hiukset irtoo
Ei jaksa ajatella mitään
Unohtelen ihmisten nimiä ja muita asioita
Jos yhtään pitää suunnitella jotain tulevaa niin verenpaine nousee ja alkaa huipata..

minulla stressi tekee muistihäiriöitä,väsymystä,vatsa oireita, aloitekyvyttömyys ,eikä haluta tehdä mitään,tunnen tyhjänpäiväiseksi itseni, ja pulssi nousee ja sydän hakkaa ja rinnassa ahdistaa,unettomuutta

Mun stressioireita alla. Tällä hetkellä on ehkä elämäni kovin stressi päällä... eli nämä kaikki :(

- voimakas ahdistus
- paniikki
- huimaus
- epätodellinen olo
- puristava tunne rinnassa ja kurkussa
- nielemisvaikeus
- unettomuus, heräilyä unesta
- jännityskipua hartioissa, niskassa, selässä, käsissä, leuassa... ok, joka paikassa
- hampaiden narskuttelu
- uupumus
- raajojen puutumista
- sekava olo
- sydämentykytystä
- kuumetta
- vatsavaivoja
- voimakkaat tunnereaktiot
- ärtyneisyys
- itkuisuus
- epätoivoinen olo
- voimakas pelko

Lapsuuteni oli niin traumaattinen, että minulta on mennyt stressinsietokyky lähes kokonaan. Voin saada hirveän stressin ihan pienestäkin, ja se voi kestää viikkoja. Lisäksi sairastan lievää kilpirauhasen liikatoimintaa - pienikin stressi saa koko kehon ylikierroksille. Ymmärrätte varmaan miksi pyrin rauhalliseen elämään ilman paineita... Aina se ei vain onnistu. Minun pitäisi pystyä elämään elämää, jossa ei tarvitse miettiä laskuja, jossa ei ole velvollisuuksia, jossa voin tehdä sitä mitä haluan, missä olen hyvä, mitä osaan ilman suorituspaineita... koska en pysty käsittelemään stressiä normaalisti. :(

Mulla väliin kova stressi tekee sellasen epätodellisen olon, siis yhdistettynä valvomiseen ja näin.
Tää syksy on pahinta aikaa; ahdistaa, masentaa, vituttaa, on epätodellinen olo. Lisäksi nyt meneillään niin ahdistavia ku positiiviäkin muutoksia elämässä nii seki vaikuttaa.

Lihasten nykiminen
”elohiiri” ympäri kehoa
Uniongelmat
Närästys
Pahoinvointi
Palan tunne kurkussa
Rytmihäiriöt
Korkea leposyke
Iho-ongelmat
Ahdistuneisuus
Sairauksien pelko
Hiustenlähtö (ehkä alkamassa)