stressaa anoppilaan meno maalle 2,5-vuotiaan kans..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hysteerikko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hysteerikko

Vieras
Kun siellä nyt on vähän vapaampaa tuo lasten eläminen.
Omasta mielestä tuon ikäisen pitää koko ajan olla näköetäisyydellä. Tämä kai ei ole mitään hysteeristä??
Oltiin siellä tässä kesällä jo käymässä, lapsi lähti yksin harhaileen toiselle puolen isoa pihaa/taloa ja sanoin miehelle että meneppäs perään. Anoppi tähän että 'eeei se täällä mihinkää pääse/uskalla, antaa vaan olla'..ööö, siis ei pääse mihinkää jos piha ei ole aidattu? ei pääse metsään, ei tielle, ei n 50m päässä olevaan puroon? Ja lapsi kun muutenkin oli kotiin lähdössä niin miksi ei keksis lähteä yksinään 'kotiin' ?
Ja nyt sinne on tulossa vielä uima-allas, aita on ympärillä mutta kun sitä isommat sukulaislapset käyttää niin ei ole taattua että pysyy kiinni..
Itsellä myös vauva, ja viimeksi kun käskin jonkun toisen katsoa tyttöä ulkona niin kyllä tultiin välillä sisältäkin etsimään että missä se ny on..Ja sitten haettiin se tien läheltä tms..Eli ei oikeen kunnolla siis katsottu peräänkään. HUOH.

No en minä ainakaan antaisi tuollaisille kaitsijoille toisten toimeksiantoa, lapsi olisi minun silmieni alla koko ajan, en luota mökilläkään kenenkään huoleksi, itse tiedän koko ajan missä lapset ovat.

Mä vahtisin omaani kuin haukka jos mentäis meidän mökille. Sen sijaan kun olin itse taapero, mökillä lapsenvahdin hommaa hoiti koira joka aina liian kauas mennessä talutti takaisin :D Oli vähän eri meininki siihen aikaan.

• Tykkää
Reactions: Lex
En päästäisi aitaamattomalla pihalla omiaan hortoilemaan, sisällä en kylläkään viitsisi kokoaikaa perässä juosta jos siellä ei ole avoimina mitään vaarallisia huoneita tms tai mikäli lapsi ei ole tyyppiä joka kehittää vaaratilanteita jokapaikassa.

Anopin lasten ollessa pieniä ei varmaan perään niin katsottukaan ja aika kultaa muistot joten en luottaisi heidän arviointikykyynsä noin. Itse sopisin miehen kanssa miten lasta valvotaan

Meillä aika sama meininki anoppilassa. Ja sisällä kaupan päälle lääkkeet lattiatasossa näkyvillä, noista kun sanoo niin ne nostetaan alakaappiin jossa ei lukkoa.
Olen ottanut sen linjan että lapset on aina mun silmien alla sisällä, jos meen vessaan niin mies vahtii, ei anoppi tai appiukko.
Ulkona kans vahdin niin et nään lapset koko ajan, vesi on vieressä siellä.
Varsinkin appiukko jaksaa aika ilkeästikin kuittailla tästä mut en välitä, haluan lapsieni olevan hengissä vielä mummolareissujen jälkeenkin.

Ei kannata anoppia uskoa. Meillä ikävä sivuvaikutus anoppilareissuilla on se, että anoppi olettaa mieheni vain seurustelevan vanhempiensa kanssa, ja mieskin mielellään sit vaan istuu sohvalla ja antaa mun hössöttää. Ja toki kuittaillaan, ensin siitä, jos liikaa vahtii ja sit päälle siitä motkotetaan, jos jotain sattuukin, esim kukkavaasi putoaa ja menee rikki.

Juu mie en uskalla päästää lapsia vanhempieni kanssa mökille ennen kuin ovat kasvaneet isommiksi (nyt 6v ja 4v). Tai tuon 6-vuotiaan uskallan jo päästää, mutta pienempää en kun on niin vilkas eikä usko mitään. Mökki on aivan järven rannassa ja ei tule mun vanhemmilla niin tarkkaan katsottua. Sanotaan, että katsotaan ja sitten äiti menee sisälle tekemään ruokaa ja isä esim. lämmittämään saunaa. Sillä välin lapset yksin pihalla. (näin kävi kerran kun olin itse mökin sisällä ja äiti ja isä sanoivat katsovansa lapsia ulkona)

Juhannuksena kun sanoin miehelle ja vanhemmilleni mökillä, että varsinkin tuo pienempi pitää olla silmissä koko ajan kun ollaan veden lähellä, niin minut sitten tuomittiin yksissä tuumin ylihysteeriseksi ja -suojelevaksi :( Vituttaa kun ei voi keneenkään luottaa.

Juu mie en uskalla päästää lapsia vanhempieni kanssa mökille ennen kuin ovat kasvaneet isommiksi (nyt 6v ja 4v). Tai tuon 6-vuotiaan uskallan jo päästää, mutta pienempää en kun on niin vilkas eikä usko mitään. Mökki on aivan järven rannassa ja ei tule mun vanhemmilla niin tarkkaan katsottua. Sanotaan, että katsotaan ja sitten äiti menee sisälle tekemään ruokaa ja isä esim. lämmittämään saunaa. Sillä välin lapset yksin pihalla. (näin kävi kerran kun olin itse mökin sisällä ja äiti ja isä sanoivat katsovansa lapsia ulkona)

Juhannuksena kun sanoin miehelle ja vanhemmilleni mökillä, että varsinkin tuo pienempi pitää olla silmissä koko ajan kun ollaan veden lähellä, niin minut sitten tuomittiin yksissä tuumin ylihysteeriseksi ja -suojelevaksi :( Vituttaa kun ei voi keneenkään luottaa.

Tai oikeastaan en kyllä uskalla vielä 6-vuotiastakaan päästää... Vaikka on todella tottelevainen ja on tarkka, että ei mene mihin on kielletty menemästä, niin pienihän se vielä on. Ikinä tiiä mitä ne saavat päähänsä. Joten lapset eivät mene veden lähelle ilman minua.

Kysypä anopilta ja älä anna mahdollisuutta olla vastaamatta, älä päästä poistumaan, vaan pidät vaikka väkivalloin hartioista kiinni ja vaadit vastausta, niin kauan kunnes vastaa, miltä tuntuisi jos lapsi hukkuisi sinne lähistöllä olevaan puroon.

Yhteistyössä