streptokokkibakteeri

• Viestiketjun aloittaja mä vain
  • Ensimmäinen viesti
Minulla oli se edellisessä raskaudessa. On hyvin harvinaista, että se aiheuttaa mitään vakavaa. Minun tapauksessani se ei tarttunut lapseen.

Normaalisti synnytyksen käynnistyttyä antibiootti laitetaan menemään suoneen sairaalassa ja lapsen synnyttyä lapsi saa myös antibioottikuurin. Minä menin asiasta kuultuani niin paniikkiin, että sain antibiootit heti, noin rv 34. Sterptokokki on vaan niin kiusallinen, että se saattaa uusia heti lääkekuurin jälkeen.

Aria77
Minulla tuo kehno oli molemmissa raskauksissa ja aiheutti molempien lapsien ennenaikaiset syntymät. Raskausajat olivat hankalia, kipuja oli paljon. Itse bakteerista ei lapsille ollut muuta haittaa kuin se, että he olivat niin pieniä ja raakileita syntyessään. Olimme pidempään sairaalassa, esikoinen lasten tehollakin. Itseäni suututti ja hävetti. Sain vielä antibiootista allergisen shokin synnytyssalissa ja ponnistusvaihe venähti...Jotenkin otin syyn itselleni ja olen kantanut sitä näihin päiviin saakka - kolmannen raskauden yrittäminen pelottaa. En halua järkyttää sinua ja ketään kirjoituksellani...ja minunkin olisi aika kasvaa kokemuksestani sillä perheestäni puuttuu viides lenkki... ;)

Streptokokkiakin on erilaisia...tietty voi aiheuttaa tuota ennenaikaista syntymää lisääntyneiden supistusten takia ja voi sit tarttua lapseen ja sen takia se antibiootti ennen synnytystä, mutta niitä on siis niin erilaisia, ettei voi yleistää noita juttui...pitäs tietää mikä streptokokki sulla on niin sitten vois miettiä, miten siihen tulis suhtautua...ja mitä siitä vois kertoa.

Mulla oli semmonen streptokokki, joka ei aiheuttanu mitään...ja sehän on semmonen kokki, jota on elimistössä aina enemmän tai vähemmän - jostain syystä se sitten vain yltyy joskus... =)

Aria77
Lääkäri puhui mulle vain streptokokista yleensä. Omassa terveyskeskuksessa ei ollut siitä hirveästi edes tietoa ja synnytysosastolla kun ottivat näytteen, reagoivat aika voimakkaasti. Neuvolassa myöhemmin tuttu terkkari sanoi, että tapauksesta tuli palautetta. No, onneksi kaikki kuitenkin meni hyvin -mulle kokki aiheutti paljon supisteluja varsinkin ensimmäisen kohdalla.

hanna016
Mulla ko bakteeri oli virtsateissä; eli aiheutti vtin. Hoidettiin antibiooteilla, taisi olla rv 8. Sen jälkeen olen käynyt säännöllisesti viemässä kontrollinäytteitä labraan ja emättimestäkin otettu näytteitä. Ei ole ainakaan vielä uusinut. Rakenneultrassa kysyin kätilöltä asiaa ja hän totesi, että jos lapsivedet menee 18 tuntia ennen syntymää, laitetaan antibioottitippa suoneen, ei muuta. Tietysti voi olla sairaalakohtaista nämä jutut niinkuin monet muutkin. Minä ainakin olen nyt ihan rauhallinen asian suhteen, nyt menossa rv32...

Täällä niille joilla on tiedossa oleva streptokokki laitetaan tippa heti synnytyksen alkaesa. Itselläni on yksi synnytys jossa streptokokki näyte otettiin vasta 16h vesien menon jälkeen,vauva oli sitten jo sairas ja parisen viikkoa teholla. Toisessa raskaudessa vauva syntyi keskosena,sain antibiootit ajoissa kun vkolla 34 alkoi punertavaa valkovuotoa mutta synnytys käynnistyi silti 1,5vrk lääkkeen aloituksesta. Kolmannessa sain useita kuuria kun streptokokki aihetuui supistuksia ja olin osastollakin,kun tkssa ei annettu reseptiä ja kokki aiheutti supistuksia ja vuotoa. kahdessa viimeisimmässä vauvat onneksi terveitä.

Yhteistyössä