Streptokokki-bakteeri...

...mulla on streptokokki-bakteeri. Kolmatta viikoa supistellut kivuttomasti, tiistaina olin labrassa ja tuloksena/syynä streptokokki.

Nyt on ihan kauhee olo, vaikkakin helpottunut kun tietää etten oo ite kuvitellut supistuksia. Neuvolassa sanoivat että vaaraton kun se kuitenkin keretään lääîtsemään synnytyksessä. Mut kuitenkin kuvittelen kokoajan jotain kamaluuksia :/

Ei oo kivaa, mieskin on vielä töissä. Tulihan nuo tulokset jo eilen ja mieskin tietää jo, mutta yksinään sitä intoutuu ajattelemaan kaikkee typerää. :snotty:

Riikkis 32+2
 
Mulla oli sama vaiva; tosin todettiin vasta synnytyksen jälkeen, kun vauva oli saanut tartunnan. Ei siis hätää, kun asia on tiedossa etukäteen. Välttämättä mitään lääkitystä tai muutakaan toimenpidetta ei tarvita synnytyksessä. Suurin riski tulee, jos synnytys kestää pitkään tai lapsivesi menee ensin ja sen jälkeen synnytys kestää. Olikohan siinäkin riskiraja noin 24h vesien menosta eli lapsi ehtii saada tartunnan ollessaan pitkään ilman vesiä. Toisessa odotuksessa sain muutamia päiviä sairaslomaa aikaisten supistusten takia ja käskyn olla rauhallisesti. Muutoin ei vaikuttanut odotukseen. Todennäköisesti kaikki menee hyvin bakteerista huolimatta :) Yleinen on, mutta suurin osa ei edes tiedä kantavansa.
 
Mulla oli streptokokki (b muistaaksee). Huomasivat odotusaikana, supisteli, mutta tosiaanki kivuttomasti ja tyttö syntyki sitten 38+4. :) Odotusaikana söin 2 antibioottikuuria siihen streptokokkiin, mutta eihä se mittää auttanu.
Sain lääkityksen synnytyksen aikana monesti suoneen.
Tytön ollessa noin 2vrk ikäinen, yöllä ei asettunu nukkumaa ku viereen ja oli tosi kiukkunen. Yöllä neiljän aikaa hoitajat "ottivat" tytön että menisin nukkumaa. Nukuinki sinne puol seiskaan asti ja heti menin sinne "vauvalaan" ja tyttö nukku; kysyin sitten että onko koko ajan nukkunu. Ei ollut, vasta varttia aiemmin nukahtanut. Ja kertovat että ovat päättäneet että lääkäri kierroksellaan aamulla ottaa verinäytteen, ja kahtovat tulehus arvot.
Ne olikin sitten 32, tyttö teholle ja viiden päivän antibioottikuuri. (Ei ollut mitään HÄTÄÄHÄTÄÄ, mutta tuntu vaan nii hirveelle, itkin koko päivän)
Kuurin jälkeen kaikki ok, ja viikon ikäsenä tyttö kotiin pääsi. Sen jälkeen ollut yllättävänkin terve. :) *koputtaa puuta*
Lääkärit olivat sitä mieltä että luultavasti saanut kaikesta huolimatta tartunnan synnytyksessä, mut eivät olleet 100 varmoja.
 

Yhteistyössä