Streptokokki B:n hoito synnytyksen yhteydessä???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja salthe
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
korjaisin vielä äskeiseen että tietenkin "mielellään 4 tuntia ennen syntymää", ei ennen synnytyksen alkua, sitä kun on hiukan vaikea tietää millon tosissaan alkaa ;)

Tuo oli helpottava tieto. JOskin mulla on ollu tässäki raskaudessa ennenaikaisia, kivuliaita supistuksia jo pitkään, joiden takia oon jääny töistä sairaslomalle viikolla 27. Sama juttu sillon ku oli se bakteeri. Että oon pähkäilly että onko se nyt se bakteeri kuitenki taas...

Se bakteeri ei nimenomaan häviä yhtään mihinkään, vaan nainen kantaa sitä elimistössään koko ikänsä. Vaikka sitä lääkittäisiin antibiooteilla, se voi pysyä lyhyen aikaa poissa ja uusii sitten taas. Jos sinulla on ollut se kerran, niin todennäköisesti on edelleenkin.

Katsokaa tietoa ihan oikeista lähteistä... joissain tapauksissa bakteeri lähtee joissain ei. Yksinkertaista ei ole sääntöä ei ikinä lähde tai lähtee automaattisesti.

Tämän lisäksi Raaskaus vahvistaa joidenkin autoimmuunien sairauksien aina rannekanavan oire syndroomaan että en panikoisi sitä.

Se että streptokokki olisi hengen caarallinen on todella harvinaista, suurin osa sitä ei saa ja ne terveet lapset jotka sen saa niin yleensä selviävät pienin oirein ja toipuvat. Eri asia on jos lapsi syntyy ennen aikaisesti tai hän on muuten huonossa kunnossa syntuessään.

Kannattaa ottaa selvää asioista ja käydä vaikka aktiivisen synnytys ryn keakustelu illoissa, suosittelen! Sairaalassa tuetaan vaan tietyn tyylisiin ratkaisuihin, mutta äitejä ja tilanteita on erilaisia, ja kullekkin se oikea tapa synnyttää on voi olla hyvinkin poikkeava. Luonnon mukaisuuteen tulisi kuitenkin kannustaa, ja tähän onneksi ollaan menossa.

Bakteeri EI KOSKAAN häviä.
Joka synnytyksessä annetaan antibiootti, siitä pitää itse muistuttaa jos sitä ei neuvolakortissa jo lue.
Raskauden aikana ei antibioottia kannata syödä, bakteeri saattaa hetkeksi hävitä, mutta aktivoituu taas kun antibiootti loppuu.

Yhteistyössä