STORÅ Parvisänky

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "..."
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="...";30360520]Onko kokemuksia? Millaisia huonekorkeuksia ollut? Meiän lapsi tän haluaisi mut suositus huonekorkeus 170cm ja meillä huonekorkeus 145cm et mahtuukohan olemaan...[/QUOTE]

Huonekorkeus 145cm? sehän on matalampi kun minä

Tarkoititko ap 270 cm ja 245 cm? Osaat varmaan itsekin päätellä noista sängyn mitoista, että aika tukalat olot tulee sängyssä olemaan, jos huonekorkeus on vain 245 cm.

Meillä ei ole storåa, mutta toinen ikean parvisänky. Huonekorkeus meillä 275 (teillä varmaan 245... :) )
Tuossa 275 korkeudessa jää mukavasti tilaa ylhäällä. Mahtuu hyvin istumaan (ellei ole kamalan pitkä ihminen). 245cm korkeus voisin kuvitella että saattaisi tuntua ylhäällä kyllä tosi ahtaalta!

Ottakaa mittanauha käteen, ja katsokaa mille korkeudelle patja tulee (parven korkeus + patjan paksuus) ja miinustakaa se korkeus huonekorkeudestanne = saatte ylhäälle jäävän tilan korkeuden. Sitten pistätte lattialle ylhäälle jäävän tilan korkeudelle merkin ja pistätte lapsenne sinne = katsotte mahtuuko istumaan, konttaamaan, ryömimään ja kuinka mahtuu lakanoita vaihtaa ja sänkyä petaamaan.

Ruokapöydän korkeus on yleensä 70cm tai vähän reilu. Laita paksu patja (tai pari, käytä mittaa) sinne ruokapöydän alle ja lapsi sinne niin saa vähän tuntumaa tilasta.
Lattialla tuntuma on erilainen ja liikkuminen on helppoa. Kun ahdas tila nostetaan parin metrin korkeuteen ja sinne mennään tikkaita pitkin, niin tilanne on erilainen. Suhtaudun varauksella parvisänkyyn, sillä meillä oli sellainen enkä tykännyt. Lapsikaan, vaikka on kova kiipeilijä, ei tykännyt.

Nyt on ihan pakko kysyä että miksi siellä pitäisi mahtua istumaan?
eikö sänky ole nukkumista varten?
Itse olen miehen köriläs ja omatekoiseen parveen jää 65cm tilaa,hyvin riittää.Sohvalla voi sitten peuhata ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Parventekijämees;30361402:
Nyt on ihan pakko kysyä että miksi siellä pitäisi mahtua istumaan?
eikö sänky ole nukkumista varten?
Itse olen miehen köriläs ja omatekoiseen parveen jää 65cm tilaa,hyvin riittää.Sohvalla voi sitten peuhata ;)
Istun usein sängyllä. Mitä lapsia olen seurannut, niin kyllä nekin usein istuvat sängyllä, istuivat myös kerrossängyssä ja parvisängyssä. Istumisen mahdollisuus lisää käyttökelpoisuutta ja mukavuutta.

[QUOTE="Öhöm";30361454]Istun usein sängyllä. Mitä lapsia olen seurannut, niin kyllä nekin usein istuvat sängyllä, istuivat myös kerrossängyssä ja parvisängyssä. Istumisen mahdollisuus lisää käyttökelpoisuutta ja mukavuutta.[/QUOTE]

jahas,no sä ootkin tyypillinen hysteerinen palstamamma.
Sohvalla ilmeisesti sitten seisotte?

Keväällä ostettiin ja mieluisa on ollut parvisänky :) Meillä nuori neiti, joka jo 164 cm itsekin. Kun huonekorkeus on meillä jotain 250 cm, lyhensi mies jaloista about 10 cm. neiti on tykännyt ituskella parven alla nojatuolillaan ja katsoa tv.tä. Nyt kuitenkin pitää neidin päästä nukkumaan koiran kanssa, joten ostettiin, taas IKEAsta levitettävä sohvasänky. Joten meillä tulee myyntiin valmiiksi madallettu parvisänky patjoilla Sultan Hafslo joustinpatja ja sijauspatjana tummanharmaa Sultan Tårsta. Huhtikuussa koko hoito maksoi 249€+ 119€+75€, nyt saisit edukkaasti :) Ollaan Pirkanmaalta.

Alkuperäinen kirjoittaja Parventekijämees;30361474:
jahas,no sä ootkin tyypillinen hysteerinen palstamamma.
Sohvalla ilmeisesti sitten seisotte?
Istua ja maata voi sekä sohvalla että sängyssä. Sohva on olohuoneessa ja sänky makuuhuoneessa. Paikasta riippuu mikä huonekalu on käytössä milloinkin.

Keväällä ostettiin ja mieluisa on ollut parvisänky :) Meillä nuori neiti, joka jo 164 cm itsekin. Kun huonekorkeus on meillä jotain 250 cm, lyhensi mies jaloista about 10 cm. neiti on tykännyt ituskella parven alla nojatuolillaan ja katsoa tv.tä. Nyt kuitenkin pitää neidin päästä nukkumaan koiran kanssa, joten ostettiin, taas IKEAsta levitettävä sohvasänky. Joten meillä tulee myyntiin valmiiksi madallettu parvisänky patjoilla Sultan Hafslo joustinpatja ja sijauspatjana tummanharmaa Sultan Tårsta. Huhtikuussa koko hoito maksoi 249€+ 119€+75€, nyt saisit edukkaasti :) Ollaan Pirkanmaalta.

saat 20e.
vai luuletko että joku laskee arvoa kusen hajuisille patjoille :)

[QUOTE="Öhöm";30363127]Istua ja maata voi sekä sohvalla että sängyssä. Sohva on olohuoneessa ja sänky makuuhuoneessa. Paikasta riippuu mikä huonekalu on käytössä milloinkin.[/QUOTE]

meillä ainakin sohva keittiössä ja keittiökaapit wc:ssä.
liesi on makkarissa koska koira mahtuu sinne.

Oisko tää vielä? Laita viestiä peku (at) kesyt.com

Yhteistyössä