Stokken kalusteet (erit. hoitopöytä)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Iiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Iiti

Vieras
Hei.

Ollaan ajateltu kalustaa lastenhuone stokken kalusteilla. Voisitteko kertoa kokemuksianne kalusteiden hankkimisen kannattavuudesta? Syöttötuolin, sängyn ja mahdollisesti kaapiston suhteen olen aika vakuuttunut, mutta hoitopöytä mietityttää...

Millaisia kokemuksia teillä on ollut tuosta pöydästä. Mietityttää, kun se on tuollainen avoversio, eli vie tilaa, mutta siinä ei ole kunnon säilytystilaa (tulis tarpeeseen) vaatteille. Toisaalta kaupassa myyjä kertoi kyllä hyvän pointin siinä mielessä, että kun ei ole vetolaatikoita niin ei tarvi päästää vauvasta irti laatikoita väistelless'ä :)

Kertokaa myös jos teillä on vinkkiä mistä voisi saada vitivalkoisen tukevan ja modernin näköisen hoitopöydän. Olen etsinyt kaikkialta...

Stokkeni hoitopöydästä en tiedä, mutta itse en sitä niiden avohyllyjen takia ottaisi. Mellä Cam hoitopöytä joka on siisti lipastomallinen joten pika pikaa saa siistin näköistä ottamalla saippuatelineen ja alustan pois sen lisäksi lipasto toimii ihan lipastona siihen asti kun pikkukakkonen tarvitsee hoitopöytää. Mutta niitä ei ole kuin puun värisinä. Niin ja kun lapsi tulee inventaarioikään ei avohyllyillä pysy mikään ja hoitopöytä pitää laittaa varastoon. Näin ollen käyttöikä on max viitisen kuukautta, sillä eipäs ne siinä hotipöydällä viihdy kun oppivat kääntymään.

Stokkenin sänky on nätti ja kiva sekä plussaa on pyörät, mutta onko se hintansa väärtti on taas tunnepuolen juttu. Itse olen siitä tykännyt, mutta todellisuudessa mökillä oleva Ikean sänky on ajanut saman asian.

Syöttötuoli on oikeasti hyvä, sillä mökillä oleva kopio on ihan vitsi. Toki muitakin hyviä ja paljon halvempia tuoleja löytyy, mutta tällä on pitkä käyttöaika sen muunneltavuudesta johtuen.

Mullakaan ei ole kokemusta muista kuin syöttötuolista, joka on aivan must. Ja ostimme siihen myös valjaat, jotka pitävät pikkupörriäisen kunnolla kiinni tuolissa. Suosittelen niitten hankkimista.

Olimme pari viikkoa reissussa ja mukana oli pöytään kiinnitettävä matkamallinen syöttötuoli. Hui, kun hirvitti vauvan touhut siinä. Onneksi päästiin kotiin omaan tuoliin.

Mulla on taas kokemusta hoitopöydästä ja olen ollut tyytyväinen. Avohyllyt ovat mielestäni paremmat kuin lipasto, koska vaipat yms. saa kätevästi koreihin ja pyyhkeet ja peitteet yms. pinoihin hyllylle. Eikä tarvitse erikseen mistään laatikosta kaivella. Pienemmät vaatteetkin olen säilyttänyt "käyttövaraston" matalassa korissa hyllyllä, loput sitten kaapissa.

Hoitopöytää voi käyttää avohyllykkönä kun hoitopöytänä ei enää tarvitse tai lapsen piirustus/askastelupöytänä laittamalla tason alemmas.

Laitanpa kysymyksen i tähänkin ketjuun, jos te jo hoitopöytää käyttävät osaisitte auttaa.. Eli millainen on tuo pöydän mukana tuleva "pehmuste"? Tarviiko sen lisäksi vielä jonkun muovisen tms. suojan vaipanvaihtoon vai onko tuo pehmuste hyvin päällystetty ja helposti puhdistettavissa tarvittaessa?

Hei!

Meillä on Stokken hoitöpöytä ja kovasti olen tykännyt, on paitsi kaunis, tyylikäs ja ajaton myös käytännöllinen. Alatasolla pidän isoa koria, jossa ovat vaipat ja ylätasolla vaatteet. Pehmuste on hyvä ja olen pitänyt siinä kohtaa mihin peppu tulee harsoa taitettuna niin ei tarvitse alustaa pestä jos vahinko sattuu. Kun vauvani oli ihan pieni ja itkeskeli niin hoitopöytä oli takuuvarma paikka mihin rauhoittui. Myöhemmin pöydästä saa mainion pöydän ja Stokken syöttötuolista yhteensopivan tuolin vaikkapa koululaiselle.

moi

Meillä on Stokken Sleepi-sänky, joka oli aluksi kehtomallisena ja sitten suurennettiin varsinaiseksi pinnasängyksi. Molemmat ovat oleet hyviä ja lapselle vaikuttaneet tosi mielekkäiltä paikoilta.

Samoin meillä on Stokke Care-hoitopöytä johon ollaan myös tyytyväisiä. Ei minuakaan ole häirinnyt avohyllyt, mulla on ylemmällä hyllyllä ollut harsoliinoja ja pyyheliinoja pinossa ja alemmalla hyllyllä pari koria, joissa vaatteita. Reunassa olevissa muovihyllyissä sitten vaippoja ja paperia. Se pehmuste on mielestäni hyvä ja minäkin olen siinä käyttänyt lisäksi päällä muovialustaa kun poika oli ihan pieni.

Tripp-trapp tuolikin on keittiössä ja on kyllä ollut hintansa väärti, poika on selliannen kiipeilijä, että varmaan kiikkerämmässä tuolissa olisiki käynyt paha vahinko. Meillä jouduttiin joissan vaiheessa kiipeilyn takia vielä ostamaan turvavyö siihen, jotta jätkä ei päässyt pahasti siitä tipahtamaan eikä kiipeilemään ruokailun lomassa pöydälle! niitä vöitä käytettin muistaakseni iässä 10 kk- 1 vuosi ahkerasti.

.. eli siis vain hyviä kokemuksia Stokkesta, ja kannustan ostamaan, vaikuttavat kestävän hyvin - jos vaikka on haaveissa useampi lapsi, niin on kannatava sijoitus, ja mitä olen katellut, niin kun myy käytettynä niin saa aika hyvät rahat.

Yhteistyössä