Sterilisaatiosta

Mulle tehtiin 5/11 essure-menetelmällä sterilisaatio, samalla tehtiin lämpöpallo hoito. ei menkkoja sen jälkeen, eikä pelkoa vahingosta (molemmat käyty operaatiossa)
Ekan päivän oli olo ku ois synnyttany, toisena enää pientä menkkamaista kipua, oletin että olisin ollut pidempään kipeä. jälkivuotoa oli reilu viikon pientä tiputtelua.
 
Essure eli sellaiset vieterit, mikroimplantit tungettu munanjohtimiin. Siinä kohdunsuuta laajennetaan lämpimän veden avulla ja viedään sitten ne mikroimplantit sinne munanjohtimiin. Ei nukuteta, saa särkylääkkeitä toimenpidettä varten. Sattui aika paljon, koska minulle ei osattu tarjota allergioiden vuoksi oikeanlaista lääkitystä, enkä tajunnut sitä sen enempää vaatiakaan.

Plussa on, ettei ole pitkä toimenpide. Pääsee kotiin heti. On peruuttamaton eli sitä ei voi korjata, eikä avata, sillä munanjohtimet arpeutuvat niiden implattien päälle ja lovien sisään.

Ei ongelmia. En tiedä johtuuko lisääntynyt valkovuoto iästä vai essuresta. Mutta tämä lisääntynyt valkovuoto ilmeni hyvin pian implanttien jälkeen, joten mietin kyllä voisiko niillä olla jotain yhteistä keskenään.
 
  • Tykkää
Reactions: Pinki
"Jenis"
Mulle on tehty sterilisaation n. 1,5 vuotta sitten ns. perinteisellä menetelmällä, toi essure (tai se hereillä oleminen lähinnä) pelotti liikaa, enkä tahtonut kroppaan mitään vierasesineitä. Pelkkiä plussia, ei miinuksia lainkaan - menkat tai mikään muukaan ei muuttuneet mihinkään suuntaan, mutta ehkäisystä ei tarvi huolehtia enää ikinä :D

Arpia tuli 2, joista se hippusen isompi navan alla oleva näkyy vielä vähän. Muuten oli helppo nakki ja toipuminen tosi nopeaa, oli tuolloin vielä kotiäitinä ja lasten kanssa pystyi heti seuraavana päivänä touhuamaan normaalisti. Heräämössä sain kipulääkettä, sen jälkeen en tarvinnut.
 
Toimenpiteen jälkeen ei sen kummempia kipuja tai särkyjä. Ja tämä on huoleton! Olen todella tyytyväinen päätökseeni hankkia sterilisaatio. Raskaaksi tuloa en halua enää ikinä kokea.
Sama vika. Essure oli elämäni parhaimmista valinnoista.

Plus se, että menkat lyheni 7 päiväsistä 3 päiväsiksi. Ja minulle ainakin toimenpide oli kivuton, joskin epämukava vain.
 
  • Tykkää
Reactions: Queen of Nothing
Khimaira
Nonni, nyt on sterilisaatioasia etenemmässä- helppohan se olisi tehdä kun joka tapauksessa nukutetaan kystan poistoa varten =)

Pitää vielä tutkia lisää..

Tuleeko menkat joka tapauksessa?
 

Yhteistyössä