Sterilisaatiosta kysyn..

Millainen se on niinkuin toimenpiteenä?
Onko ollut vaikeaa sen jälkeen, siis onko kipuja tms.
Miten helposti lääkärit suostui siihen, meillä täällä pienellä paikkakunnalla saa varmaan rukoilla puoltoa. Olen ajatellut että teettäisin sen, kierukka, kapsetlit pillerit ja laastari ei passanneet, ja onhan noita lapsia jo kolme.. ja uusi raskaus olisi sit taas riskiodotus. Itse en halua enää lapsia kovin mut mieheni saattais potea kuulema vauvakuumetta.. Missä se toimenpide tehdään ja mitä maksaa, ja piktkäkin jono?
 
paula12
Helpoiten saa synnytyksen yhteydessä, siis seuraavana päivänä. Ei maksanut mitään, kun olin jo potilaana. Spinaalipuudutuksessa, leikkaus kesti 18 min. Ei tuntunut missään eikä sen jälkeenkään (paitsi henkisesti). Pieni viilto navan alle, kaksi klipsiä paikalleen ja ommeltiin kiinni. Jos ei synnytä, voi joutua odottamaan 1-1,5 vuotta. Jos on yli 30 v ja kolme lasta, saa steriloinnin ilman muuta eikä tarvitse edes miehen lupaa!
 
vanhus--kos
Meillä mies kävi sterilisaatiossa..*minun vuoroni hoitaa ehkäisy*..

Terveyskeskuslääkärin lähetteellä sairaalaan....15 min. operaatio ja hetken päästä kotiin.Ei kuulemma sattunut lainkaan...eikä ollut jälkikipujakaan kuin tosi vähän.

Helppo tehdä miehelle...eikä todellakaan vienyt miehistä kuntoa..mitä miehet yleensä pelkää toimenpiteen tekevän..

suosittelemme....ja plk -maksun verran maksoi
 
Eilen on mulle sterilisaatio tehty. Meillä ei enään tehdä synnytyksen yhteydessä. Jonoon pääsin lokakuussa 2003 eli reilu vuosi meni jonossa.
Toimenpide tehtiin nukutuksessa. Saliin menin n.15.05 ja heräämössä katsoin eka kerran kelloa 16.10 (ja saliin menon jälkeen siis tapahtui vielä vaikka mitä, tipan laitot yms:)
Navan seuduilla on toinen viilto ja alavatsalla toinen. Klipaut tuntuneet jonkinverran ja haavoissa pientä kipua.

Ja Lähetteen sain neuvolalääkäriltä.
Kovasti mulle yritettiin kierukkaakin kaupata vaan en huolinut.

Ainiin tehtiin kunnallisella puolella hintaa tuli 72? päiväkirurgisena.
Sisään menin klo 14.30 ja kotiin lähdon 19.30.
Juu ja kotiin kannattaa varata kipulääkettä/pyytä lääkäriltä resepti mikaan.

 

Yhteistyössä