sterilisaation kriteert?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ttta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

ttta

Vieras
täytänkö ne? ikää tosin 27 mutta 3 lasta ja yksi tuulimunaraskaus
2 viimesintä raskauta olleet vaikeat(verenpaine oholla ja raskausmyrkytys)
olen aivan totaalisen varma etten enempää halua

siis jos ei pukkaa maailmaan kolmea lasta ei voi saada ikinä sterilisaatiota?? no voi juma. mä kun oon oottanu et täytän kolmekymmentä ja saa saksilla napsia johdot poikki.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
siis jos ei pukkaa maailmaan kolmea lasta ei voi saada ikinä sterilisaatiota?? no voi juma. mä kun oon oottanu et täytän kolmekymmentä ja saa saksilla napsia johdot poikki.

Tottakai saa, 30 vuotta kun napsahtaa mittariin niin pääsee. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Tumpula:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Tottakai saa, 30 vuotta kun napsahtaa mittariin niin pääsee. :)

Näin mäkin oon käsittäny. Siis että vähintään 30v TAI nuoremapanakin jos on jo se 3 lasta.

Tota kolmeakymmentä minäkin odotan.....

Mitäs operaatio noin suunnilleen maksaa?
Kauanko kesti jonotus?
Millainen oli haastattelu lääkärissä? Pitääkö ensin saada lähete että voipi mennä asiasta keskustelemaan vai miten?

:flower: Mun lapsiluku tosiaan on täynnä.

Alkuperäinen kirjoittaja äitikans:

Kauanko kesti jonotus?
Millainen oli haastattelu lääkärissä? Pitääkö ensin saada lähete että voipi mennä asiasta keskustelemaan vai miten?

Kukaan??

Kauanko kesti jonotus?

Maksaa päiväkirurgi maksun muistaakseni 75e.Maaliskuussa laitoin paperit kun täytin 30(siis viime vuonna) ja pääsin elokuussa operaatioon(tosin siks koska oli peruutuspaikka)Mulla oli ainaki ihan iisi haastattelu ja käytiin läpi se täytetty paperi.Sit tuli lähete naistenpolille sisätutkimukseen ja siellä kyllä yrittivät vielä käännyttää,mut mä olin jo päätökseni tehny.

Kauanko kesti jonotus?

Kunnallisella päiväkirurgisella 72?. Jonoa ei ollut mut mulle asetettiin reilun puolen vuoden mietintäaika nuoren iän vuoksi.

Lääkäri oli viran puolesta todella vastahakoinen lähetettä laittamaan, sama oli sitten sairaalaan lääkärilläkin. Eli neuvolalääkärille varasin ajan jotta sain lähetteen.

Alkuperäinen kirjoittaja Tinakenkätyttö:
noh..meillä 2 lasta ja ikää on vasta 25 ja aijon kesällää teettää.. kai se on ihan passeli syy että lääkäri ei enää suosittele uutta raskautta..

Niin, nuo terveydelliset syyt ovat yksi kriteereistä. Yksikin kun täyttyy, niin voi sterilisaatioon hakea lääkärin suostumusta/lähetettä. Sterilisaation purkuun vaaditaankin sitten tosi hyvät syyt, joten miettikää tarkkaan ennenkuin menette katkaisuttamaan putkenne... Ja tuo purkuhan harvoin onnistuu niin hyvin että mahdollinen raskaus onnistuu. Monien ystävieni ja oman kokemukseni perusteella kerron että sterilisaatiosta on myös seuraamuksia: kk vuoto on monella erittäin runsasta operaation jälkeen. Sitä ei kukaan etukäteen osannut meille kertoa. Nyt lääkärit kyllä nyökyttelevät kun vaiva on paha eikä siitä eroon pääse kuin poistolla. Ehkä tuo kohdunpoisto olisikin parempi vaihtoehto? Kokemuksia???

Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Cunningham:
Alkuperäinen kirjoittaja Tinakenkätyttö:
noh..meillä 2 lasta ja ikää on vasta 25 ja aijon kesällää teettää.. kai se on ihan passeli syy että lääkäri ei enää suosittele uutta raskautta..

Niin, nuo terveydelliset syyt ovat yksi kriteereistä. Yksikin kun täyttyy, niin voi sterilisaatioon hakea lääkärin suostumusta/lähetettä. Sterilisaation purkuun vaaditaankin sitten tosi hyvät syyt, joten miettikää tarkkaan ennenkuin menette katkaisuttamaan putkenne... Ja tuo purkuhan harvoin onnistuu niin hyvin että mahdollinen raskaus onnistuu. Monien ystävieni ja oman kokemukseni perusteella kerron että sterilisaatiosta on myös seuraamuksia: kk vuoto on monella erittäin runsasta operaation jälkeen. Sitä ei kukaan etukäteen osannut meille kertoa. Nyt lääkärit kyllä nyökyttelevät kun vaiva on paha eikä siitä eroon pääse kuin poistolla. Ehkä tuo kohdunpoisto olisikin parempi vaihtoehto? Kokemuksia???

Meillä päin ei purkuja edes tehdä, asia tehtiin selväksi kun hakeuduttiin toimenpiteeseen. Yksityisellä lapsettomuushoidoin omalla kustannuksella, jos lapsia vielä haluaa.

Mulla on 2½ vuotta aikaa sterilisaatiosta, vuodot ei ole muuttuneet miksikään. Hoitokeinona liian runsaisiin vuotoihin käytetään sitten hormonikierukkaa tms.

Kohdunpoiston jälkeen kai joudutaan usein loppuelämäksi hormonihoitoon, eikä lääkärit terveeltä ihmiseltä lähde kohtua edes poistamaan. Näin uskoisin.

Ei paljoa kyselty eikä kerrottu. Tarjos kierukkaa ja sanoin et en halua, niin kirjotti lähetteen pyys allekirjoituksen ja kiitos näkemiin. Kesti ehkä viis minuuttia. Mulla ikä täys.

Mä kävin omalla lääkärillä terveyskeskuksessa, jotta sain lähetteen. Istunto kesti 45 minuuttia ja lääkäri kävi kaikki eri ehkäsyt läpi ja oli erittäin vastahakonen kirjottamaan lähetettä.
Kuunteli sydämen ja paineli vatsan.
Itseasiassa ei kertonut mitään koko operaatiosta. :/

Alkuperäinen kirjoittaja Miili:
Ei paljoa kyselty eikä kerrottu. Tarjos kierukkaa ja sanoin et en halua, niin kirjotti lähetteen pyys allekirjoituksen ja kiitos näkemiin. Kesti ehkä viis minuuttia. Mulla ikä täys.

Mulla on käännytetty uudestaan ja uudestaan ehkiksestä, siis yli vuoden. Lopulta kokeilin sitä rengasta, joka on matalahormoninen. Ehkiksen naisen mielestä se käy kaikille (kuten hormonikierukkakin). Olipahan taas typerä virhe kokeilla. Sitten soitin ja vaatimalla vaadin saada ajan. Ottivat vastaan, toinen nainen vastaanotossa ja oikeasti kuunteli ja haastatteli. Totesi minut ihan täysjärkiseksi ja sain lähetteen lääkärille. Luulin, että lääkäri, joka sen lähetteen sitten laittaa haastattelisi lisää, mitä vielä! Se mollasi päätöstäni koko sen tunnin ajan, hoki koko tunnin, että olisi jo pistänyt sen hormonikierukan sisääni jos vain olisin sen ostanut. Ja lopulta tunti päättyi siihen, että kaiken sen kyseenalaistamisen, mollaamisen ja vittuilun päätteeksi sanoi, että joudun kuitenkin hakemaan sen hormonikierukan, koska kuukautiseni ovat runsaat :laugh: :headwall: Juuh, toivottavasti sairaalalla on haastattelussa joku joka oikeasti on kiinnostunut niistä syistä, joiden vuoksi sterilisaation tahdon. :laugh: Ei tarvitse hymyillen itseään ja kielenkannattimiaan hillitä :D Minnuu meinaan uitutti niin paljon, että nauratti siellä ehkiksessä. Se lääkäri piti minua varmaan ihan vähäjärkisenä, kun toinen höröttää :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja kevytmelankolia:
Mä kävin omalla lääkärillä terveyskeskuksessa, jotta sain lähetteen. Istunto kesti 45 minuuttia ja lääkäri kävi kaikki eri ehkäsyt läpi ja oli erittäin vastahakonen kirjottamaan lähetettä.
Kuunteli sydämen ja paineli vatsan.
Itseasiassa ei kertonut mitään koko operaatiosta. :/

Juuri näin, ei minullekaan kerrottu mitään operaatiosta. Ylempänä kerroin mitä ehkiksen lääkäri minulle operaatiosta lähinnä kertoi :headwall: :D