Sterilisaatio

Pari kyssäriä. kaiketi varataan aika omalle lääkärille ja hän antaa lähetteen joko minulle tai miehelleni ( ei ole vielä päätetty kummalle ster. tehdään, mutta jommalle kummalle kuitenkin). Mutta riittääkö lääkärin päätös vai anotaanko jostain lääkärin kanssa lupa kyseiseen toimenpiteeseen? Tiedän kuka voi saada sterilisaation siitä ei ole kyse. Ja toinen kyssäri kestääkö kauan kun toimenpiteeseen pääsee?
Kiitos jos vastaat :flower:
Niin ja kunnallisella puolella on aikomus tehdä joten yksityisen puolen ajat yms ei kiinnosta.

tätä kiehtovaa kysymystä. Ja jos jollekin on tehty, niin oliko paikallispuudute? Naiselle siis. Varmaan paikallispuudute luulisin. Päiväkirurginen toimenpide, eiköstä niin?

ap;lle vielä, eli kahden lääkärin lausunnoilla saa. Toisen voi ottaa sieltä operaatiopaikasta.

Minä kävin tällä viikolla lääkäriltä lähetteen pyytämässä, mies oli mukana ja lääkäri kysyi häneltäkin että onko päätös yhdessä mietitty. Paikkakunnasta riippuu, kuinka kauan saa jonottaa, meillä pitäisi mennä maksimissaan puoli vuotta että pääsen operaatioon. Kutsu tulee kuulema miehelle je minulle yhteisenä, eli kumpikin sitten lähtee sinne lääkärin luo.

Yleensä sterilisaatio tehdään nukutuksessa, googlettamalla löytyy paljon tietoa :)

Tehty 22.5. Mä kävin eka neuvolalääkäril ja siellä täytettii se lomake jossa kaikenlaisia kysymyksiä oli.. Sitte yleisen puolen gynelle lähete, tsekkas vaan vähäsen ja pisti leikkausjonoon. Meillä ei menny ku joku pari kk kun pääsin toimenpiteeseen.

Nukutuksessa tehtii, navan alle viilto ja sieltä ne tähystysvehkeet, alapäätä kuulemma samalla ronklattiin kans että saatii jotenkin se kohdunkaula jotenkin äh... en mä muista. Joka tapauksessa siitä johtui että jälkivuotoa oli.

Nukutuksen jälkeen oli aika töttöröö.. Mulla toimenpide heti aamukahdeksalta ja vasta viideltä iltapäiväl kykenin kotiin. Mulla oli kovat kivut vatsas (kun sinne pumpattii kaasua) mut kiitettävästi sain särkylääkettä kun vähänkin inahdin. Tosin hoitsut jupis keskenää että "harvinaisen kovat kivut..." kun mä heräämössä anelin viidettä kertaa kipulääkettä.. Joka kerta kyllä pistivät kanyylin kautta.
Pari päivää särkylääkkeillä ja kiputuntemuksia vatsas pari-kolme viikkoa mut nyt ei mitää.
Elämänlaatu on parantunu huomattavasti kun ei tarvi pillereitä syödä. Mielialat tasaantunu ja kuukautisten aikainen migreeni hävinny.
Ja ihan vähän tuntuis siltä että alkais toi seksikin taas maistaa...

Niin ja tarvii kahden lääkärin lausunnon.

meillä ex mieheni kävi sterilisaatiossa...Aika terv.keskuksen lääkärille..Kyseli hiukan ja laittoi lähetteen.15minsan operaatio...eikä kuulemma sattunut juuri laisinkaan..(eikä vaikuta mieskuntoon..mitä miehet yleisesti epäilevät)...Jälkijuttuna sperman vienti labraan..tarkistivat että operaatio onnistui.....

Mulle on tehty, nukutettiin. Menin leikkuriin kahdeksalta ja klo 12 pääsin jo kotiin.

Kesti useamman kuukauden ennen kuin pääsin toimenpiteeseen, koska olin niin nuori ja lääkärit halusivat että mietin kunnolla asiaa.

Miettikää tarkkaan...minulla tuli kaikki mahdolliset komplikaatiot toimenpiteestä ja lopullisesti mekaaninen ehkäisy ei sopinutkaan minulle. Kipuja on edelleen noin 6kk toimenpiteestä, kuukautiset noin 2vk välein ja nyt odotan pääsyä sterilisaation purkuun... ei ollut minun juttu.

Mulla aika elokuun puolivälissä. Toukokuun lopulla kävin neuvolassa juttelemassa, aika gynelle oli kesäkuun lopussa ja operaatioon pääsee siis todella nopeasti! =) Vaikka kauhutarinoita olenkin kuullut, niin kyllä silti plussat päihittää miinukset!

Yhteistyössä