sterilisaatio

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulle tehtiin n. vuosi sitten. Halusin sen perinteisen vanhan systeemin eikä mulla ollut juurikaan kipuja nukutuksesta herättyäni. Ovulaatiokivut on jonkun verran pahentuneet sen jälkeen, mutta hetkellisiä nekin on.

mulla on essure, samalla tehtiinlämpöpallohoito, ei ole tarvinnut menkoistakaan kärsiä sen jälkeen.
kipuja oli pari päivää, mutta nekin oli semmoisia menkkakivun tyyppisiä.

Sitten taas mitä on laparoskopioita tehty, niistä toipumiseen on mennyt 2vk-2kk

Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy;26283311:
mulla on essure, samalla tehtiinlämpöpallohoito, ei ole tarvinnut menkoistakaan kärsiä sen jälkeen.
kipuja oli pari päivää, mutta nekin oli semmoisia menkkakivun tyyppisiä.

Sitten taas mitä on laparoskopioita tehty, niistä toipumiseen on mennyt 2vk-2kk

Eli tuo lämpöpallohoitoko poisti kuukautiset? Olen ihan uuvatti, joten anteeksi jos kysymys oli ihan tyhmä :)

ja sitten vielä :ashamed: mites seksi..jääkö se tauolle/miten se reikä/leikkaushaava? onko hankala tai siis niin kipee ettei voi ajatellakaan seksiä?

Mulle tehtiin reilu vuosi sitten se perinteinen systeemi, ja oon ollu tosi tyytyväinen alusta asti - ei ollu kipeänä mikään paikka, ja arvet on jo hävinneet lähes näkymättömiin. Seuraavana päivänä jo kiskoin lapset pulkalla perhekerhoon, niissä haavoissa (kaks tosi pientä, yksi navan alla ja toinen toisen munasarjan kohdalla) on semmoisen liimalaput jotka estää venymisen yms. Tikit oli itsestäänsulavia, eli ei tarvinnu käydä sitten enää missään jälkitarkastuksessa.

Yhteistyössä