Sterilisaatio synnytyksen "yhteydessä"!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kohta neljän äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kohta neljän äiti

Vieras
Kertokaahan miten se tapahtui, minä päivänä jne. Mulla on nyt neljäs lapsi pian tulossa ja paperit tehty valmiiksi, että sterilisaatio tehdään kun tämä syntyy (koks on paikka, jos sieltä erityisesti kokemuksia)! Millainen olo jälkeenpäin (fyysisesti)?

Kaikki kokemukset kiinnostaa, kun mulla ei ole mitään tietoa käytännössä miten tapahtuu (siis ymmärrän toimenpiteen, en sitä järjestelyä).

Mua jaksaa aina ihmetyttää, miksi se on nainen, jolle tehdään sterilisaatio - vasektomia on paljon yksinkertaisempi ja riskittömämpi toimenpide.
Mulla on neljä lasta, ja kyllä olisi vituttanut jos olisin suostunut sterilisaatioon aikanaan. Silloin kuvittelin,etten halua enempää lapsia, mutta kyllä mä silti nyt haluaisinkin.

Sterilisaatio ei ole mikään simppeli pikkujuttu, jonka voi purkaa jos alkaa harmittamaan jossain vaiheessa.

Mua jaksaa aina ihmetyttää, miksi se on nainen, jolle tehdään sterilisaatio - vasektomia on paljon yksinkertaisempi ja riskittömämpi toimenpide.
Mulla on neljä lasta, ja kyllä olisi vituttanut jos olisin suostunut sterilisaatioon aikanaan. Silloin kuvittelin,etten halua enempää lapsia, mutta kyllä mä silti nyt haluaisinkin.

Sterilisaatio ei ole mikään simppeli pikkujuttu, jonka voi purkaa jos alkaa harmittamaan jossain vaiheessa.

Meillä on omat syymme siihen, miksi juuri minä. Kuten sanoin, toimenpiteen ymmärrän, olenhan sis.kir.hoitaja. En halunnut keskustelua sterilisaation tarpeellisuudesta, eettisyydestä tms. Halusin kuulla mm monentenako päivänä alatiesynnytyksestä se tehtiin ja miltä sen jälkeen tuntui. Mua on leikattu ennenkin/nukutettu, mutta ei juuri synnytyksen jälkeen.

Mukava kuulla, että olet omaan ratkaisuusi tyytyväinen, suothan saman tyytyväisyyden muillekin vaikka ovatkin päätyneet eri ratkaisuun kuin sinä.

[QUOTE="hmm";22605152]Paitsi miehillä, joilla sen monissa tapauksissa pystyy purkaa. Ja voihan spermaa vaikka pakastaa jos ei oo varma haluaako vielä lapsia! Ehdottomasti pitäisi miehen tehdä sterilisaatio, miksi aina naisen pitää huolehtia ja kärsiä ehkäisystä?[/QUOTE]

Olen sen ikäinen itse, että purku ei todellakaan enää tule kysymykseen vaikka mieleni muuttaisin. Mutta myös naisen sterilisaation purkuja tehdään. Mutta itse en todellakaan lähde toimenpiteeseen ajatellen, että sen voi joskus purkaa. Tiedän, että purkua tai lasta tule kaipaamaan ja vaikka joskus hetkellisesti muuta ajattelisinkin, niin ikä tulee pian vastaan joka tapauksessa. Mulla on nyt 5v, 3v ja 2v lapset, pian neljäs. Joten kyllä tämä mulle riittää. Vaikka joku tässä vaiheessa kokisi olevansa puolessa välissä. Minä olen M I N Ä!

Yhteistyössä