K
kyselyikäinen
Vieras
Mitä periaatteita tämä koulu ajaa takaa? Mikä siellä on niin erilaista kuin tavallisessa koulussa? Millaisille lapsille steiner koulua suositellaan? Pitääkö vanhempien maksaa tästä?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Vilma76:Muistattehan, että kun lainaatte tekstiä jostain nettisivuilta, kuuluu liittää lähde eli kopsata mukaan se osoite....![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Panppe:Siellä pääsee helpolla, jos sanoo että ei huvita esim laskea matikantunnilla niin ei tarvii.. Senp takia ainakin minunlaisista ihmisistä tulee siellä juuri tällaisia, jotka aina menevät siitä missä aita on matalin jne. Mulle siitä ei ole ollut kun haittaa, kun ei oo oikein oppinut että on asioita mitä pitää tehdä (itse).
Alkuperäinen kirjoittaja hm:Kyllä meillä piti laskea ja olla tunnilla mukana...
Alkuperäinen kirjoittaja hm:Alkuperäinen kirjoittaja Panppe:Siellä pääsee helpolla, jos sanoo että ei huvita esim laskea matikantunnilla niin ei tarvii.. Senp takia ainakin minunlaisista ihmisistä tulee siellä juuri tällaisia, jotka aina menevät siitä missä aita on matalin jne. Mulle siitä ei ole ollut kun haittaa, kun ei oo oikein oppinut että on asioita mitä pitää tehdä (itse).
Kyllä meillä piti laskea ja olla tunnilla mukana...
Alkuperäinen kirjoittaja Panppe:En kai sanonut etteikö tunneilla olisi pitänyt olla mukana???
Ja mä kerroinkin vaan OMISTA kokemuksistani.
Alkuperäinen kirjoittaja fanta:Alkuperäinen kirjoittaja hm:Kyllä meillä piti laskea ja olla tunnilla mukana...
Samoin sukulaislapsillani ja kirjojakin on ollut muutaman ekan vuoden jälkeen. Ne heidän itsepiirtämänsä vihkot ovat muuten mahtavia!! Olen pyytänyt muutaman muistoksi. =)
Alkuperäinen kirjoittaja Panppe:Alkuperäinen kirjoittaja hm:Alkuperäinen kirjoittaja Panppe:Siellä pääsee helpolla, jos sanoo että ei huvita esim laskea matikantunnilla niin ei tarvii.. Senp takia ainakin minunlaisista ihmisistä tulee siellä juuri tällaisia, jotka aina menevät siitä missä aita on matalin jne. Mulle siitä ei ole ollut kun haittaa, kun ei oo oikein oppinut että on asioita mitä pitää tehdä (itse).
En kai sanonut etteikö tunneilla olisi pitänyt olla mukana???
Alkuperäinen kirjoittaja fanta:Alkuperäinen kirjoittaja Panppe:En kai sanonut etteikö tunneilla olisi pitänyt olla mukana???
Siitä eukasta, olin joskus katsomassa sitä ja minusta se näytti hassuhkolta hommalta ja sukulaislapset sanoivat, että se on koululaisten keskuudessa syvästi vihattua, mutta kun ikää tulee jonkun verran lisää, sitä muistellaan kaihollaTästä päättelen, että sinä olet vielä hyvin nuori
![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Panppe:Ja kirjoista taisinkin mainita että niitä ei JUURIKAAN ollut. Eli tietyissä aineissa oli, toisissa ei =)
Alkuperäinen kirjoittaja hm:Alkuperäinen kirjoittaja Panppe:Alkuperäinen kirjoittaja hm:Alkuperäinen kirjoittaja Panppe:Siellä pääsee helpolla, jos sanoo että ei huvita esim laskea matikantunnilla niin ei tarvii.. Senp takia ainakin minunlaisista ihmisistä tulee siellä juuri tällaisia, jotka aina menevät siitä missä aita on matalin jne. Mulle siitä ei ole ollut kun haittaa, kun ei oo oikein oppinut että on asioita mitä pitää tehdä (itse).
Ja mä kerroin omista kokemuksista, eli tunnilla piti seurata opetusta ja tehdä annetut tehtävät. Kerroin vain et meidän koulussa toisin, ettei kukaan erehdy yleistään... Joten rauhoitu.
Alkuperäinen kirjoittaja Panppe:Olen 26v.
En sitä enää vihaa, mutta muhun noi staikun syvimmät aatokset ei koskaan uponnut, joten en varmaan koskaan tule kaiholla muistelemaan.
Alkuperäinen kirjoittaja Panppe:Alkuperäinen kirjoittaja fanta:Alkuperäinen kirjoittaja Panppe:En kai sanonut etteikö tunneilla olisi pitänyt olla mukana???
Siitä eukasta, olin joskus katsomassa sitä ja minusta se näytti hassuhkolta hommalta ja sukulaislapset sanoivat, että se on koululaisten keskuudessa syvästi vihattua, mutta kun ikää tulee jonkun verran lisää, sitä muistellaan kaihollaTästä päättelen, että sinä olet vielä hyvin nuori
![]()
Olen 26v.
En sitä enää vihaa, mutta muhun noi staikun syvimmät aatokset ei koskaan uponnut, joten en varmaan koskaan tule kaiholla muistelemaan.
Alkuperäinen kirjoittaja fanta:Alkuperäinen kirjoittaja Panppe:Olen 26v.
En muista, että oliko/olihan muuten kyllä sitten tavanomaista koululiikkaakin, tämä eukka oli sitä "henkimaailmahommaa"? =)
Alkuperäinen kirjoittaja fanta:Alkuperäinen kirjoittaja Panppe:Ja kirjoista taisinkin mainita että niitä ei JUURIKAAN ollut. Eli tietyissä aineissa oli, toisissa ei =)
Onko sinulla noita vihkoja tallella? Kun lasteni serkut ovat käyneet meillä, ovat kyllä kiinnostuneina katselleen saman ikäisten serkkujen kirjoja, mutta tosiaan jo muutaman vuoden jälkeen heillekin on tullut kirjoja, mielestäni parempia monesti, kuin peruskoulussa (meidän lasten luokalla) käytetyt.
Alkuperäinen kirjoittaja Panppe:Alkuperäinen kirjoittaja hm:Alkuperäinen kirjoittaja Panppe:Alkuperäinen kirjoittaja hm:Alkuperäinen kirjoittaja Panppe:Siellä pääsee helpolla, jos sanoo että ei huvita esim laskea matikantunnilla niin ei tarvii.. Senp takia ainakin minunlaisista ihmisistä tulee siellä juuri tällaisia, jotka aina menevät siitä missä aita on matalin jne. Mulle siitä ei ole ollut kun haittaa, kun ei oo oikein oppinut että on asioita mitä pitää tehdä (itse).
Ja mä kerroin omista kokemuksista, eli tunnilla piti seurata opetusta ja tehdä annetut tehtävät. Kerroin vain et meidän koulussa toisin, ettei kukaan erehdy yleistään... Joten rauhoitu.
En voisi juuri rauhallisempi olla.
Uskon kyllä et opettajien välisiä eroja on, eli kaikki ei anna luistaa. Onneksi!
Alkuperäinen kirjoittaja Panppe:En oo muuten varma onko mulla enää mitään tallella :ashamed:
Jätin kaikki vanhempien luokse kun kotoa muutin, enkä usko et ne on raahannut kaikki mukana muutoissa :|
Olisi kyllä kiva nyt katsoa niitä vihkoja mitä silloin esim bilsantunneilla teki itku kurkussa ettei tarvinnut la-aamuna lähteä bilsan open luokse kotiin näyttämään vihkoa :$
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:olen aika paljon miettinyt tuota steiner-vaihtoehtoa lapsilleni. olosi kivakuulla lisää kokemuksia. itsellä herää kysymys siitä, että tai ajatus paremminkin, että opettajalla olisi suurempi "vastuu" opettaessaan jos ei ole niitä kirjoja. vai?
Alkuperäinen kirjoittaja fanta:Alkuperäinen kirjoittaja Panppe:En oo muuten varma onko mulla enää mitään tallella :ashamed:
Jätin kaikki vanhempien luokse kun kotoa muutin, enkä usko et ne on raahannut kaikki mukana muutoissa :|
Olisi kyllä kiva nyt katsoa niitä vihkoja mitä silloin esim bilsantunneilla teki itku kurkussa ettei tarvinnut la-aamuna lähteä bilsan open luokse kotiin näyttämään vihkoa :$
Oi, se ei kuulosta kivaltaSukulaislapseni tulevat nyt viikonloppuna meille, joten pitääkin päivittää Steiner-tietouteni =)