Starttiraha ja toiminimi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja wannabe-yrittäjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
W

wannabe-yrittäjä

Vieras
Osaisiko joku kertoa toiminimen perustamisen varjopuolista? Tarttisin sen starttirahan, mutta minua pelotellaan, että "älä vaan perusta toiminimeä".

Kuitenkaan kukaan ei yksilöi sitä syytä, miksi ei.

Työkkärissä ja yrityskehityspalvelussa mua on rohkaistu perustamaan toiminimi ja hakemaan starttirahaa.

Minulle on väitetty, että osakeyhtiölakia olisi muutettu niin, että yrittäjä olisi vastuussa myös omaisuudellaan... vaan mitään lainkohtaa en ole löytänyt.

Eli toiminimellä vastuu firman taloudellisista asioista on yrittäjällä itsellään kokonaisuudessaan, se on suurin riski, joka mieleeni tulee. Eli voi mennä auto, talo ja perintö pahimmassa tapauksessa.

Alkuperäinen kirjoittaja Jonsered:
Minulle on väitetty, että osakeyhtiölakia olisi muutettu niin, että yrittäjä olisi vastuussa myös omaisuudellaan... vaan mitään lainkohtaa en ole löytänyt.

Eli toiminimellä vastuu firman taloudellisista asioista on yrittäjällä itsellään kokonaisuudessaan, se on suurin riski, joka mieleeni tulee. Eli voi mennä auto, talo ja perintö pahimmassa tapauksessa.

Kiitos :)

Minulla ei tulisi mitään suuria investointeja, periaatteessa minulla on vähäksi aikaa kaikki, mitä tarvitsen, paitsi kirjanpitäjä. Luulisi, ettei siten voisi menettääkkään mitään, jollei investoi tai ota velkoja?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kiitos :)

Minulla ei tulisi mitään suuria investointeja, periaatteessa minulla on vähäksi aikaa kaikki, mitä tarvitsen, paitsi kirjanpitäjä. Luulisi, ettei siten voisi menettääkkään mitään, jollei investoi tai ota velkoja?

Riippuu alasta. Sopimussakot, palkkakulut, vakuutusmaksut, ulkopuolisille maksettavat palkat ja palkkiot, matkakulut, työvälineet, ennakoimattomat menoerät...

Yhteistyössä