stanan koti psykologit... :( (sis.avautumista...)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Neith
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Neith

Aktiivinen jäsen
02.06.2008
7 016
0
36
noh, sain sitte taas kuulla "totuuksia" itestäni...
nyt koko suku on vakuuttunut että tää mun "ongelma" ei ole pelkkää masennusta, ja ahdistusta mulla ei kuulemma voi olla, koska ahdistuneet ihmiset lukittautuu kotiinsa ja mä en tee niin... :headwall: :headwall:
äiti ja mies vaatii että meen nyt psykiatrille jotta saan diagnoosin siitä mikä mua vaivaa... koska kuulemma olen sekaisin mutta en käyttäydy masentuneen ihmisen tavoin... :headwall: :headwall: :headwall:
kun kysyin että luuleeko ne että vajoan kohta johonkin psykoosiin tai muuhun niin oli vaan silleen että niin no, ei nyt ehkä ihan niinkään... mutta... |O |O |O |O
mä en ymmärrä että miks ihmeessä niiden pitää puhua asioista mistä ne ei tiiä yhtään mitään |O |O
kun jos ne kuuntelis mitä mä sanon niin niiden ei tarttis arvailla mistä on kyse :headwall: :headwall:
varmaan varaavat mulle jo paikkaa jostain laitoksesta..

Heips. Ei tosiaan ole kiva, jos joku "rääpii" omaa itseä tuntematta asioita ja taustoja ym. Muutkin ovat sanoneet, että se on aikas loukkaavaa. Ammatti-ihmisten harkitut arviot on helpompi ottaa vastaan - yleensä ainakin :).

Alkuperäinen kirjoittaja ymmällään:
nyt koko suku on vakuuttunut että tää mun "ongelma" ei ole pelkkää masennusta, ja ahdistusta mulla ei kuulemma voi olla, koska ahdistuneet ihmiset lukittautuu kotiinsa ja mä en tee niin... :headwall: :headwall:
äiti ja mies vaatii että meen nyt psykiatrille jotta saan diagnoosin siitä mikä mua vaivaa... koska kuulemma olen sekaisin mutta en käyttäydy masentuneen ihmisen tavoin... :headwall: :headwall: :headwall:
kun kysyin että luuleeko ne että vajoan kohta johonkin psykoosiin tai muuhun niin oli vaan silleen että niin no, ei nyt ehkä ihan niinkään... mutta... |O |O |O |O
mä en ymmärrä että miks ihmeessä niiden pitää puhua asioista mistä ne ei tiiä yhtään mitään |O |O
kun jos ne kuuntelis mitä mä sanon niin niiden ei tarttis arvailla mistä on kyse :headwall: :headwall:

Juu, harmittaa NIIIN kovasti, että toit asian tännekin räävittäväksi. Tyhmä sä olet , etkä masentunut.

Alkuperäinen kirjoittaja huh huh:
Alkuperäinen kirjoittaja ymmällään:

Juu, harmittaa NIIIN kovasti, että toit asian tännekin räävittäväksi. Tyhmä sä olet , etkä masentunut.

häh, no kyllä pistää taas vituttamaan...
ja kun kerran olen niistä muistakin jutusita tänne kirjoittanut kun en oikein muuallekkaan niitä voi purkaa...
kiva asenne sulla :flower: :hug:

masennushan ilmenee aika erilaisena eri ihmisillä ja yhdelläkin ihmisellä voi ilmetä eri tavoin. mulla kävi niin että ajelin autolla pitkin maita ja mantuja ku koti ahdisti. tuli myös vaihe jolloin lukittauduin kotiin neljän seinän sisälle enkä halunnut tavata ketään. sitten tuli se vaihe että kaipasin ystävien seuraa. eipä taida sinun lähipiirisi tosiaan tietää mistä puhuu mutta siinä ovat oikeassa että asiasta sinun olisi hyvä jutella ammatti ihmisen kanssa. pelkkä lääkitys ei riitä jos sinulla sellainen nyt on. masennus kun tuppaa olemaan koko perheen sairaus vaikka yksi sitä perheessä vain potisikin. esim lapsillekin olisi hyvä järjestää käynti ammatti ihmisen luona kuulemassa mistä tässä oikein on kyse. lapset helposti syyllistävät itsensä ja masentunut ihminen itse ei välttämättä osaa asiaa selittää lapsille taikka miehelleenkään siten että todella ymmärtävät.

no poitsu on onneks niin pieni ettei se ymmärrä vielä mistään mitään :D
kun ei tää vaikuta sen kanssa olemiseen..
mies ja perhe ei ymmärrä koska ne ei halua ymmärtää.. ne ei halua kuulla mitä mä sanon...
varsinkaan kun sanon siinä sivussa että haluan erota... ja tämähän ei ole niiden mielestä ollenkaan suotava juttu... :headwall: :headwall:
ja siis on totta että oon sekaisin ja masentunut ja itsetujoinen.. mutta ei mulla sen enempi vintissä viiraa... että niinkuin mitkään laitos hoidot ei mun mielestä oo kyllä ajankohtaisia... |O ja sitte vielä kun kiristetään,uhkaillaan ja syyllistetään, mutta ei haluta ymmrtää msitä ongelma johtuu... :(

Juuri niin tyypillistä. Aina sanotaan, että läheisten tulisi auttaa, ja sitten kun yrittää, niin kaikki apu torjutaan. Meilläkin on apua selvästi tarvitseva läheinen, mutta ei apu kelpaa, ei sukulaisilta eikä ammattilaisilta. Nappulat kelpaavat, ja sillähän se masennus sitten kroonistui, kun ei muu hoito kelvannut. Sori vaan, mutta joskus vaan on lopetettava itsesäälissä rypeminen, ja haluttava toipua. terv. itsekin masennuksen kokenut

Ei sulle turhaan huomauttele, veikkaan. Jos myönnät olevasi sekaisin, masentunut ja itsetuhoinen, sinulla ON ongelmia. Ne eivät välttämättä johdu sinusta, mutta muiden syyllistäminenkään ei auta. Ulkopuolinen näkee asiat ulkopuolisen silmin, suosittelen, ystävä tai ammattilainen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Juuri niin tyypillistä. Aina sanotaan, että läheisten tulisi auttaa, ja sitten kun yrittää, niin kaikki apu torjutaan. Meilläkin on apua selvästi tarvitseva läheinen, mutta ei apu kelpaa, ei sukulaisilta eikä ammattilaisilta. Nappulat kelpaavat, ja sillähän se masennus sitten kroonistui, kun ei muu hoito kelvannut. Sori vaan, mutta joskus vaan on lopetettava itsesäälissä rypeminen, ja haluttava toipua. terv. itsekin masennuksen kokenut

no faktahan on että kun tää asia vihdoin räjähti silmille, niin äiti ei ottanut mitään yhteyttä kk, kerran sille soitin ja silloin se naama punasena huus mulle että mun pitää kosjata mun avioliitto.... sen jälkeen se on soittanut pari kertaa mutta kertaakaan se ei ole sanonut että mä olisin sille rakas, tärkeä tai että se olis musta kaikesta huolimatta ylpeä... ja kun nämä asiat on niitä joista osittain tämä mun masennus johtuu.. se on puuhannu kesämökkinsä kimpussa tämän koko ajan... jopa silloin kun sai kuulla että haluaisin kuolla ja poltan/viiltelen itseäni...
isi on ollut töissä ja purjeveneensä kimpussa koko tämän ajan, se sentään on sanonut niiden parin puhelun lopuksi että olen sille rakas... kumapaakaan en ole nähnyt nyt tän koko ajan aikana... sisko sano että se ei ymmärrä eikä osaa suhtautua... eikä sekään ole koko aikana sen kummemmin puhunut koko asiasta...
mie skyllä puhuis mutta vain sen takia että haluaa jatkaa avioliittoa, eli se haluaa puhua parisuhde asioista.. eikä niinkään mun pään ongelmista...
kyse ei ole siitä etteikö apu tai tuki kelpaisi... vaan siitä etten sitä saa...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei sulle turhaan huomauttele, veikkaan. Jos myönnät olevasi sekaisin, masentunut ja itsetuhoinen, sinulla ON ongelmia. Ne eivät välttämättä johdu sinusta, mutta muiden syyllistäminenkään ei auta. Ulkopuolinen näkee asiat ulkopuolisen silmin, suosittelen, ystävä tai ammattilainen.

siis olen jo hakenut apua.. käyn perheneuvolassa, neuvolassa ja lääkärillä... nyt ens viikolla soitan työterveyshuoltoon jos sitä kautta pääsisin ihan sitten psykiatrille (ihan vaan vittuillessani haen sieltä sen diagnoosin, niin eipä tarvii noiden enää murmuttaa...) ja sieltä sitten psykologille...
syön mielialalääkkeitä

siis läheiset ihmiset eivät useimmitenkaan ole se oikea taho avun saamisessa koska ovat kaikessa liian tunnepitoisesti mukana. siksi olisi hyvä jutella jonkun täysin puolueettoman ihmisen kanssa kuten ap:kin varmasti nyt itsekin tajuaa.

Yhteistyössä