Stadin asunnot - onko täällä asunnon saaneita tai niitä hakeneita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vuokrilainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hänen ei tarvitse yrittää lisätä nahdollisuuksiaan millään tavalla. Nimittäin sossun on pakko järjestää asunto siihen mennessä kun lapsi syntyy. Selitykseksi ei lain mukaan käy, että asuntoja ei ole, vaan kunnan on tarvittaessa vaikka ostettava asunto asunnottomalle lapsiperheelle. Toki on ilmoitettava sossuun että järjestävät asunnon. Tuo on kyllä törkeätä, että kaupunki jakaa auntoja työssäkäyville kokoomuslaisille samaan aikaan kun jonossa on tuhansia asunnottomia.

:D Mitähän tuo nyt meinaa? Työssäkäyvät ovat automaattisesti kokoomuslaisia vai mitenkä? Tai miten puolue liittyy asunnon saamiseen?
Entäs työttömät tai opiskelevat kokoomuslaiset, joilla ei ole asuntoa? :cool:

Noh, joka tapauksessa sossun ei tarvitse eivätkä he oikein voikaan järjestää virallista asuntoa, mutta heillä on kyllä velvollisuus järjestää äidille ja lapselle katto pään päälle.
"Katto pään päälle" voi olla ensikoti, soluhuone mielenterveyskuntoutujien-/ensi-/turvakodista, kalustettu määräaikainen yksiö jonka sossu maksaa (esim. Forenom) tai hyvällä mäihällä vakituinen vuokra-asunto.
Itse pitää kuitenkin työ eli asunnonhaku tehdä, sosiaalitoimisto ei osoita kenellekään asuntoa, ellei kyse ole tuollaisesta tuetusta soluasumisesta.

[QUOTE="vieras";29171638]Joissain stadin asuntojen uudiskohteissa neliövuokra alkaa olla niin järkyttävä ettei sitä pysty edes kaksi työssäkäyvää kunnolla maksamaan. Nälässä joutuu olemaan jos on lapsia ja heidän tarpeet ovat ensimmäisenä etusijalla vuokranmaksun jälkeen.

Itse olen asunut stadilla jo puolet elämästä mutta vuokrat nousevat joka vuosi niin älyttömästi että meidän viisihenkinen perhe joutuu kohta vakavasti miettimään että muutetaanko taas kohta kun nykyisen asunnon vuokra hipoo jo 1100e kuussa ja silti on liian pieni kun lapset ovat siinä iässä että oma huone täytyy olla ja reilusti säilytystilaa vaatteille jne. Asumistukea ei saada ja ulosotto vie joka kk rahaa, ilman uota selvittäisiin jo hikoilematta. Toimeentulotukea on haettu eikä saada sitäkään. Ainoa keino selviämiseen on että jonotetaan 2 krt viikossa leipäjonossa.[/QUOTE]

Teillähän on vielä halpa asunto, moni maksaa kaksiostakin 1000 €/kk.

:D Mitähän tuo nyt meinaa? Työssäkäyvät ovat automaattisesti kokoomuslaisia vai mitenkä? Tai miten puolue liittyy asunnon saamiseen?
Entäs työttömät tai opiskelevat kokoomuslaiset, joilla ei ole asuntoa? :cool:

Noh, joka tapauksessa sossun ei tarvitse eivätkä he oikein voikaan järjestää virallista asuntoa, mutta heillä on kyllä velvollisuus järjestää äidille ja lapselle katto pään päälle.
"Katto pään päälle" voi olla ensikoti, soluhuone mielenterveyskuntoutujien-/ensi-/turvakodista, kalustettu määräaikainen yksiö jonka sossu maksaa (esim. Forenom) tai hyvällä mäihällä vakituinen vuokra-asunto.
Itse pitää kuitenkin työ eli asunnonhaku tehdä, sosiaalitoimisto ei osoita kenellekään asuntoa, ellei kyse ole tuollaisesta tuetusta soluasumisesta.

Ei pidä paikkaansa. Sossun on aivan pakko järjestää tavallinen asunto asunnottomalle lapsiperheelle. Oletko muuten joskus kuullut asunnottomasta kokoomuslaisesta?

FINLEX ® - Valtioneuvoston oikeuskanslerin tietokanta: 30.9.2008 143/1/07[type]=pika&search[pika]=143%2F1%2F07

Ei pidä paikkaansa. Sossun on aivan pakko järjestää tavallinen asunto asunnottomalle lapsiperheelle. Oletko muuten joskus kuullut asunnottomasta kokoomuslaisesta?

FINLEX ® - Valtioneuvoston oikeuskanslerin tietokanta: 30.9.2008 143/1/07[type]=pika&search[pika]=143%2F1%2F07

Ei sossulla ole mitään asuntoja. Tuossa linkissäsi oli kyse siitä, että asuinkunnassa vapaita asuntoja oli, mutta niitä ei oltu tarjottu. Esim. Helsingissä ylimääräisiä kaupungin kämppiä ei ole tyhjillään. Ei sossu niitä tyhjästäkään voi taikoa.

Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;29391942:
Ei sossulla ole mitään asuntoja. Tuossa linkissäsi oli kyse siitä, että asuinkunnassa vapaita asuntoja oli, mutta niitä ei oltu tarjottu. Esim. Helsingissä ylimääräisiä kaupungin kämppiä ei ole tyhjillään. Ei sossu niitä tyhjästäkään voi taikoa.

Kas kun on vaan pakko. Jos lukee tuo koko ratkaisun, huomaa että kunta ei voi kieltäytyä tarjoamasta asuntoa sillä perusteella, että vapaita asuntoja ei ole, vaan kunnan on tarvittaessa vaikka ostettava asunto lapsiperheen käyttöön. Kunnan on myös turha uhkailla huostaanotolla, koska asunnottmuus ei voi olla huostaanoton peruste.

Tässä koko päätös jos linkki vain toimii:
http://www.okv.fi/media/uploads/ratkaisut/arkisto_1997-2011/okv_143_1_2007.pdf

Helsingissä vapautuu kaupungin asuntoja useita päivässä. Niitä ei vaan yleensä anneta niille jotka eniten tarvitsisivat, vaan ne annetaan lähinnä hyvätuloisille työssäkäyville. Itse olin Helsingin asuntojonossa 6 vuotta saamatta koskaan asuntoa. Samaan aikaan kokoomuslainen ystäväni sai kaupungilta asunnon oltuaan jonossa viikon.

Sossussa omistaa myös itse asuntoja, on aina hätämajoitusasuntoja, johon voi hätätilassa majoittaa jonkun.

Kas kun on vaan pakko. Jos lukee tuo koko ratkaisun, huomaa että kunta ei voi kieltäytyä tarjoamasta asuntoa sillä perusteella, että vapaita asuntoja ei ole, vaan kunnan on tarvittaessa vaikka ostettava asunto lapsiperheen käyttöön. Kunnan on myös turha uhkailla huostaanotolla, koska asunnottmuus ei voi olla huostaanoton peruste.

Tässä koko päätös jos linkki vain toimii:
http://www.okv.fi/media/uploads/ratkaisut/arkisto_1997-2011/okv_143_1_2007.pdf

Mun mielestä on aivan kamalaa, et ihmisiä pakko pakko hyysätä antamalla rahaa ja majoitusta, vaikka eivät maksa edes entisiä vuokriaan.

Nykyään ihmisillä ei ole mitään omaa vastuuta elämästään.

[QUOTE="vvieras";29393225]Mun mielestä on aivan kamalaa, et ihmisiä pakko pakko hyysätä antamalla rahaa ja majoitusta, vaikka eivät maksa edes entisiä vuokriaan.

Nykyään ihmisillä ei ole mitään omaa vastuuta elämästään.[/QUOTE]

Näinpä. Tätä porsaanreikää nämä yhteiskunnan loiset käyttävät sumeilematta hyväkseen.

Tämä esimerkki näyttää, että vuokrat voi jättää maksamatta, sossuta saadut rahat tuhlata vaikka joululahjoihin.
Ja sit kuitenkin voi vaatia kuntaa taas auttamaan saadakseen katon pään päälle.

Olen ollut nyt 1vuoden jonossa ja ei yhtään tarjousta ole tullut.
Syntynyt ja lapsuuden asunut Helsingissä ja haluaisin takaisin
omille sijoilleni, vaan ei huolita, kyllä eläkeläisiä olisi hyvä sijoittaa
nuorempien joukkoon.

nimim "Sijaismummeja joskus tarvitaan"

Yllättävän paljon nimensä suomentaneita mamuja täällä(kin) sitten asuu. Outoa. Ne on myös naamioituneet. Ihme jengiä. Pitää kai omatkin sukujuuret tsekata, tai ehkä mun mies on salamamu.

Miten muuten ne mamut voi mennä jonossa ohi, kun mitään jonotussysteemiähän ei ole vaan tarveharkinta?
Oleskeluluvan saanutta ei voi poistaa vastaanottokeskuksesta ennen kuin hänellä on asunto, johon muuttaa. Ketään ei siis potkaista kadulle. Mutta jos ja kun esimerkiksi joku afgaani saa oleskeluluvan, hänelle hommataan stadin kämppä ja hän pääsee muuttamaan sinne. Stadihan niistä vastaanottokeskuksistakin vastaa ja siellä on ihan virkavastuulla sossuja töissä hoitamassa asioita. Kaupungin sisäisiä siirtoja siis, joista ei tavallinen suomalainen ymmärrä mitään. Mutta näin se "jonon ohi" -järjestelmä siis toimii ja on toiminut niin kauan kuin Suomeen on turvapaikanhakijoita tullut.

Ja kun kerran on sen asunnon saanut, ei sieltä potkita pois, vaan päinvastoin lapsillekin järjestyy stadin kämppä kun on aika muuttaa kotoa. Sen takia niitä maahanmuuttajia on niin paljon stadin asunnoissa. Heillä sosiaalinen nousu on huomattavasti epätodennäköisempää kuin kantasuomalaisella kaupungin vuokrakasarmissa kasvaneella, jolla saattaa jopa olla tavoitteena olla joutumatta stadin kämppään.

Hain asuntoa Etelä-Haagan uudiskohteesta sekä Jätkäsaaresta. Asun väliaikaisesti ystävän luona yksiössä ja olen raskaana, työpaikka Helsingin keskustassa. Minulle ei tarjottu asuntoa kummastakaan kohteesta. Eikö asunnontarpeeni ole kiireellinen?! Soitin asuntotoimistoon ja kysyin millä perusteella asukkaat valitaan. Vastaus oli; "Tietty osa asunnoista annetaan heille jotka jo asuvat kaupungin vuokra-asunnoissa ja hakevat vaihtoa." Hieman taitaa olla valintaperusteet perseellään!
Meinaat, että kaikilla muilla pitää olla oikeus valita ja saada nimenomaan uudiskohde parketilla ja kiiltävillä ikkunankarmeilla, mutta kerran jostain slummista kämpän saaneella vanhalla asukkaalla ei missään nimessä vastaavaa oikeutta ole? Ehkä se kuitenkin on vähän reilumpaa, että asiansa hyvin hoitanut vanha asukas voi hakea ja saada sen uudiskohteen ja sitten häneltä vapautuvaan asuntoon otetaan se asunnoton alkoholisti.

Mun mielestä niitä pitää auttaa ensin, jolla on hyvä syy (työpaikka) muuttaa Helsinkiin.
Työssäkäyvillä on varaa maksaa markkinavuokraa tai ostaa asunto. Jos ei ole, eti sellaisen työpaikan perässä pidä muuttaa. Stadissa on ihan riittäviin köyhälistöä omasta takaa, joka voi hoitaa moiset köyhälistöduunit. Ei tänne tarvitser tulla jostain Kainuusta lattioita luuttuamaan, kiitos vaan!

Yhteistyössä