Stadiin muutto?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja m.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

m.

Vieras
Moi!

Oon 17-vuotias tyttö ja haluaisin muuttaa stadiin asumaan. Yksityisiä vuokran-antajia oon katsellu, koska heidän kanssa mun tilanteesta on helpompi sopia, enempää en rupee selittää tarkalleen tosta mun tilanteesta koska sehän ei muille kuulu :) . Mut kuitenkin, niin miten kallista siellä on sit asua? Löysin niinkun semmosenkin tarjouksen missä oli 3h, keittiö, sauna ja vuokra 410e kk !?!? voiko tuo edes olla mahdollista?? nyt asun yksiössä savossa ja maksan tästä 550e kk. Mut jos vuokra on tollasta luokkaa nii tuleeks sit Helsingissä _ paljon _ kalliimpi vesi ja sähkö siihen ??

Kaverini sanoi et mun kannattaisi esim. muuttaa Vantaalle asumaan koska paljon halvempaa.

Hmmm.... mutta itse kun haluaisin mieluiten kuitenkin stadiin. Minkalaisia muuten ihmiset siellä on ja onko siellä hirveän vaarallista? Miten nopeesti siellä oppii liikkumaan?

[QUOTE="asd";26401605]Joo YKSI huone siitä asunnosta voi olla 410 euroa.
Laitappa linkki niin katsotaan ilmoitus![/QUOTE]

Tosiaan noilla joillain sivuilla saattaa olla silleen, että itse ilmoituksessa lukee 410 ja tuo talon koko ja sitten vasta kun menee tarkemmin lukemaan niin huomaa, että siis yhden huoneen saa kimppakämpäästä sillä hinnalla.

http://www.tori.fi/uusimaa/Opiskelijoille_tai_pariskunnalle_siisti_3h___k_3565546.htm?ca=18&w=1

< tämmöinen löytyi

En tiedä , että miten tuossa sitten menisi jos minä pelkästään yksisteen siihen muuttaisin.

juuu ei mistään saa helsingissä noin halpaa kämppää, ei edes opiskelijakämppää että eiköhän tuo tarkoita yhtä huonetta kimppakämpästä. Mun ensimmäinen yksiö oli töölössä ja maksoin vuokraa 900e kuussa, nykyään asutaan miehen ja kahden lapsen kanssa töölössä omistusasunnossa, 4h+keittiö+wc+kph ja maksettiin tästä pari vuotta sitten 700 000, että ei ihan halvimmasta päästä tämä helsinki kyllä ole.
Liikkumaan oppii kun vaan liikkuu. Ihmiset on samanlaisia kuin muuallakin suomessa tietääkseni. Vesimaksu riippuu ihan taloyhtiöstä ja sähkö on saman hintaista kuin muuallakin suomessa.

Espoosta ja vantaalta saa tohon hintaan vuokra asuntoja, mutta helsingistä vain helvetin hyvällä tuurilla :)

Moi!

Oon 17-vuotias tyttö ja haluaisin muuttaa stadiin asumaan. Yksityisiä vuokran-antajia oon katsellu, koska heidän kanssa mun tilanteesta on helpompi sopia, enempää en rupee selittää tarkalleen tosta mun tilanteesta koska sehän ei muille kuulu :) . Mut kuitenkin, niin miten kallista siellä on sit asua? Löysin niinkun semmosenkin tarjouksen missä oli 3h, keittiö, sauna ja vuokra 410e kk !?!? voiko tuo edes olla mahdollista?? nyt asun yksiössä savossa ja maksan tästä 550e kk. Mut jos vuokra on tollasta luokkaa nii tuleeks sit Helsingissä _ paljon _ kalliimpi vesi ja sähkö siihen ??

Kaverini sanoi et mun kannattaisi esim. muuttaa Vantaalle asumaan koska paljon halvempaa.

Hmmm.... mutta itse kun haluaisin mieluiten kuitenkin stadiin. Minkalaisia muuten ihmiset siellä on ja onko siellä hirveän vaarallista? Miten nopeesti siellä oppii liikkumaan?

Et ylipäätään sais asuntoja tohon hintaan, niinku esim. yksiöitä tms.

Mutta, en minä mitään niin isolla teekkään mut pisti vaan silmään tuo, jos ois ollu noin mutta nyt vasta näin jälkikäteen kun luin itsekin sitä ilmoitusta niin tajusin että minunhan pitäisi maksaa hirmuinen summa siitä :) niin kiitos ei...

Oletko tulossa tänne töihin tai miten elätät itsesi ja maksat sen vuokran? Yksityiset kysyvät ne tulot "tiukemmin" kuin kaupungin asuntotoimisto. Muistan kun itse muutin hesaan ja sain yksityiseltä asunnon sillä perusteella että vanhemmat olivat takaajina vuokran maksun suhteen. Kun tänne kerran pääsee "sisään" on helpompi alkaa etsiä vaikka kaupungin vuokra-asuntoja jotka on vähän halvempia mitä yksityiset. Espoosta ja vantaalta saa halvempia mitä hesasta ja vaikka moni haluaa just sinne hesaan, niin täällä on julkiset kulkuvälineet hyvät että ihan sama vaikka siellä vantaalla asuu.

Näytä mulle mistä Espoosta tai Vantaalta saa kolmion 410 eurolla kuukaudessa. Vuokraan sellaisen mielelläni.

Minä ite asuin matinkylässä 4h, keittiö +sauna ja 350e vuokra. Yksityiseltä myyjältä!!!! Hän oli muuttamassa 2 vuodeksi ulkomaille ja tarvitsi vuokralaisen. Että tuuria täytyy tietysti olla :) sekä seurailla netti ilmoituksia :) kyllä se onnistuu jos vaa osaa :D:D:D

Minä ite asuin matinkylässä 4h, keittiö +sauna ja 350e vuokra. Yksityiseltä myyjältä!!!! Hän oli muuttamassa 2 vuodeksi ulkomaille ja tarvitsi vuokralaisen. Että tuuria täytyy tietysti olla :) sekä seurailla netti ilmoituksia :) kyllä se onnistuu jos vaa osaa :D:D:D

Joo, tuskin saa tolla hinnalla jatkuvaan käyttöön olevaa vuokraasuntoa.
Tollahan ei lyhennä melkein edes yhtiövastiketta.

Kaupungilla on pieniä kaksioita tolla 400 vähän päälle. Tuuria todellakin tarvii jos sellasen aikoo metsästää.
Yksityisiltä ei mitään saumaa saada edes 20m2 yksiötä tuolla...

Suosittelen Helsinkiin muuttoa vasta sitten, kun on varma opiskelu/työpaikka ja edes yksi hätämajoituskaveri, jos kaikki meneekin hankalaksi.

Ihmisillä on kumma hinku tänne Helsinkiin kun mitään hyvää täällä ei ole. Pari vuotta asuneena sanon että mihin muualle vaan mutta ei tänne. Kauhean kallista kaikki ja ihmiset omahyväisiä nirppanokkia jotka ei edes päivää sano lähimmälle naapurille puhumattakaan kadulla vastaantulevaan.

Yhteistyössä