SSRI -lääkkeen lopettaminen, kokemuksia, apuja?? (Sepram!)

  • Viestiketjun aloittaja marpeS
  • Ensimmäinen viesti
marpeS
Nyt olisi aika sanoa heipat Sepramille, jota olen syönyt vuosikaudet. Lääkkeestä ei ole mulle mitään apua, paniikit ja ahdistukset tulevat ja menevät. Aikoinaan lääke on määrätty masennukseen (ja paniikkihäiriöön).

Pelottaa vaan ihan hirveästi, että pääsenkö eroon tästä mömmöstä. En kuitenkaan näe siinä mitään järkeä, että popsin pillereitä jotka eivät auta. Näin on sanonut myös useat läheiseni ja jopa yksityinen psykologi. (Lääkkeet on määrätty kunnalisen kautta.)

Minkälaisia kokemuksia teillä on Sepramin lopettamisesta, kaikki neuvot ovat tarpeen? (Toki olen yhteydessä myös lääkäriin tämän asian tiimoilta.)
 
"vieras"
olin syönyt vuosia tota samaa lääkettä ja lääkäri antoi ohjeet lopetukseen. noin kuukausi puolitettua annosta ja sama edelleen ja sitten lopetus. Aivan kamalat vierotusoireet tuli, joten suosittelen TODELLA HIDASTA lopetusta.
Itse suosittelen että jonki aikaa syöt joka toinne pvä koko annostusta ja jokatoinen puolikasta ja etene rauhallisesti.eli älä lopeta liian nopeasti vaikka tuntuis
 
ei tuu mitään oireita kun lopetat asteittain. ite just lopetin optiparin, ensin syöt viikon 3/4 tabletista, sitten puolikasta viikon ja vielä viikon 1/4 tabletista.
mikset kokeile jotain toista lääkettä jos auttais siihen paniikkihäiriöön?
 
farmaseutti
Älä lopeta lääkettä yksin, kysy lääkäriltä ohjeet lääkkeen lopetukseen. Ei saa lopettaa yhtäkkiä, vaan vähitellen annosta pienentäen ja kuukausien kuluessa. Muuten tulee vieroitusoireita ja kenties joudut aloittamaan lääkityksen uudelleen.
 
hmmmm
mun kokemus on että kunnallisella halutaan että syöt lääkkeitä loppuelämäsi. Ei niitä olekaan tarkoitus saada pois. Myös keskusteluapua määrätään loppuelämäksi. Näin olet "valvonnassa"
Koska olet ongelmallinen loppuelämäsi jos olet kerran ollut masentunut. Yksikin itku ja uudestaan lääkkeet vaan päälle.
 
"Vieras"
Hitaasti lopetin, olikohan niin että vähensin joka viikko aina yhdellä puolikkaalla yhden päivän annosta. En huomannut mitään vieroitusoireita, olin tosin käyttänytkin vain 2 vuotta.
 

Yhteistyössä