Srk:n perhekerhot

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kotiäiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kotiäiti"

Vieras
Niissä brassaillaan lapsilukumäärällä, kuivaksi oppimisella, vaatteilla ja tila-autoilla. Plääh, itsellä on ollut hankaluuksia saada edes nuo kaksi, lisää haluaisin ja tulee jotenkin paha mieli noissa kerhoissa ollessa.
Siellä on pikkuvauvoja ja mammat rivissä kuopii rintojaan esiin imetystarkoituksessa (joka muuten on myös brassailun aihe) |O

Kurjaa, kun tuo pienin kaipaisi seuraa, mutta kun itsellä tuntuu niin vastenmieliseltä käydä siellä. :(
Varsinkin kun tietää miten epävarma asia lasten saanti on. Olisin halunnut pienillä ikäeroilla lapset, mutta ei.

[QUOTE="kotiäiti";22229666 begin_of_the_skype_highlighting**************22229666******end_of_the_skype_highlighting]Niissä brassaillaan lapsilukumäärällä, kuivaksi oppimisella, vaatteilla ja tila-autoilla. Plääh, itsellä on ollut hankaluuksia saada edes nuo kaksi, lisää haluaisin ja tulee jotenkin paha mieli noissa kerhoissa ollessa.
Siellä on pikkuvauvoja ja mammat rivissä kuopii rintojaan esiin imetystarkoituksessa (joka muuten on myös brassailun aihe) |O

Kurjaa, kun tuo pienin kaipaisi seuraa, mutta kun itsellä tuntuu niin vastenmieliseltä käydä siellä. :(
Varsinkin kun tietää miten epävarma asia lasten saanti on. Olisin halunnut pienillä ikäeroilla lapset, mutta ei.[/QUOTE]

Toimiiko paikkakunnallanne muita perhekerhoja? meillä on näiä vaikka kuinka paljon ja ensimmäisessä perhekerhossa oli selkeät kuppikunnat :( ja porukkakin oli aika pinnallista, heille oli tärkeämpää jutella potkuhousujen väristä ja luomusta kestovaippailuun mutta minulla kun ei niin väliä onko kestoja tai luomua tai en jaksa murehtia 3 tuntia mitä laitan itselleni tai vauvalleni päälle kerhoon tuli hyvin selkeäksi se että en sitten kuulunut heidän hienoon porukkaan.
Nyt käyn toisessa perhekerhossa ja täällä minut toivotettiin heti tervetulleeksi ja kaikki juttelee kaikkien kanssa.
Tuolta toisesta perhekerhosta on muuten yksi toinenkin äiti kuulemma tullut tähän kerhoon, asuisi siis likellä sitä toista mutta ei jaksa sitä kuppikuntaa,joten matkaa mielummin tänne toiseen kerhoon

Pitäisikö niitä vauvoja sitten pullosta ruokkia, ettei vaan kenellekään tulisi paha mieli? Jos on jollakin noin herkillä mieli, että kaikki täytyy ottaa arvosteluna ja brassailuna, niin kannattaisiko hakea apua itselleen?
En minä ainakaan ala miettiä että voinko laittaa kersalleni jotkut Metsolan potkarit, kun jollekin sivusta seuraajallehan voi tulla PAHA MIELI...

Onko perhekerho oikea paikka mennä hakemaan jotain vertaistukea sihen ettei elämä mennytkään suunnitelmien mukaan? Kyllä varmaan tuntuu brassailulta muitten elämä, jos menee mukaan noin katkeralla asenteella.

ite kans oon tuntenu seurakunnan kerhoissa itteni tosi outolinnuksi kun oon vaan 23 vuotias. varsinkin jos ei ole tuttuja. ite käyn lisäksi MLL:n kahviloissa ja siellä olen viihtynyt varsinkin nuorten äitien kahvilassa jossa kukaan ei minua katso kieroon.

Seurakunnan perhekerhot eivät ole oikea paikka ihmiselle kenen oma elämä ei ole tasapainossa. Perhekerhot on tarkoitettu siihen, että voi viettää aikaa yhdessä leikkien ja hiljentyen yhdessä muiden vanhempien ja lasten kanssa. Jos ei ole energiaa itsellä muuta kuin tuijottaa toisia arvostelevalla mielellä, niin on ehkä parempi koota ensin omat voimavarat kuntoon ja mennä sit vasta kerhoon. Jumala on luonut meidät erilaisiksi ja siitä me voimme häntä kiittää. Annetaan jokaisen olla oma itsensä myös kerhossa.

Mulla ei ole kokemusta muusta kuin juurikin srk:n perhekerhosta, toiset on vähän kauempana ja vaikeamman matkan päässä, mutta voisin joskus kokeilla. Oikeastaan mieluusti kokeilisin toista kerhoa, meidän kerhotädit on hiukan. köh... kuivia. :D

En ole huomannut mitään tuollaista, kahvipöytäkeskustelutkin (ne muutamat mitä siinä lasten touhutessa ehtii käymään) on ihan normaaleja, aiheesta kuin aiheesta. Ihmiset on erilaisia ja äiditkin on. Vähän suvaitsevaisuutta, kiitos.

sen ainoan kerran kun kävin kerhossa olimme lapsen kanssa kuin orpo piru helvetissä. kukaan ei ottanut mitään kontaktia. siellä oli selvät porukat jotka jutteli keskenään eikä niihin kaivattu ketään. ei tullut mieleenkään tupata toista kertaa ja uskon että parempi niin olikin.

Alkuperäinen kirjoittaja kerhontäti;22229989:
Seurakunnan perhekerhot eivät ole oikea paikka ihmiselle kenen oma elämä ei ole tasapainossa. Perhekerhot on tarkoitettu siihen, että voi viettää aikaa yhdessä leikkien ja hiljentyen yhdessä muiden vanhempien ja lasten kanssa. Jos ei ole energiaa itsellä muuta kuin tuijottaa toisia arvostelevalla mielellä, niin on ehkä parempi koota ensin omat voimavarat kuntoon ja mennä sit vasta kerhoon. Jumala on luonut meidät erilaisiksi ja siitä me voimme häntä kiittää. Annetaan jokaisen olla oma itsensä myös kerhossa.

Huh huh mitä tekstiä :(. Mä ajattelen että perhekerhoon ovat tervetulleita IHAN KAIKKI!!!!!! oletko ikinä kuullut perhetyöstä, jossa tarkoituksena on AUTTAA ja TUKEA perheitä vaikeissa tilanteissa?

[QUOTE="Mami";22230026]sen ainoan kerran kun kävin kerhossa olimme lapsen kanssa kuin orpo piru helvetissä. kukaan ei ottanut mitään kontaktia. siellä oli selvät porukat jotka jutteli keskenään eikä niihin kaivattu ketään. ei tullut mieleenkään tupata toista kertaa ja uskon että parempi niin olikin.[/QUOTE]

Varmasti osa tuntee toisensa muutakin kautta. Osa on tutustunut kerhossa. Saattoi siellä olla muitakin yksinäisempiä mutta et ehkä huomannut. En halua vähätellä kokemustasi mutta kun itse menin ensimmäisen kerran vähän samalla asenteella, mutta huomasin olevani ihan väärässä.

Auttoi kun itse hymyili ja oli vastaanottavainen. En muista että ihan ensimmäisellä kerralla olisin monenkaan kanssa jutellut, kunhan tutustuin tilanteeseen ja vähän katselin, missä mennään. Siinä kerhossa missä käyn kyllä kysytään melki joka kerta että onko täällä uusia, toivotetaan tervetulleeksi jos on ja otetaan mukaan. Mutta nurkassa murjottavaa naista on vaikea repiä juttuun mukaa, vaikea lähestyäkin jo.

Ai, no onpa omituista sakkia, meillä kyllä porukka on ihan mukavaa ja kovasti ne yritti jutellakkin, en mennyt toista kertaa sen takia että tuntu typerältä olla kolmikuisen kanssa siellä kun kuitenkin oli niin paljon ohjattua toimintaa, kattotaan sit vuoden päästä uudestaan kun tyyppikin osaa leikkiä.. :)

Yhteistyössä