Srk:n kerhosta mielipiteitä

Olisin kysynyt teidän mielipidettä tällaiseen asiaan;
meillä poika 4v6kk aloitti srk:n iltapäiväkerhon syksyllä, käy siellä ti ja to klo 12-15.
Meillä myös 2v poika ja 4kk tyttö, tää 2v itkeee kun haluaa hänkin käydä kerhossa ja alettiinkin sitten käydä srk:n perhekerhossa jo on ti klo 9.30-11.
Ollaan tän aamupäiväkerhon jälkeen sitten käyty meidän isällä syömässä ja sitten olen vienyt isomman kerhoon ja ollaan pienempien kanssa tultu päikyille kotiin.
Tämä vanhin poika on aina ollut vähän vilkas tapaus, ei siis mikään perusrauhallinen vaan vaatii paljon huomiota ja tukea asioissa, ei ole koskaan osannut istua pitkiä aikoja hiljaa paikoillaan ja kuunnella vaan tarvitsee juuri tällaisissa asioissa tukea ja ohjausta.
Kerroin tästä kun aloitti tuolla kerhossa ja meille sanottiin että ei tule olemaan ongelmaa että he ovat valmistautuneet tähän. Nyt kuitenkin sain puhelinsoiton toiselta kerhotädiltä joka sanoi että meidän on päätettävä että käymmekö kummassa kerhossa tiistaisin, että molemmissa ei onnistu koska poika ei osaa käyttäytyä sitten iltapäivällä.
Tein nyt toistaiseksi päätöksen että käymme aamupäiväkerhossa ja poika käy sitten ipkerhossa vain torstaisin.
Ensinnäkin en jaksa kuunnella 2v:n ituka kun hän ei pääse kerhoon, ja toiseksi mun on päästävä täältä kotoa edes muutaman päivänä ihmisten ilmoille lasten kanssa.

Olisin vaan kysynyt että mitä mieltä te olette siitä että meille sanellaan tavallaan "ehdot" missä kerhoissa käymme.. kun tämä asia kuitenkin oli tiedossa ja poika siihen todella tarvitsee apua, missä hän sitten oppii kuuntelemaan ja istumaan jos ei mihinkään huolita missä näitä asioita harjoitellaan.

Anteeksi pitkä sepustus..
 
Se on varmaan liikaa se kaks kerhoa samana päivänä. Eli mä uskon, et he ajattelee ihan lapsen parasta, eikä omaa etuaan tossa asiassa. Ja siis jos ajattelen omaa 4-vuotiasta, niin ois kyllä hänellekin aika pitkä päivä tuommonen.
Mun mielestä tuo on ihan hyvä ratkaisu, että poika käy kerran viikossa yksin ja toisen kerran teidän kanssa.
 
vieras
No onhan tuo ihan kivasti kun ilmoittivat että poika on ilmeisesti väsynyt iltapäivisin kerhossa kun on jo aamupäivällä käynyt.
Itte olisin kiitollinen ilmoituksesta.
 
SS
Inhottava tilanne, ja samankaltaisia on varmasti enemmänkin. Tutuillamme on pieni poika, jolla on ADHD, ja on erittäin vilkas... Päiväkodissa hoitajat olivat ehdottaneet että jospa vanhemmat toisi pojan myöhemmin ja hakisivat aikasemmin :O Ihankuin heillä ei olisi oikeutta täysimittaiseen päiväkotipvään, vain siksi että pojalla on ADHD-oireyhtymä. Samallalailla hänen vanhemmillaan on työt. Ovat jopa antaneen pojan istua vesilammikkossa pitkän ajan pihalla, niin että vaatteet ihan märkinä loppupvän. Sen takia, että silloin poika on "vähemmän harmiksi"... Huhhuh mitä touhua, mukamas ammattilaiset... Ja eivät osaa toimia erilaisten lasten kanssa. Pistää vihaksi ...
 
Juu, mä olen ihan kiitollinen että ottivat yhteyttä niin voidaan asiaan vaikuttaa.
Mutta mua vaan risoo se että kun olen nimenomaan kerhoon hakenut kun on vilkas ja tarvitsee jo muutakin kuin kodin touhut, en mä kerkiä järkätä ohjelmaa niin paljon kun vaatii, tekee sitten pahojaan, riehuu ja kiusaa veljeään, ja ennemmin ajattelin tuota kerhoa kuin päiväkotia..
Ja hetki mennään nyt näin ja myöhemmin sitten kokeillaan uudestaan miten toimii 2xviikossa.
Mut tosiaan tuo että kun lapset on vilkkaita niin silloin ei olla valmiita auttamaan kotia ja vanhempia opettelemaan lapsen kanssa miten tietyissä tilanteissa toimitaan.
Itse siis työni puolesta kyllä tiedän mikä on kunnolla vilkas tapaus ja meidän ´poika ei niihin lukeudu mutta tarvitsee kyllä harjoitusta..
 
leinikki
mä annan 2v itkeä....ei ne kauaa jaksa ku selittää et on liian pieni eikä ne tätit ota noin pientä(meillä kyl tädit odottaa et koska alottaa) =) isompi menee kerhoon halus tai ei...en anna kovinka äkkiä periks ja nyt sen o uskonu et jos äiti maksaa ni sinne mennään!
 
Mä uskon että ne on valmiita auttamaan teitä mutta tuo et on kaks kerhoa päivässä on lapselle liikaa. Ainakin mun vilkas tapaus ei jaksas tommosta, sen on saatava olla iltapäivällä ihan rauhassa jos aamullä on ollut kerhoa (ei jaksa enää keskittyä ja olla aloillaan). Mä en vaan ymmärrä minkä takia nuo kerhot on laitettu samalle päivälle kun useinhan just ne jotka käyttää päiväkerhoa niin käyvät myös tuolla perhekerhossa :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vaikuttaa että olet väsynyt poikaan itse? Joten päiväkoti on tuossa tapauksessa se paras vaihtoehto, ei kerho! Tai ihan kotiapua sinne arkeen.
no en mä nyt kauhea väsyneeksi itseäni tunnista, musta on ihan kiva järkätä sille sitä ohjelmaa mutta ei se riitä :)
meidän pojat lopetti ryhmiksessä toukuun alussa joten ei tässä kotona ole edes oleet kovin kauaa vielä..
mut päiväkotia oon ihan tosissaan miettinyt..
ja meille tulle perhetyöntekijä, asia on vetämässä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja leinikki:
mä annan 2v itkeä....ei ne kauaa jaksa ku selittää et on liian pieni eikä ne tätit ota noin pientä(meillä kyl tädit odottaa et koska alottaa) =) isompi menee kerhoon halus tai ei...en anna kovinka äkkiä periks ja nyt sen o uskonu et jos äiti maksaa ni sinne mennään!
2v käy siis perhekerhossa, tarvii sekin muita kavereita kuin kiusaavan isoveljen :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Taevahan Tosi:
Mä uskon että ne on valmiita auttamaan teitä mutta tuo et on kaks kerhoa päivässä on lapselle liikaa. Ainakin mun vilkas tapaus ei jaksas tommosta, sen on saatava olla iltapäivällä ihan rauhassa jos aamullä on ollut kerhoa (ei jaksa enää keskittyä ja olla aloillaan). Mä en vaan ymmärrä minkä takia nuo kerhot on laitettu samalle päivälle kun useinhan just ne jotka käyttää päiväkerhoa niin käyvät myös tuolla perhekerhossa :/
munkim mielestä on typerää kun on saman päivänä.
Eikä siinä, mennään hetki näin ja mietitään sitten uudelleen, ja onneks nyt suostuivat edes kerran viikossa pojan sinne ottamaan, aluksi meinasivat että olis jäänyt kokonaan pois, mut juteltiin sitten ja päädyttiin tähän ratkaisuun.
 
sivusta
Alkuperäinen kirjoittaja Taevahan Tosi:
Mä uskon että ne on valmiita auttamaan teitä mutta tuo et on kaks kerhoa päivässä on lapselle liikaa. Ainakin mun vilkas tapaus ei jaksas tommosta, sen on saatava olla iltapäivällä ihan rauhassa jos aamullä on ollut kerhoa (ei jaksa enää keskittyä ja olla aloillaan). Mä en vaan ymmärrä minkä takia nuo kerhot on laitettu samalle päivälle kun useinhan just ne jotka käyttää päiväkerhoa niin käyvät myös tuolla perhekerhossa :/
huomoikaa se että kerhoja on kaikkina päivinä... kun on monta ryhmää niin tarvii monta päivää... ap:n tilanteessa olisi ollut hyvä jos ne kerhot olis vaikka ma ja ke niin jäis ti perhekerholle...
 

Yhteistyössä