SPR aikoo tartuttaa tappavan ebolan suomalaisiin

• Viestiketjun aloittaja ebola tappaa
  • Ensimmäinen viesti
Ladon takana..
Pysy nyt s..nan hullu siellä kopissasi ja lakkaa lietsomasta pelkoa ja vihaa! Jos sun elämäs on menny persiilleen, niin anna muiden olla rauhassa. Hoitoon sua ei ilmeisesti saa, joten ainoa keino on, että suljet netin ja pimennät ikkunat.

asdfghjk
Toivottavasti lähtijät ymmärtävät sen olevan lähes kuolemantuomio. Eristysvaatteilla ei ole mitään merkitystä, kun ne on vain osalla tartuttavien potilaiden ja infran kanssa tekemisissä olevista. Vaatteet riisutaan ilman kunnollista desinfiointitilaa ja karanteenia, jolloin tartunta leviää niiden ulkopinnoilta ennen pitkää.

Juu juu
Toivottavasti lähtijät ymmärtävät sen olevan lähes kuolemantuomio. Eristysvaatteilla ei ole mitään merkitystä, kun ne on vain osalla tartuttavien potilaiden ja infran kanssa tekemisissä olevista. Vaatteet riisutaan ilman kunnollista desinfiointitilaa ja karanteenia, jolloin tartunta leviää niiden ulkopinnoilta ennen pitkää.
Olet siis käynyt paikan päällä vai mikä asiantuntija luulet olevasi?

m1es
Kiinnostavaa jutussa on se, että vakuutellaan tarttumisriskin lähtijöihin olevan olematon - samaan aikaan kuitenkin USAan lennätettiin 2 avustustyöntekijää, jotka varotoimenpiteistä huolimatta saivat tartunnan.
Toki suomalainen sairaanhoitaja on ylivoimaisen tehokas suojautumaan verrattuna amerikkalaiseen lääkäriin?

Minä lähtijänä vaatisin SPR:n edustajia järkkäämään vakuutuksen, jossa luvataan 5 miljoonaa jos sairastun, 10 perillisille jos kuolen. Koska riski on "olematon", ei olisi vaikeaa eikä kallista?

"Huokaus"
Kiinnostavaa jutussa on se, että vakuutellaan tarttumisriskin lähtijöihin olevan olematon - samaan aikaan kuitenkin USAan lennätettiin 2 avustustyöntekijää, jotka varotoimenpiteistä huolimatta saivat tartunnan.
Toki suomalainen sairaanhoitaja on ylivoimaisen tehokas suojautumaan verrattuna amerikkalaiseen lääkäriin?

Minä lähtijänä vaatisin SPR:n edustajia järkkäämään vakuutuksen, jossa luvataan 5 miljoonaa jos sairastun, 10 perillisille jos kuolen. Koska riski on "olematon", ei olisi vaikeaa eikä kallista?
Kuulostaa tosi professionaaliselta. "Antakaa mulle 10 miljoonaa jos kuolen, kun iltapäivälehdessä sanottiin etten mä voi kuolla..."

Eiköhän jokainen SPR:n reserviläinen tiedä, että henkensä uhalla noille komennuksille mennään. Mutta nyt vain näyttää siltä, että afrikkalaiset eivät saa omin avuin pysäytettyä Ebolaa. Parempi siis mennä sinne kuin odottaa, että se tulee tänne.

"Vaadin"
[QUOTE="Huokaus";30149531]Kuulostaa tosi professionaaliselta. "Antakaa mulle 10 miljoonaa jos kuolen, kun iltapäivälehdessä sanottiin etten mä voi kuolla..."

Eiköhän jokainen SPR:n reserviläinen tiedä, että henkensä uhalla noille komennuksille mennään. Mutta nyt vain näyttää siltä, että afrikkalaiset eivät saa omin avuin pysäytettyä Ebolaa. Parempi siis mennä sinne kuin odottaa, että se tulee tänne.[/QUOTE]

Ovatko neekerit kuolemassa sukupuuttoon vai miksi ebola pitää pysäyttää?

"Huokaus"
[QUOTE="Vaadin";30149690]Ovatko neekerit kuolemassa sukupuuttoon vai miksi ebola pitää pysäyttää?[/QUOTE]

Siksi että jos sitä ei pysäytetä, se leviää. Ja mitä laajemmalle se leviää, sitä todennäköisemmin se saavuttaa sinutkin.

Dasc
Miksein paluuta edellytä vaikka 2 kuukautta karanteenia joissain muissa tehtävissä?
Kylmä tosiasia on myös, ettei tartunnan saaneita kannattaisi kuljettaa kotimaahansa hoitoon. Jos tauti on noin tappava, miksi ihmeessä altistaa lisää ihmisiä tartunnalle?
Hienoa, jos joku uskaltaa tuonne lähteä. Toivottavasti saisivat eritstykset kuntoon ja leviämisen aisoihin...

"wieras"
[QUOTE="Huokaus";30149811]Siksi että jos sitä ei pysäytetä, se leviää. Ja mitä laajemmalle se leviää, sitä todennäköisemmin se saavuttaa sinutkin.[/QUOTE]

Rajat kiinni niin ei leviä Suomeen.

"Huokaus"
[QUOTE="wieras";30149889]Rajat kiinni niin ei leviä Suomeen.[/QUOTE]

Huoh. Varsinainen pandemia-asiantuntija. Sano vielä että pandemian tullen meinaat mennä mökille ja elää käsin tappamallasi riistalla.

"wieras"
[QUOTE="Huokaus";30150025]Huoh. Varsinainen pandemia-asiantuntija. Sano vielä että pandemian tullen meinaat mennä mökille ja elää käsin tappamallasi riistalla.[/QUOTE]

Sinä kun tunnut olevan tässäkin asiassa pätevin asiantuntija niin valista meitä tyhmiä.

"Huokaus"
[QUOTE="wieras";30150043]Sinä kun tunnut olevan tässäkin asiassa pätevin asiantuntija niin valista meitä tyhmiä.[/QUOTE]

No minäpä valistan. Ihan aluksi pidä suusi kiinni ja kunnioita niitä, jotka menevät ja yrittävät pysäyttää hallitsemattomasti leviävän viruksen.

Tällä palstalla varmaan Tshernobylin palomiehetkin olisivat olleet " ihan tymiä, eiksne tosiaan tiedä et radioaktiivinen säteily voi tappaa. Mä oisin ainakin sanonut että en mee." Ja tiedän, he olivat pakotettuja, SPR:n väki vapaaehtoisia. Mikä ei ainakaan vähennä SPR:n työntekijöiden arvoa.

"wieras"
[QUOTE="Huokaus";30150155]No minäpä valistan. Ihan aluksi pidä suusi kiinni ja kunnioita niitä, jotka menevät ja yrittävät pysäyttää hallitsemattomasti leviävän viruksen.

Tällä palstalla varmaan Tshernobylin palomiehetkin olisivat olleet " ihan tymiä, eiksne tosiaan tiedä et radioaktiivinen säteily voi tappaa. Mä oisin ainakin sanonut että en mee." Ja tiedän, he olivat pakotettuja, SPR:n väki vapaaehtoisia. Mikä ei ainakaan vähennä SPR:n työntekijöiden arvoa.[/QUOTE]

Eli et se sinäkään sitten ole mikään "pandemia-asiantuntija"...

Miksi kaiken maailman aidsit ja ebolat ovat alunperin neekereiden tauteja?
Etkö ole käynyt kouluja sen vertaa, että tietäisit kaikkien ihmisten polveutuvan Afrikan mantereelta ja eritoten apinoista, joissa niin HIV- kuin Ebola-viruskin ovat saaneet alkunsa?

Nii-in, kuvitella: sinäkin olet sukua neekereille. :wave:

Yhteistyössä