Spontaanin km:n vuodon kesto

Kauanko km:n jälkivuoto on kestänyt teillä? Mulla km tapahtui n. 3 viikkoa sitten (rv9). Kaikki tuli siis itsekseen ulos eikä mitään kaavintaa tai lääketieteellistä tyhjennystä tarvittu. Mutta vuoto jatkuu aina vain.

Mutta ihmettelen, voiko näin pitkään vuotaa, kun lääkäri antoi olettaa, että vuoto ei tule kestämään kauaa, kun kaikki tuli kerran heti itekseen ulos. Mitään kipuja ei ole, eikä kuumetta, joten en usko, että tulehduksestakaan on kyse. Kuinka muilla?
 
Mulla oli tuulimunaraskaus, tuli itsestään ulos rv:lla 10+2. Jälkivuoto kesti 1,5 viikkoa. Lääkäri sanoi, että yleensä kestää 1-2 viikkoa ja joillakin saattaa kestää kolmekin viikkoa, mutta silloin saisi tulla enää korkeintaan sellaista ruskeaa tuhrua (eli ei kunnon verta enää).
 
Kiitos teille vastauksista! Mua vaan tosiaan rupes huolestuttaan, et onks tää ny ihan normaalii ku pian neljäs viikko alkaa ja vuoto jatkuu. Koska menitte jälkitarkastukseen ja koska aloititte uuden yrityksen?

Kiitos vielä! :)
 
vain yhden kokenut
Mulla oli spontaani keskenmeno rv 8+4 ja vuoto kesti vain 5-6 pv. Jälkitarkastukseen menin ohjeiden mukaan 2 viikkoa km:n jälkeen ja verikokeisiin 4 vkoa tapahtuneen jälkeen. Verikokeet jouduttiin uusimaan 3 krt, kun raskaushormonia aina vain löytyi.
Uutta alettiin yrittämään heti, koska neuvolantäti sanoi, että kun ei tehty kaavintaa kudos ei kärsinyt niin paljon ja uusi ei kiinnity jos ei pinta ole kunnossa. Eli yhdet menkat ovat tulleet ja toisia tässä nyt jännittelen ja odottelen, kun kierto on tällä hetkellä 29 pv...
 
mikä on spontaani km
Onko spontaani km siis sitä kun raskaus keskeytyy ja kohdun sísältö tulee itsestään ulos? Onko siinä voimakkaat kivut? Minulla alkanut tiputtelu nyt rv.8. On sellasta menkkamaista alavatsakipua. Olen tänään menossa ultraan. Pelottaa hirveästi. Olisihan se hyvä, jos kaikki tulisi itsestään ulos. Kuinkakohan kauan sitä voi odotella, että kunnolla lähtisi tyhjenemään itsestään? Ja miten se sitten varmistetaan että kaikki tullut ulos?
 
kotiäiti78
tuliko teillä joilla spontaani keskenmeno niin paljon verta? Mulle tulee pissan mukana pönttöön ihan punaista verta ja menkka kipuja ja tietty siteeseen verta! kävittekö tarkastuksessa km jälkeen että kaikki oli tullu ois? Mistä sen suurin piirtein tietää että kaikki tullu poi? Miksköhän kaikil ei rupee vuotaa spontaanisti? Mulla rv 6+5
 
Mulla on suht tarkka kuvaus mun keskenmenosta ketjussa "km oireita"!

Tapahtuneesta on nyt vajaa 4 viikkoa. Varasin kaikesta huolimatta, vaik kaikki tuntuuki menneen hyvin, niin ajan jälkitarkastukseen, joka on parin viikon päästä.
 
kotiäiti78
Luin sun jutun oli tarkka kuvaus. Mä olen sitä mieltä et riippuu varmaan raskauviikoista kuinka paljon ja kuinka isoja jäänteitä tulee ulos. Sä olit kuitenki jo rv 8 ja lisät mulla ei ole kuin 6 plus lisät koska multa ei ole tullu tuon kokoisia möykkyjä vaan aika runsaasti ihan pun verta ja ruskeaa kokkaremaista vuotoa olisiko ne niitä jäänteitä m. Mulla todettiin sikiön kooksi 7mm.
 
Toki varmasti vaikuttaa rv:t siihen, mitä sieltä pihalle tulee. Mulla lääkäri oli myös vahvasti sitä mieltä, että kaksoset olisi tullu, koska kohtu oli kuulemma todella iso noille viikoille ja niin kuin sanoinkin, 2 huomattavaa möykkyä tuli silloin pihalle. Mulla on vielä pitkä kierto, joten ite olisin sanonu olevani jotain 7+3. Mutta perus kiekon mukaan elettiin.
 

Yhteistyössä