Spinningistä ja hikiliikunnasta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja CC-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

CC-

Aktiivinen jäsen
09.04.2008
1 139
0
36
Miten myöhäiselle raskausajalle ootte käyny spinningissä ja tehny kunnon syketreenejä? Ennen raskauttta olen harrastanut useasti viikossa erittäin kovatehoista liikuntaa (sykevaihtelu 145-183) ja haluaisin tietää kuinka kauan tällainen on mahdollista vauvaa vahingoittamatta. Nyt on menossa vasta 5+3. Olen kuullut, että periaatteessa liikuntaa voi harrastaa entiseen malliin niin kauan ku hyvältä tuntuu, mutta kun oon vähän tällainen, että jatkaisin silti vaikka kovalta tuntuis :headwall: . Nyt tosin raskauden aikana olen yrittänyt heti himmata jos vähänkin tuntuu epämiellyttävältä. Tosin mulla on välillä sellaisia päiviä, että edes 180 sykkeet ei tunnu missään ja taas välillä jo 130 syke tuntuu tosi raskaalta. Kertokaa omista kokemuksista ja jos täällä on odottavia/jo lapsen saaneita urheilijoita, niin heiltä olisi erittän mielenkiintoista saada vastaus! Kiitos! =)

Itse olen myös kova harrastamaan spinningiä ja kovaa liikuntaa. Myös raskausaikana tein melkein loppuun asti. Mutta sykeraja on hyvä pitää siinä 150, ei sen yli. Itselläni tuntui jo loppuvaiheessa syke 130 kovalta. Sitten jouduin nämä ns kovat tunnit jättää pois, mutta kävin esim body pumpissa vielä vko ennen synnytystä.

Jumppiin palasin 3 vko synnytyksen jälkeen. :)

sykerajan puitteissa voi urkata. suoria vatsalihaksia ei suositella viim 2kk aikana enää tehtävän. kaikki ne, jotka minä tunnen ja jotka ovat kovasti urkanneet viimeiseen asti, ovat olleet tiukilla synnytyksessä paikkojen tiukkuuden takia. joten kannattaa miettiä, että jos vähän antas paikkojen löystyä, kävis vaikka uimassa, ja sitten urkkais taas synnytyksen jälkeen. synnytyksen jälkeen kandee sitten alotella varoen, ettei kohtu laskeudu väärään asentoon.