Spinning vai bodypump

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja läski...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

läski...

Vieras
Eli siis olen lihava nainen alle 30v.. Haluan tehdä itselleni vartalomuutoksen, kumpi minun kannattaisi alottaa iikunta muotona, Spinning vai Bodypump? Koskaan en ole kumpaakaan harrastanut, mut nyt toisen aloitan. Kumpi mahtaisi olla tälläiselle 38 pianoindeksin omaavalle naikkoselle parempi vaihtoehto?!? Kumpi auttaa kroppaa paremmin? Ja on jo ruokavalio laitettu kuntoon, mutta haluan aloittaa tehokkaan liikunnan myös! Ja olen siis tälläinen tasaisesti paksu.. :D

Meidän läheisessä kuntokeskuksessa saa käydä samaan rahaan kaikilla tunneilla. Eikö sellaista löytyisi lähistöltä? Saisi enemmän vaihtelua harrastukseen ja pysyisi mielenkiintokin.

Etsit sellaisen kuntokeskuksen, jossa kaikki ryhmäliikunnat tulee yhdellä hinnalla. Sitten voit käydä molemmissa :D Spinni ja pumppi on mun suosikit, odotan jo kieli pitkänä, että toivun leikkauksesta tarpeeksi ja pääsen taas mukaan.

Se oiski helppoo, mut mies osti mulle lahjaks tollasen missä mun pitää valita vaan yks ja aattelin sit valita noista toisen.. Toki oli muitakin.. Eli jos teidän pitäs valita jompi kumpi ni kumpi se ois.. :)

Alkuperäinen kirjoittaja AP läski;23979549:
Se oiski helppoo, mut mies osti mulle lahjaks tollasen missä mun pitää valita vaan yks ja aattelin sit valita noista toisen.. Toki oli muitakin.. Eli jos teidän pitäs valita jompi kumpi ni kumpi se ois.. :)

spinning kuluttaa aina tasasen varmasti älyttömät määrät kaloreita. tai no aika paljon. body pump muokkaa vartaloa kivasti, mutta kalorinkulutus voi jäädä alhaiseksi, koska sykkeet ei nouse kun parissa biisissä.
Jos ois pakko valita niin mä valitsisin body pumpin ihan vain sen takia että mun takalisto(pimppi) ei kestä sitä kovan pyörän satulan hinkaamista.

Hmm.. Sun tilanteessa ottaisin ehkä spinnin. Pumpissa voi pienilläkin painoilla olla "liian" rankkaa, varsinkin kyykyt yms. kun ylipainoa on kuitenkin noin paljon. Siinä myös rikkoo itsensä helpommin, jos tekee yhtään väärin niitä liikkeitä. Spinnillä voisi siis olla helpompi aloittaa ja se on pehmeämpää, eli ei mene paikat rikki. Ota se pumppi sitten mukaan, kun se lahjakortti on käytetty :)

mäkin oon ylipainoinen enkä aio lähteä body pumpiin, ei mun kunto kestä sellaista vielä.. :( Spinningissä sen sijaan oon käynyt ja tykkään kovasti! Siellä voi mennä oman kunnon mukaan, jos ei pysty niin ei ole pakko, jokainen määrää vastukset ite. Oon siis täysin samaa mieltä kun toi edelläoleva Ruttis.

Yhteistyössä