Spinaalipuudutuksesta pahoinvointia?

Onko muilla tullut spinaalipuudutuksesta pahoinvointia? Itse oksensin sen laitosta kiireellisen sektion loppuun asti. Nyt mahdollisesti joudun uuteen leikkaukseen ja haluaisinkin tietää kuinka yleistä on, että spinaalipuudutus aiheuttaa voimakasta pahoinvointia (vai oliko syy joku muu viimeksi...) ja onko se joka kerta samanlaista? Onko vaihtoehtoista tapaa hoitaa suunniteltu sektio, kun spinaalipuudutuksessa... riittääkö esim. epiduraali vai pitääkö sitä vaan sitten oksennella?
 
Mulle on tehty kanssa kiireellinen sektio ja voin pahoin koko ajan, mutta se johtuu siitä, että verenpaine laskee leikkauksen aikana niin alas että alkaa oksettaa.

Mulle on tehty myös toinen sektio, suunnitellusti, jolloin ne laittaa tipan ennen leikkausta (jota ei hätä- tai kiirreelisessä keretä tekee). Verenpaine pysyi kohdillaan ja eikä tullut huonoa oloakaan. Molemmat sektiot tehtiin spinaalipuudutuksella.
Ja olen ainakin itsestäni huomannut että kovasti jännittäminen tekee joskus huonon olon. =)
 
Minulle tehtiin suunniteltu sektio spinaalipuudutuksessa ja vähän sen jälkeen kun lapsi oli saatu ulos alkoi tulla paha olo ja tuntui, että kohta pitää oksentaa. Onneksi sanoin asiasta, jolloin joku hoitajista antoi pahoinvointilääkettä tipan kautta ja paha olo helpotti noin minuutissa.
 
Mulla tulee pahoinvointia kaikista puudutuksista ja nukutuksista. Siksi kerron siitä etukäteen, niin siihen osataan varautua. Eli kannattaa mainita asiasta. Ilokaasu ei aiheuta pahoinvointia kuin vasta hyvin suurina määrinä.
 
Mä en pystynyt ottaan ilokaasua kun ihan vähäsen ja oksensin melkein saman tien... puudutukset taas on ollu aikasta lailla "sivuoireettomia". Nää on aika henkilökohtaisia juttuja joista ei valitettavasti voi tietää kun kokeilemalla...
 

Yhteistyössä