Jaa-a, minulla on molemmista kokemusta, toisesta kylläkin nyt vasta synnytyksen jälkeen kun piti paikkoja uudestaaan avata... eivät olleet parantuneet ja kipu jatkui neljättä kuukautta. En ole tiennytkään että tuo spinaalin saa muutenkin kuin sektiossa. Mulle annettiin siis sellainen spinaali, että meni tunto jaloista kokonaan, siis todellakin koko alapää "pois". Epiduraalin sain myös tosi tujun annoksen tyräni vuoksi.
Epiduraalin sain siis synnytyksessä ja sitä ennen puudutettiin,ei sattunut, puudute pikkuriikkisen kirveli. Spinaalin sain ilman puudutusta: ei satttunut sitäkään vähään kun ei se puudute kirvellyt. Neula on todellakin niin ohut että hyvä että tietää siitä. Ja minulle kun on aikaisemmin hoettu kuinka kipuherkkä olen. Että se siitä kivusta... epiduraalia en noin tujuna haluis toista kertaa koska pitkitti synnytystä varmasti.. vei kyllä hyvin kivut mulla, eikä mitään päänsärkyjä tai pahoinvointeja tullut kummastakaan. Sellaista häntäluun kipua/arkuutta tuli molempien jälkeen, ota sitten selvää tuliko puudutuksesta vai mistä. Nyt saatan joutua taas huomenna kursittavaksi.. synnytyksestä pian 4kk... ja spinaalihan se taitaa odottaa jos ei ihmettä tapahdu ja haavan vuoto (tämän uuden haavan) yön aikana lopu.