Soviteltu päiväraha

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kysyjä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kysyjä"

Vieras
Kertokaas että saanko minä sitä kun olen työttömänä työnhakijana työvoimatoimistossa jos mahdollisessa tulevassa työpaikassa työpäiviä viikossa on neljä, työtunteja viikossa 18 ja palkka 9,64€. Työtunteja on kerralla 4-6. Miten tuo Soviteltu päiväraha lasketaan? Jääkö mulle saman verran rahaa jos olisin kokonaan työttömänä vai jääkö tuosta enemmän käteen? Ei noilta kelan sivuilta ymmärrä noista taas yhtään mitään!

Se sääntö menee niin, että jokainen euro, jonka saat työstä vähentää päivärahaa 50 senttiä. Hankala selittää, mutta kyllä sulle enemmän jää käteen jos menet töihin. Valitettavasti ei kuitenkaan ihan hirveen paljon.

Itsellä kynnyskysymykseksi nousi se, että kun työ oli tavallaan urakkoja, niin mun olisi pitänyt jokaisesta urakasta viedä oma työsopimuksensa ja selvitys palkasta työnantajalta. Sulla tuota hankaluutta ei ole jos solmit kuitenkin vain yhden työsopimuksen :)

Okei. Tuosta ymmärsin sen jo paljon paremmin miten menee.:) Kiitos. Kelan sepustuksista ei kyllä ymmärrä mitään mitä ne tarkottaa! Miks niitä ei voi kirjottaa niin että tämmönen tyhmempikin ymmärtää.:D

Yhteistyössä