sovelias aika kertoa raskaudesta???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja janis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

janis

Vieras
Mietin tässä vain että milloinkohan olisi "järkevää" ruveta mainitsemaan raskaudesta muille? Nyt en siis tarkoita ystäville ja sukulaisille, enkä viittaa siihen että 12 viikon jälkeen koska silloin keskenmenon riski on jo liki ohi, vaan että siis muille ihmisille. Esim. koska päiväkodissa uskaltaa mainita että olisi lisää lapsia tulossa?
Äh, mahtoikohan joku ymmärtää mitä ajoin takaa...

heh, mulla viikkoja 34+3 ja edes oma isäni ei tiedä että odotan.. osa kavereistani sai tietää vasta viime viikonloppuna..en ois kertonu sillonkaa mut vaikee on mahaa piilottaa

Alkuperäinen kirjoittaja wiivi84:
heh, mulla viikkoja 34+3 ja edes oma isäni ei tiedä että odotan.. osa kavereistani sai tietää vasta viime viikonloppuna..en ois kertonu sillonkaa mut vaikee on mahaa piilottaa

Miksi et ahluaiasi asiasta kertoa
+

Hieman ennen kesää kerroin ja kuopuksen laskettu aika oli marraskuun alussa.
En olisi ihan silloinkaan vielä kertonut,mutta oli pakko kertoa pomolle kun pahimmat juorukellot menivät sen kuulemaan.

Alkuperäinen kirjoittaja utelias:

+

en sanonu ettenkö haluis.. ei vaan oo tullu sopivaa hetkeä ja sit kun tiedän esim. isukin mielipiteen ni en haluis ees kertoo ennen ku on syntyny..mut se ois kai liian törkeetä..edellisestä kerroin 2kk ennen laskettua..

No mä ajattelin että "muut" ihmiset saavat huomata sen omia aikojaan. Ei tee pahemmin mieli kertoilla tästä raskaudesta ennen rakenneultraa..

Nyt rv 12+3 :heart: ja hyvät ystävät ja lähimmät sukulaiset tietevät tästä, masua ei paljon pysty enää peittelemään joten jos joku huomaan sen niin sitten on kai pakko sitä vähän puhuakin.

sitä pitää edes kellekkään ilmoitella. Tietty työnantajalle ja tulevan lapsen isälle- jokainen voi itse valita kummalle kertoo ensin :D
Ei me julisteltu kellekkään vaikka oltiin ihan onnesta mykkyrällä. Jossain vaiheessa ihmiset hokasi et odotan ja niin se levisi kulovalkeana.

Alkuperäinen kirjoittaja utelias:

+

en sanonu ettenkö haluis.. ei vaan oo tullu sopivaa hetkeä ja sit kun tiedän esim. isukin mielipiteen ni en haluis ees kertoo ennen ku on syntyny..mut se ois kai liian törkeetä..edellisestä kerroin 2kk ennen laskettua..

Ok.

Mieheni kanssa kerroimme tuleville isovanhemmille raskauden puolessa välissä ja muille (ystäville ja sukulaisille) vieläkin myöhemmin ja hyvin riitti yhteistä odotusta siitä huolimatta! =) Jäin vain miettimään miksi päiväkodissa EI USKALTAISI mainita tai miten niin "järkevää"...?! No, jokainen kertoo siinä vaiheessa kun oikealta tuntuu! =)

Yhteistyössä