Sotkukasa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sotkukasa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sotkukasa

Vieras
Tämä on sitten ihan oikeasti karmea tarina, joten kannattaa olla lukematta.

Tapasin miehen kolme vuotta sitten. Hänellä on ollut koko suhteen ajan vaikeuksia luottaa ja muutaman kerran hän on käynyt käsiksi, lähinnä luottamuspulan aikana.

Menimme naimisiin puoli vuotta sitten ja sen jälkeen on jo kaksi kertaa käynyt käsiksi minuun. En uskonut niitä kaikkia ihmisiä, jotka sanoivat, että se vaan pahenee, usko pois!

Minulla on velkaa paljon enemmän kuin omaisuutta ja ulosotossa on 100.000 euroa kaikkien sotkujen jälkeen ja tuloni ovat tosi pienet tällä hetkellä. Jos heitän hänet nyt pellolle, niin, miten selviän? Asuntolaina jää maksamatta, saanko edes ruokaa. Joudumme muuttamaan lasten kanssa eikä se tunnu mukavalta, sillä he joutuisivat vaihtamaan koulua ja ystävät jäisivät.

Olen tosi pahassa jamassa. Pulassa. Tuntuu, etten jaksa mitenkään ja että kaikki kaatuu päälle. velkaneuvojalle on aika varattu ja teemme velkajärjestelyhakemuksen, mutta, miten selviän kaikesta tästä? Pakkohan mies on ulos heittää, kyllä minä sen ymmärrän, mutta tuntuu, ettei tästä voi selvitä. Pitäisikö vitkuttaa miehen ulosheittämistä ja järjestellä asioita valmiiksi kuntoon vai heittää saman tien ja alkaa sitten järjestellä? Voimiakin voisi olla enemmän ilman miehen läsnäoloa.

yksi vaihtoehto on että opettelet jonkun taistelulajin ja puolustaudut. Oletko muuten ilmoittanut miehellesi että väkivallan on loputtava? Voisiko hän hakeutua johonkin terapiaan jos vaihtoehtona olisi ero? Eikö miehille ole jotakin ryhmiä väkivallan ehkäisemiseksi?

Olet mennyt naimisiin. Se tarkoittaa sitä, että erotilanteessa velkojen jälkeen jäävä omaisuus jaetaan puoliksi aviopuolisoiden kesken. Jäisiköhän sinulle vielä maksettavaa jos haluaisit pitää asunnon?

Eroa ja maksa velkojasi pois niin paljon kuin pystyt realisoimalla kodin. Muuta vuokralle saat varmaan asumistukeakin. Ei asunnon omistaminen ole mikään elinehto, ompahan vähemmän stressiä. Eihän paikkakuntaa tarvitse vaihtaa vaikka asuntoa vaihtaakin.

Yhteistyössä