Sotka tuotteiden takuu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "jas"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"jas"

Vieras
Onko ja kuinka kauan sotka tuotteilla takuuta? Ostettiin alle vuosi sitten sohvia ja ruokailuryhmä ja kyllä ärsyttää kun näkee missä kunnossa on sohvat nyt ja koko ruokailuryhmä, vaikka on siis pitänyt ihan hyvää huolta niistä ja ei koskaan mitenkään huonosti pidetty sohvia (nukuttu niissä tjs) ei koskaan! Onko enää mitään tehtävissä?

Ostin tasan vuosi sitten Sotkasta Liia ruokaryhmän 6 hengelle. Nyt pöydän ja yhden tuolin pinta hilseilee irti. Liike ei korvaa koska olen muka (olettavat) pessyt liian märällä. Ei todellakaan pidä paikkaansa. Olen hoitanut ja vaalinut huonekaluja hyvin, pitänyt liinaa tai tabletteja. Nyt pinta hilseilee irti. Huono laatu, älkää ostako Liia ryhmää Sotkasta!

Taitaa olla perävalotakuu näillä ns. halpisliikkeillä, valitettavasti. :( Mä ostin joskus Jyskistä kivat tuolit joista halkeili maalipinta alle puolessa vuodessa. Ei mitään takuuta, koska olen saattanut itse aiheuttaa. Niin vissiin. :rolleyes: Noh, enpä osta sieltä enää huonekaluja.

Sotkasta ostetun sohvan runko meni rikki, kun mieheni vain istui sen päälle. Oli ollut meillä 5 vuotta. Eivät ainakaan ensimmäisen reklamaation jälkeen suostuneet korvaamaan mitään, sanoivat vain että ei takuu enää kata. Jopa Ikea antaa sohvilleen 10 vuoden runkotakuun niin ihmettelen vain että kuinka huonolaatuisia tuotteita Sotkassa sitten myydään.

Ihan oikeasti kysykää myyjäliikkeestä eikä mistään netin chattipalstalta nämä ja siis suomenlaki on että huonekaluille on oltava vähintään 6kk virhevastuu (eli käytännössä takuu) lukuunottamatta tuotteita joiden käyttöikä on oletukseltaan lyhyempi. EU-laki määrittää 24kk virhevastuuksi. Mutta mitä nyt omat huonekalut niin kotimaisilla merkeillä väh. 10v takuu ja ulkolaisilla se 6-24kk, tuotteina sänky, sohva ja kaapistot.

Yhteistyössä