sossuun tarvis laittaa perusteet virkistysrahaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
olemme menossa muumimaailmaan ja haen sossusta virkistysrahaa.lapsi 2,5v ihan innoissaan,pieni muumifani.olisi siis kiva saada se virkistysraha,että voisi jotain sieltä muistoksi ostaa ja käydä kunnolla syömässä,kun kerrankin reissuun mennään,ja syödä vielä loppukuustakin muutakin kun perunaa ja makaroonia,se ei ihan riitä perusteeksi.
mitähän laittais järkevää perustelua?

pitääkö yhteiskunnan kustantaa sun lapselle ylihintaiset muumi-pehmolelut?? osta kirpparilta etukäteen, ei se 2,5-vuotias ymmärrä mistä se lelu on ostettu eikä siitä hinnasta perusta.

Mitkä vaatimukset sosiaalihuollolla on, että myöntää virkistysrahaa?

Mietin vain kun olen aina ajatellut, että huvittelut maksetaan itse, mutta jos on puute ruuasta tai ei ole varaa ostaa tärkeitä lääkkeitä niin silloin avun pyytäminen on ok.

Itse olen kotihoidontuenvarassa kotona kotiäitinä ja mies pienipalkkaisessa työssä.
Eläminen on tiukkaa kitkutusta, mutta ruoka ja vaatteet saadaan hankituksi ja jotain kivaa joskus.
Meillä ei ole varaa laittaa rahoja huvipuistoihin tänäkesänä, mutta seikkailupuistosta löytyy kaikkea kivaa ja siihen investoimme, että käymme lapsen kanssa katsomassa Kuralan kylämäessä eläimiä.
Mamma ja pappa kustantavat lapselle jonkin huvipuistoreissun kesällä, mutta pointti on se, että paljon halpaa ja kivaa tekemistä löytyy ei kaikkea tarvitse kupata yhteiskunnalta.
Tai sitten olen tiukkapipo kun minusta tuollaiseen tarkoitukseen rahan haku on todella häpeällistä.

:o
saako sossusta rahaa tuommoiseenkin?
Ja ystavani joka oli tyoton/asunnoton ja raskaana ei saanut mitaan kun katsoivat, etta vanhemmat voivat auttaa. Ystavani valit vanhempiinsa olivat talloin melko huonot kaiken lisaksi.

Meillä sossu järkkäs viime kesän lopussa päivän reissun Ähtäriin, siellä oli muitakin pientuloisia vanhempia lapsineen ja ihan kiva reissu se olikin. Toivottavasti tänäkin vuonna olis jotakin. Ne soitti sossusta mulle viime kesänä ja kysyi että haluaisinko lähteä tytön kanssa sinne eikä maksanut mitään ja totta vie halusin.

Alkuperäinen kirjoittaja Wilkins tallustamassa:
Jotain kai voisi itsekin tehdä... ajattelin nimittäin, että jos reissu maksetaankin teille valmiiksi, niin kai sä nyt perusteet sentään voit itse miettiä. =)

Peesaan.
IHAN kaikkea ei sentään tarvitse saada ilmaiseksi, ilman vaivannäköä...

Meidän nelihenkinen perhe joutui elämään toimeentulotuella vuoden verran.
Mielestäni rahalla eli ihan o.k ja vielä niinkin että joka kuu jäi säästöön kesää varten 20-70? ja sillä voitiin tarjota lapsille retkiä.

Tästä on jo vuosia ja olemme molemmat valmistuneet ja hyvä tuloisia enkä osaisi enään moisella summalla elää ellei pakko. Mutta pointti on siinä että tt-tuki ei ole mielestäni mitätön summa, itseasiassa se on aika valtava raha saada noin vaan apuna yhteiskunnalta.

Virkistysrahaa? Tarkoittaako tuo harkinnanvaraista toimeentulotukea, jota voidaan maksaa nk ennaltaehkäisevästi? Jos tarkoittaa, niin sitten selität, miten väsynyt olet lapsen kanssa ja miten tärkeää sun jaksamisesi kannalta on, että pääsisitte sinne reissuun.