Sossut tulee, oletko valmis?

• Viestiketjun aloittaja tämä selvä
  • Ensimmäinen viesti
tämä selvä
Onko nurkat siivottu, kaapit ojossa? Oletko suihkunraikas, tukka puhtaana? Eihän vain ole liian siistiä? Onko kahvi pannussa odottamassa, tuore pulla leivottuna? Lapset pestyinä, kiltisti odottamassa?
Oletko valmis kun sossut tulee? Koskaan ei tiedä milloin se tapahtuu!

"vieras"
Ikävä kyllä en ole. Kämppä sekaisin, tiskipöydällä tiskejä, päällä nuhjuiset verkkarit ja tukka sekaisin. Roskapussikin lemuaa ja pullaa olen leiponut viimeksi jotain 3 kk sitten.

Any day
Tuskin tulee meille, ja vaikka tulisivatkin, niin asiat ovat lähes aina juurikin noin. Nojuuri leivottua pullaa ei joka päivä ole, mutta lähes aina jotain on leivottu :)

"vieras"
mä olen ihan puhdas, lapsikin on. Pullaa ei kyllä ole eikä kahviakaan keitetty. Koti on kuin lentoon lähdössä, just olen nimittäin aloittamassa siivouksen. Että varmaan huostaanottoa napsahtais jos sossu tänne nyt tulisi :D heh eh

"jepulis"
Tääl on tänään siivottu, haravoitu ja ruoka tuoksuu uunissa. Jääkaapista löytyy mustikkapiirakkaa ja purkista tytön kanssa leipomia hanaatädinkakkuja. Sauna on lämpiämässä ja koko porukan olisi tarkoitus peseytyä. Tytöllä sievä mekko päällä kun sillä on nyt joku mekkokausi menossa, eikä muuta pitäisikään. Joten tervetuloa vaan sossutädit!

"vieras"
Huusholli on kuin pommin jäljiltä, mutta pennuilla on vaatteet päällä. Ne on pestyjä ja pyykkikonekkin juuri pyörii. Hellalla on ruoka valmistumassa ja psykologi just pari tuntia sitten sanoi, että minulla on vanhemmuus hallussa. Joten jos ne sossut nyt tänne pyörähtäs, niin kaffet voisin jälkiruuaksi tiputella.

Mulla on tukka likainen ja oon vielä aamutakki päällä.. Oon nukkunut koko päivän vauvan kanssa ja kun esikoinen tuli mummolasta tein sille ruoaksi ITALIANPATAA, eli huostaan lähtevät jos sossut nyt tänne paukkaa.

"noo"
Alkuperäinen kirjoittaja tämä selvä;27312360:
Onko nurkat siivottu, kaapit ojossa? Oletko suihkunraikas, tukka puhtaana? Eihän vain ole liian siistiä? Onko kahvi pannussa odottamassa, tuore pulla leivottuna? Lapset pestyinä, kiltisti odottamassa?
Oletko valmis kun sossut tulee? Koskaan ei tiedä milloin se tapahtuu!
Meillä kävi tänään. Tiesin kyllä tulosta, mutta en nyt siivonnu mitenkään erikseen. Leluja vähän kokosin lattialta ja eteisestä pyykkitelineen siirsin pesuhuoneeseen, makuuhuoneen oven panin kiinni, kun siellä oli puhdas pyykki viikkaamatta pöydällä ja sängytkin oli petaamatta. Tukan pesin aamulla, kun illalla olin käyny muuten pesulla mutten yötä vasten ruvennu tukkaa pesemään. Lapselle laitoin puhtaat vaatteet päälle. Kahvit keitin ja pullaa en viittiny ruveta leipoon mut lätyt paistoin, kun ei ois ollut muuta kahvileipää tarjolla.

ap.
[QUOTE="noo";27312525]Meillä kävi tänään. Tiesin kyllä tulosta, mutta en nyt siivonnu mitenkään erikseen. Leluja vähän kokosin lattialta ja eteisestä pyykkitelineen siirsin pesuhuoneeseen, makuuhuoneen oven panin kiinni, kun siellä oli puhdas pyykki viikkaamatta pöydällä ja sängytkin oli petaamatta. Tukan pesin aamulla, kun illalla olin käyny muuten pesulla mutten yötä vasten ruvennu tukkaa pesemään. Lapselle laitoin puhtaat vaatteet päälle. Kahvit keitin ja pullaa en viittiny ruveta leipoon mut lätyt paistoin, kun ei ois ollut muuta kahvileipää tarjolla.[/QUOTE]

Hyvä että teit nuo toimenpiteet. Ilman niitä olosuhteet olisivat olleet vähintäänkin epäilyttävät.

[QUOTE="noo";27312525]Meillä kävi tänään. Tiesin kyllä tulosta, mutta en nyt siivonnu mitenkään erikseen. Leluja vähän kokosin lattialta ja eteisestä pyykkitelineen siirsin pesuhuoneeseen, makuuhuoneen oven panin kiinni, kun siellä oli puhdas pyykki viikkaamatta pöydällä ja sängytkin oli petaamatta. Tukan pesin aamulla, kun illalla olin käyny muuten pesulla mutten yötä vasten ruvennu tukkaa pesemään. Lapselle laitoin puhtaat vaatteet päälle. Kahvit keitin ja pullaa en viittiny ruveta leipoon mut lätyt paistoin, kun ei ois ollut muuta kahvileipää tarjolla.[/QUOTE]

Oijoi. Mä siivosin, pyykkäsin, laitoin kaikki tiptop, pakotin lapsetkin pesulle ja paistoin croissanteja.

Meni vissiin täydestä, sillä tapaamisen lopuksi meidät toivotettiin tervetulleeksi sijaisperhekoulutukseen.

• Tykkää
Reactions: Vanna
ap.
Suosittelen jokaisen suomalaisen perheen harjoittelemaan sitä miten toimitaan kun sossut tulevat. Hätä- ja toimintasuunnitelma on oltava valmiina. Vähän niiinkuin tulipaloa varten. Sossuvaroitin olisi myös hyvä olla olemassa.

..
Juu, on siivottu, käyty kaupassa, pyykit pesty ja osa vielä koneessa. Ruoka oli tosin mäkkäristä.
Ja itsellä on vielä vaatteet ja meikit koulupäivän jäljiltä yllä - ai niin, mutta hetkinen! Mähän olin koko päivän opiskelemassa lastensuojelutyötä ja mies teki kaiken kotona; huono äiti siis, en ole oikeasti tikkua ristiin laittanut tänään omien lasten eteen.

ap.
[QUOTE="kahden äiti";27312674]mistä sen tunnistaa koska sossu on tulossa? en oo ikinä joutunut tekemisiin sossun kanssa en oo ees ikään nähnyt niitä.. miltä ne näyttää??[/QUOTE]

Tunnistat kyllä NE. Ne on yleensä aika samannäköisiä. Sellaisia suomalaisia tanttoja. Lyhyt tukka ja tätimäinen vaatetus. Varasukat veskassa mukana. Sitten ne kantaa mustaa salkkua, siellä on tietokone.
Valkoinen kirjekuori tulee ensin postilaatikkoon, se on ensimmäinen merkki niiden tulosta.
Valvokaa ja seuratkaa merkkejä! Tiedätte kun aika on käsillä!

Vieläkin minä sanon teille VALVOKAA sillä ette tiedä sitä päivää! Se on kuin varas yöllä!

Ja se varas voi viedä lapsenne jos pyykkinne on viikkaamatta, tukka on likainen, tiskit lojuvat pöydällä...

Itkekää, sillä teidän lapsenne eivät ole teidän. Ne voivat minä päivänä tahansa olla valtion.

"vieras"
En ole valmis, koskaan en ole edes kahvetta ja pullaa tarjonnut :D Ja lapsetkin on tapelleet käydessä. Onpahan saanut aidon kuvan, mitä erityislapsen kanssa arki on. Ja sain omaishoidontuen.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;27312367:
Tulkoon, en aio olla kotona.
Jos olen, sanon että äiti ei ole nyt kotona ja vedän oven kiinni :D
ja kyttääjä naapurit kertoo miten viedään lapset! Suomen laki on peestä! ei mitään turvaa vanhemmilla ainakaan sosiaaliportin ympäri pyöreitten lakien kanssa! Itse luin niitä ja nauroin! Parempi kun ees kerro mikä niissä laissa meni vikaan! Lainaan kuitenkin" jos päättäjä on eri mieltä niin sillon" Se joka teki tuon lain että et itsekkään tiedä mitä tehdä ennen kun joku vetää sinut pois siitä ympäriyöreestä!

Yhteistyössä