?
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja öhöm:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja öhöm :Alkuperäinen kirjoittaja kullanmurut:Alkuperäinen kirjoittaja öhöm:miksi niitä rahoja ei voi säästää ENNEN KUIN SUUNNITTELEE MUUTTAMISTA?! näin normaali vastuullinen ihminen toimii.
Mutta jos on jo muutenkin toimeentulotuki asiakas niin ei siinä varmasti ole jäänyt säästöön....
no sitten ei kannata miettiä muuttamista. kannattaa keskittää kaikki energiansa siihen, miten pääsisi pois sossun listoilta.
asun pienessä asunnossa, teen työtä ja opiskelen, lapsi tulossa. ei tulisi mieleenikään harkita muuttamista ennen kuin takuuvuokrat ja muut on säästössä (vaikka sitten muista asioista tinkien).
mun oli pakko harkita muttamista kun lapsi oli pieni,naapurissa asui somaleita,alakerrasssa turkkilaisia,ja yläkerrassa romaaneita,siinä talossa oli 11 eri kansalaisuutta plus juopot ja narkkarit kaupanpäälle,joku oli jo kolkattu saunatiloihin,en kyllä ymmärrä kuin siel joku ilkes saunassa käydä ylipäänsä.
Meteli oli öisin jumalaton joka suunnalta,ja henkensä edestä sai pelä kotiintulles ettei joku kolkkaa ja ryöstä,ja kaupunki vaan voivotteli kun asioista soitti ja valitti,mä otin yhteyttä asuntosihteeriin ja ilmoitin kuika edesvastuutonta on laittaa yksihuoltajaa tai ylipäänsä lapsiperheitä tuollaiseen taloon.No vuokrasin yksityiseltä ja sosku maksoi uudet takuut.Olin yksinhuoltaja joka ennen lapsen syntymää yksinhuoltajaksi jäi ja äitiyspäivä rahalla,ei tosiaan olis ollu mahkuja säästää sitä rahaa kohtuu ajassa,että pääs helvettiin sieltä mogadishusta.
no joo, jokainen tilanne on erilainen. kysymys olikin lähinnä siitä pysyykö joku vuosikausia sossun listoilla ja siinä tilanteessa muuttaa uuteen kämppään, mikä on mielestäni vastuutonta.
Missäs vaiheessa ap on sanonut olevansa jo vuosia sossun asiakas? Minä en ainakaan sellaista kohtaa löytänyt. Ja hänhän juuri opiskelee itselleen ammattia jonka jälkeen mahdollisesti saa töitä, että voi elättää perheensä. Siinä vaiheessa hänenkin palkastaan menee veroa joka varmasti osana käytetään juuri näihinkin asioihin, että enpä näe tässä mitään väärää. Mutta te kultalusikka suussa syntyneet ette tietenkään näe tätä asiaa kuin yhdeltä kantilta.