sossusta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja öhöm:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja öhöm :
Alkuperäinen kirjoittaja kullanmurut:
Alkuperäinen kirjoittaja öhöm:
miksi niitä rahoja ei voi säästää ENNEN KUIN SUUNNITTELEE MUUTTAMISTA?! näin normaali vastuullinen ihminen toimii.

Mutta jos on jo muutenkin toimeentulotuki asiakas niin ei siinä varmasti ole jäänyt säästöön....

no sitten ei kannata miettiä muuttamista. kannattaa keskittää kaikki energiansa siihen, miten pääsisi pois sossun listoilta.

asun pienessä asunnossa, teen työtä ja opiskelen, lapsi tulossa. ei tulisi mieleenikään harkita muuttamista ennen kuin takuuvuokrat ja muut on säästössä (vaikka sitten muista asioista tinkien).

mun oli pakko harkita muttamista kun lapsi oli pieni,naapurissa asui somaleita,alakerrasssa turkkilaisia,ja yläkerrassa romaaneita,siinä talossa oli 11 eri kansalaisuutta plus juopot ja narkkarit kaupanpäälle,joku oli jo kolkattu saunatiloihin,en kyllä ymmärrä kuin siel joku ilkes saunassa käydä ylipäänsä.
Meteli oli öisin jumalaton joka suunnalta,ja henkensä edestä sai pelä kotiintulles ettei joku kolkkaa ja ryöstä,ja kaupunki vaan voivotteli kun asioista soitti ja valitti,mä otin yhteyttä asuntosihteeriin ja ilmoitin kuika edesvastuutonta on laittaa yksihuoltajaa tai ylipäänsä lapsiperheitä tuollaiseen taloon.No vuokrasin yksityiseltä ja sosku maksoi uudet takuut.Olin yksinhuoltaja joka ennen lapsen syntymää yksinhuoltajaksi jäi ja äitiyspäivä rahalla,ei tosiaan olis ollu mahkuja säästää sitä rahaa kohtuu ajassa,että pääs helvettiin sieltä mogadishusta.

no joo, jokainen tilanne on erilainen. kysymys olikin lähinnä siitä pysyykö joku vuosikausia sossun listoilla ja siinä tilanteessa muuttaa uuteen kämppään, mikä on mielestäni vastuutonta.

Missäs vaiheessa ap on sanonut olevansa jo vuosia sossun asiakas? Minä en ainakaan sellaista kohtaa löytänyt. Ja hänhän juuri opiskelee itselleen ammattia jonka jälkeen mahdollisesti saa töitä, että voi elättää perheensä. Siinä vaiheessa hänenkin palkastaan menee veroa joka varmasti osana käytetään juuri näihinkin asioihin, että enpä näe tässä mitään väärää. Mutta te kultalusikka suussa syntyneet ette tietenkään näe tätä asiaa kuin yhdeltä kantilta.

Meillä jokaisella on oikeus toimeentulo
tukeen jos sellainen elämän tilanne on
tai tulee.Tärkeintä on että on kattopään
päällä ja ruokaa mitä syödä elääkseen.
Itse olen myös tt-hakija,elokuussa toivottavasti
aloitan koulun ja toivon pääseväni sitten
töihin ja irti soskusta,mutta opiskelu
aikana joudun hakemaan tt:ea,koska
opintotuella ei elä kaksi ihmistä.

Alkuperäinen kirjoittaja -:
Missäs vaiheessa ap on sanonut olevansa jo vuosia sossun asiakas?
....
Mutta te kultalusikka suussa syntyneet ette tietenkään näe tätä asiaa kuin yhdeltä kantilta.

missä vaiheessa olen kirjoittanut että hän olisi ollut? se oli vastine kommenttiin "no mistä sitä säästää jos on jo ennestään sossun asiakas".. ja "ennestään sossun asiakas" tuskin tarkoittaa vain juuri muuttoa edeltäneitä paria kuukautta, vai kuinka?

kuten jo aiemmin kirjoitin, teen töitä ja opiskelen, odotan yksin lasta, en omista mitään enkä saa tällä hetkellä senttiäkään yhteiskunnan tukea. että se niistä kultalusikoista ja muista.

ei kukaan työssäkäyvä ihminen vie lapsia hoitoon ennen 8 ja hae niitä 9 illalla... Näinhän pitäs toimia jos opiskejia äiti kävisi töissä, koska koulutkin loppuu vasta 3-4 aikaan joten sitten kun on sen jälkeen vielä 5-6h töissä niin noinhan se menee...

voi hyvät hyssykät!!!!! on niitä lapsia muillakin opiskelija ,ja iltatyössä käyvillä[/quote]

näiden lapset kuljeskeleekin tuolla kylillä, kun omilla vanhemmilla ei ole aikaa :whistle:
Ja sitten ihmetellään kun NYKY NUORISO EI VOI HYVIN!!!!
Ja per...hana sieltä sossusta hakee kaikki juopot tukiansa. Kyllä sellanen opiskelija joka muutaman vuoden päästä on työ elämässä maksamassa veroja, voi tukia saada.

ap:lle kysy asiaa sossusta avittaako ne tuossa.

No voihan jumalauta, tässäkin kuussa mennyt useampi tonni (!!!) veroja. Pitäiskö lähtee sossuun vinkumaan, että kyllä meidän pitää teiltä ny jotain saada kun ollaan tähän mennessä niin perkeleen paljon niitä verojakin maksettu?! Tällainen logiikkahan teillä joillain on: "maksetaan sitä mekin veroa, kyllä voi olla sitten vaillakin" -joo-o...

No voihan jumalauta, tässäkin kuussa mennyt useampi tonni (!!!) veroja. Pitäiskö lähtee sossuun vinkumaan, että kyllä meidän pitää teiltä ny jotain saada kun ollaan tähän mennessä niin perkeleen paljon niitä verojakin maksettu?! Tällainen logiikkahan teillä joillain on: "maksetaan sitä mekin veroa, kyllä voi olla sitten vaillakin" -joo-o...

jep,mut miten tää liitty ap:n tilanteeseen?

jää tää kommentti liitty ap n asiaan mite?Ei hän mielestäni loinen,hänhän opiskelee ja näin ollen mielestäni oikeutettu tukeen,koska ei opintotuilla ja lainalla kaikkea pysty maksamaan.

no luultavasti useampi opiskelija tarvitsee.
Muistan itse aikoinani kuinka oli tiukkaa kun opiskeli. Onneksi vanhemmat auttoivat.
Koulupäivät olivat usein klo:18 asti kun lääkärin luennot oli vasta silloin. Sen jälkeen kotia ja tentti kirja käteen ja lukemista puoleen yöhön asti ja aamuksi kouluun. Hattua nostan niille koulukavereille joilla oli perhettä. Että näin.

Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:
Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:
ollaan 2sti vaihdettu asuntoa tän kaupungin sisällä ja molemmilla kerroilla ollaan saatu takuu(250e)sekä ekan kuun vuokra ja toimeentulo tukea päälle.

ja joku sano et menee töihin. Ei se oo automaattista et vaikka ois koulutus niin sais töitä. Niitä EI tosta vaan saada.

Anteeksi vaan,mutta minä kyllä olen sitä mieltä että töitä on sille joka vain niitä viittii tehdä.Onko pakko olla just omaa alaa vastaavaa?Eikö voi tehdä vaikka siivoojan hommia siihen asti että saa sitä IHAN OMAA ALAANSA???

ole mitä mieltä olet mutta karutotuus on toista kuin luulosi..siivojan töitä tai mitään yksinkertaisintakaan työtä ei täällä saa jos siihen ei ole koulutusta. Haettu on sen 10kerrat eri aloja..mutta kun ei pääse niin ei

No sitten taitaa olla jo vika jossain muualla sinussa. On muka niin koulutusta että.. Mä asun myös Kuopios ja esim.vuokravälitysfirmat pursuaa töitä. Ja ihan varmasti pääsee siivoojaksi ja kaupan kassalle jos on vähäänkäään sivistynyt ja muuten asialinen (eikä rikosrekistereissä mitään) Katoppa kuule vielä kerran sinne peiliin ja mieti mikä on!!! Sieltä se VARMASTI selviää.

jää tää kommentti liitty ap n asiaan mite?Ei hän mielestäni loinen,hänhän opiskelee ja näin ollen mielestäni oikeutettu tukeen,koska ei opintotuilla ja lainalla kaikkea pysty maksamaan.

Tarviiko sen just ap:n asiaan liittyä? Liittyy keskusteluun sossun tuista yleensä. Eikö tässä niistä puhuta?

en ole ollut kauaa sossun asiakas enkä aijo olla kunhan vaan saan opiskelut loppuun ja pääsen töihin.
elämä kun ei aina mene niin kuin suunnittelee.....
ja maksan opintotuesta myös veroa...

Itse olen myös hakenut töitä siivoojaksi
tai kaupan kassalle,mutta ei kun ei ole
koulutusta.yhdistelmätuella olisi päässyt
siivoojaksi...mutta olen ollut jo kerran
tuella töis niin toista kertaa pääsee
vasta kun ollut työtön 500pv.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ja maksan opintotuesta myös veroa...

No tätäpä juuri tarkoitin tuossa aiemmin... ei tuo ole suoranainen oikeutus sossun tukeen. Vai pitäisikö työssäkäyvien saada kanssa sossusta tukea kun maksavat veroja? ;)

Niin, toistan vielä, että tuki niille jotka tarvitsevat, näin sen pitää ollakin. Mutta hävetkää kaikki te, jotka pakoilette työtä siksi, ettei huvita ja nostelette tukia. Siihen niitä rahoja ei ole tarkoitettu -vaikka kuinka verojakin olisitte maksaneet.

Ja VIELÄ ennenkuin joku älähtää; tiedän kyllä miten tiukilla opiskelijat ovat, hyvä, jos saavat tukea kun on tiukka paikka, siihen ei opintotuet riitä jos jotain ylimääräistä menoerää sattuu. Ja täysipäiväinen opiskelu käy kyllä työstä. Hyvä, että hankkii koulutuksen ja ammatin ja saa siten paremmat mahdollisuudet työllistyä sitten tulevaisuudessa. Monikohan oikeasti olisi valmis ensin opiskelemaan koko päivän, sitten tekemään töitä illan, kun on lapsi/lapsia? Joskushan sitä täytyy perheellekin olla aikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja opiskelija itsekin:
miten ois opintolaina, se on laina jota opiskelija voi hakea.. ai niin mutta se lasketaan sossussa tuloks.

ei ne lainatkaan aina riitä,siis sen asumislisän ja tuen lisäksi,riippuu perheen koosta ja menoista.
Joo katsotaan tuloksi mutta jos maksat lainaa pankille takas sitä ei lasketa menoksi,aika hullun kurista.

Nyt en arvostele ketään, mut kysyisin vaan, et miten on mahdolista ettei siivoustöitä saa? Ja tää kiinnostaa siksi, et oon ite laitoshuoltaja, ja meidän alalla on ihan hirvee työvoimapula..Ei siis millään pahalla ketään kohtaan, ihan vaan alko kiinnostamaan toi asia..

ainakin täällä sossusta saa takuvuokrasumman kokonaan, vaikkei olisi asiakas. hehän vain kirjoittivat vuokratakauslapun, joka vietiin vuokranantajalle. raha siis ei liikkunut. joten ei tämä ole keneltäkään pois =)

Alkuperäinen kirjoittaja Sarmiina:
Nyt en arvostele ketään, mut kysyisin vaan, et miten on mahdolista ettei siivoustöitä saa? Ja tää kiinnostaa siksi, et oon ite laitoshuoltaja, ja meidän alalla on ihan hirvee työvoimapula..Ei siis millään pahalla ketään kohtaan, ihan vaan alko kiinnostamaan toi asia..

Nykyään useammassa paikassa vaaditaan juuri se laitoshuoltajan tutkinto, että pääsisi 'edes' sinne siivoustyöhön. =)

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Alkuperäinen kirjoittaja Sarmiina:

Nykyään useammassa paikassa vaaditaan juuri se laitoshuoltajan tutkinto, että pääsisi 'edes' sinne siivoustyöhön. =)

Joo, niinhän sitä sanotaan, mut meidänkin työpaikassa mä olen ainoa laitsari, enkä vielä edes ihan täysin valmistunut edes..

Yhteistyössä