sossusta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmaa

Vieras
me saatiin hieman isompi vuokra kämppä,mutta joudun maksamaan takuuvuokraa 250e+yhden kuun vuokran ja vielä ekan kuun vuokran siihen päälle ennen kuin kirjoitetaan vuokrasopimus.sen takia noin paljon koska on luottotiedoissa merkintä.
mietin vaan että saakohan sossusta maksusitoumuksen takuuvuokraan?
kokemuksia?ja olen siis toimeentulotuki asiakas

mä sain 1 kk:n takuuvuokraan sitoumuksen, mut sanottiin, että pitää olla joku hyvä syy muuttaa, että ei ihan vaan huvikseen muuttaville anneta.... no mul oli perheenlisäystä tulossa, et vaihdoin sen takia isompaan.

Alkuperäinen kirjoittaja yx:
mä sain 1 kk:n takuuvuokraan sitoumuksen, mut sanottiin, että pitää olla joku hyvä syy muuttaa, että ei ihan vaan huvikseen muuttaville anneta.... no mul oli perheenlisäystä tulossa, et vaihdoin sen takia isompaan.

no mulla muuttoon on syynä naapurit....

ollaan 2sti vaihdettu asuntoa tän kaupungin sisällä ja molemmilla kerroilla ollaan saatu takuu(250e)sekä ekan kuun vuokra ja toimeentulo tukea päälle.

ja joku sano et menee töihin. Ei se oo automaattista et vaikka ois koulutus niin sais töitä. Niitä EI tosta vaan saada.

Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:
ollaan 2sti vaihdettu asuntoa tän kaupungin sisällä ja molemmilla kerroilla ollaan saatu takuu(250e)sekä ekan kuun vuokra ja toimeentulo tukea päälle.

ja joku sano et menee töihin. Ei se oo automaattista et vaikka ois koulutus niin sais töitä. Niitä EI tosta vaan saada.

Mut eikö sun mies kuiteski ole töissä? Vai onko hänkin "tuloton"

Anteeksi vaan,mutta minä kyllä olen sitä mieltä että töitä on sille joka vain niitä viittii tehdä.Onko pakko olla just omaa alaa vastaavaa?Eikö voi tehdä vaikka siivoojan hommia siihen asti että saa sitä IHAN OMAA ALAANSA???

Kyllä jotkut sossut antaa sellaisen maksusitomuslappusen, kaikille vuokranantajille se ei vain kelpaa.. Jotkut myös maksaa rahana suoraan vuokranantajan tilille. Kannattaa kysyä asiaa suoraan johtavalta sosiaalityöntekijältä eikä normaalilta sossutantalta, koska yleensä vastauksena tulee että ei kuulu normaalin toimeentulotuen piiriin..

Kannattaa siis pyytää kaikki mahdollinen!! :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja Tatska:
Kyllä jotkut sossut antaa sellaisen maksusitomuslappusen, kaikille vuokranantajille se ei vain kelpaa.. Jotkut myös maksaa rahana suoraan vuokranantajan tilille. Kannattaa kysyä asiaa suoraan johtavalta sosiaalityöntekijältä eikä normaalilta sossutantalta, koska yleensä vastauksena tulee että ei kuulu normaalin toimeentulotuen piiriin..

kiitos.....

Kysy soskusta, siellä ne osaa kertoa. Toivottavasti saat apua.

Te töihin patistavat. Jos äiti opiskelee ja painuu koulun jälkeen töihin, niin missä välissä lapset näkevät äitiään? Ei kannata aina ajatella rahassa kaikkea, lasten kanssa vietetty aika on kuitenkin aika arvokasta...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Anteeksi vaan,mutta minä kyllä olen sitä mieltä että töitä on sille joka vain niitä viittii tehdä.Onko pakko olla just omaa alaa vastaavaa?Eikö voi tehdä vaikka siivoojan hommia siihen asti että saa sitä IHAN OMAA ALAANSA???

ole mitä mieltä olet mutta karutotuus on toista kuin luulosi..siivojan töitä tai mitään yksinkertaisintakaan työtä ei täällä saa jos siihen ei ole koulutusta. Haettu on sen 10kerrat eri aloja..mutta kun ei pääse niin ei

Alkuperäinen kirjoittaja MendedHearts:
Kysy soskusta, siellä ne osaa kertoa. Toivottavasti saat apua.

Te töihin patistavat. Jos äiti opiskelee ja painuu koulun jälkeen töihin, niin missä välissä lapset näkevät äitiään? Ei kannata aina ajatella rahassa kaikkea, lasten kanssa vietetty aika on kuitenkin aika arvokasta...

niin että miulummin sossuun!!!!!!!! ja työösä käyvät maksavat taas

Alkuperäinen kirjoittaja Tatska:

Sua varmaan nyt kiittää moni munki verorahoilla loisiva.....että sädekehä ihan ansaitusti vaan pään ympärille : /

MInä olen veroja monta vuotta maksanut että enköhän voi hyvällä omallatunnolla ne jostain hakea takaisin.. Mietippäs jos itsellesi joskus käy samoi että jäät työttömäksi eikä rahaa tulekkaan mistään!!! Meneppäs itseesi!!

Alkuperäinen kirjoittaja kullanmurut:
Alkuperäinen kirjoittaja öhöm:
miksi niitä rahoja ei voi säästää ENNEN KUIN SUUNNITTELEE MUUTTAMISTA?! näin normaali vastuullinen ihminen toimii.

Mutta jos on jo muutenkin toimeentulotuki asiakas niin ei siinä varmasti ole jäänyt säästöön....

no sitten ei kannata miettiä muuttamista. kannattaa keskittää kaikki energiansa siihen, miten pääsisi pois sossun listoilta.

asun pienessä asunnossa, teen työtä ja opiskelen, lapsi tulossa. ei tulisi mieleenikään harkita muuttamista ennen kuin takuuvuokrat ja muut on säästössä (vaikka sitten muista asioista tinkien).

Alkuperäinen kirjoittaja öhöm :
miksi niitä rahoja ei voi säästää ENNEN KUIN SUUNNITTELEE MUUTTAMISTA?! näin normaali vastuullinen ihminen toimii.

Mutta jos on jo muutenkin toimeentulotuki asiakas niin ei siinä varmasti ole jäänyt säästöön....

no sitten ei kannata miettiä muuttamista. kannattaa keskittää kaikki energiansa siihen, miten pääsisi pois sossun listoilta.

asun pienessä asunnossa, teen työtä ja opiskelen, lapsi tulossa. ei tulisi mieleenikään harkita muuttamista ennen kuin takuuvuokrat ja muut on säästössä (vaikka sitten muista asioista tinkien).

Kaikilla kun tuommoinen kaikki ei ole mahdollista senkin ÄRSYTTÄVÄN TÄYDELLINEN KANSALAINEN

mitä helvettiä!!!Mistä sä säästät jos elät jo valmiiksi minimillä?
Eikö se opiskelu ole enään järkevää?
Siivoojaks vaan ilman ammattia,ei silläkään elä jos perhe niin sossussa juostava joka tapauksessa,eikö se nyt kumminkin ole pienempi paha opiskella itselleen ammatti ja elättää sen jälkeen itsensä?
Näitä saatanan kultalusikka suussa syntyneitä taas riittää!!

mitä helvettiä!!!Mistä sä säästät jos elät jo valmiiksi minimillä?
Eikö se opiskelu ole enään järkevää?
Siivoojaks vaan ilman ammattia,ei silläkään elä jos perhe niin sossussa juostava joka tapauksessa,eikö se nyt kumminkin ole pienempi paha opiskella itselleen ammatti ja elättää sen jälkeen itsensä?
Näitä saatanan kultalusikka suussa syntyneitä taas riittää!!

peesaan.. rasittavaa porukkaa... näitä rouva täydelllisiä kun riittää.. Näistäkään tuskin kaikki äidit töissä on vaan ukot ne rahat kotiin tuo...

taasko tääl tapellaan siitä miten verorahat menevät "hukkaan"??!!
jumankauta |O verot joutuu kuiteski maksamaan,siis työstä ja kelan ym. tuista ja sille ei voi mitään.enemmän mua ottaa päähän maksella spurgujen dokaamista kun jonkun muuttorahoja.
valittakaa sossulle,älkää niille jotka sitä rahaa sieltä JOUTUU hakemaan.
(ja sitä ei helposti sieltä kyl kuulema saa)
tää on niin ikuisuus kysymys :whistle:

mun oli pakko harkita muttamista kun lapsi oli pieni,naapurissa asui somaleita,alakerrasssa turkkilaisia,ja yläkerrassa romaaneita,siinä talossa oli 11 eri kansalaisuutta plus juopot ja narkkarit kaupanpäälle,joku oli jo kolkattu saunatiloihin,en kyllä ymmärrä kuin siel joku ilkes saunassa käydä ylipäänsä.
Meteli oli öisin jumalaton joka suunnalta,ja henkensä edestä sai pelä kotiintulles ettei joku kolkkaa ja ryöstä,ja kaupunki vaan voivotteli kun asioista soitti ja valitti,mä otin yhteyttä asuntosihteeriin ja ilmoitin kuika edesvastuutonta on laittaa yksihuoltajaa tai ylipäänsä lapsiperheitä tuollaiseen taloon.No vuokrasin yksityiseltä ja sosku maksoi uudet takuut.Olin yksinhuoltaja joka ennen lapsen syntymää yksinhuoltajaksi jäi ja äitiyspäivä rahalla,ei tosiaan olis ollu mahkuja säästää sitä rahaa kohtuu ajassa,että pääs helvettiin sieltä mogadishusta.

mun oli pakko harkita muttamista kun lapsi oli pieni,naapurissa asui somaleita,alakerrasssa turkkilaisia,ja yläkerrassa romaaneita,siinä talossa oli 11 eri kansalaisuutta plus juopot ja narkkarit kaupanpäälle,joku oli jo kolkattu saunatiloihin,en kyllä ymmärrä kuin siel joku ilkes saunassa käydä ylipäänsä.
Meteli oli öisin jumalaton joka suunnalta,ja henkensä edestä sai pelä kotiintulles ettei joku kolkkaa ja ryöstä,ja kaupunki vaan voivotteli kun asioista soitti ja valitti,mä otin yhteyttä asuntosihteeriin ja ilmoitin kuika edesvastuutonta on laittaa yksihuoltajaa tai ylipäänsä lapsiperheitä tuollaiseen taloon.No vuokrasin yksityiseltä ja sosku maksoi uudet takuut.Olin yksinhuoltaja joka ennen lapsen syntymää yksinhuoltajaksi jäi ja äitiyspäivä rahalla,ei tosiaan olis ollu mahkuja säästää sitä rahaa kohtuu ajassa,että pääs helvettiin sieltä mogadishusta.

no joo, jokainen tilanne on erilainen. kysymys olikin lähinnä siitä pysyykö joku vuosikausia sossun listoilla ja siinä tilanteessa muuttaa uuteen kämppään, mikä on mielestäni vastuutonta.

Yhteistyössä